dansestjerna Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Jeg lurer på ... hvor strøkent skal det være når man vasker seg ut av et hus som selges? Er det noen som vet hva et rengjøringsbyrå tar for jobben? Ca 200 kvm Kjenner på hvor jeg gruer allerede nå
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Det skal vaskes så bra at den som flytter inn slipper å vaske rundt før innflytting. Vi holdt igjen 10.000 kroner av kjøpesummen fordi huset ikke var skikkelig vasket. Det var spindelvev i takene og hår i slukene, og det lå fett avispapir oppå kjøkkenskapene. 10.000 er hva det ville kostet å leie inn folk fra et rengjøringsbyrå for å vaske rundt et hus på størrelse med vårt. Anonymkode: e99fd...d89 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Det skal være så rent som du selv ville ønsket å finne det i et hus du skal overta. Det vil si at du må vaske grundig inni og utenpå alle skap, alle tak og vegger, alle taklister og gulvlister, og gulv. Toalett og dusj/badekar skal også være rent, selvsagt. Det går utrolig fort å vaske når alt er tomt. Anonymkode: 3f3da...4c3 3
emilie123 Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Har vasket meg ut av både hus og leiligheter, dvs jeg har hatt et firma til å vaske. Synes det var greit for hvis det ble noen klager på vaskingen så måtte vaske firmaet gjøre det om igjen. Husker ikke prisen, men det var rimeligere enn det jeg trodde. 1
Gjest Cocosa Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Anbefaler byrå. Både for selger og kjøper
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Skrevet 24. august 2017 Det skal være gullende rent. Alt som medfølger av hvitevarer skal være grundig rengjort, inkludert alle krinkelkroker i steikeovnen og filtere i kjøkkenviften. Lister skal vaskes, ikke bare gulvene. Vi irriterte oss kraftig over dårlig utvask da vi flyttet i vår. Forrige eiere var 85+ begge to, og hadde brukt byrå. Vi vurderte å klage, men endte opp med å ikke gidde. Samtlige persienner var fulle av støv, det var ikke vasket oppå kjøkkenskapene, slukene var delvis tette, og vinduene var skikkelig møkkete. Ikke ok. Anonymkode: 6acdb...19c 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2017 #7 Skrevet 29. august 2017 ugh, utvask Vi betalte 9000kr for 160kvm (var riktignok i 2008). Svei lenge, og vi følte vi hadde betalt alt for mye helt frem til vi sto med utvasken selv etter neste salg, og fikk erfare hvor lang tid og mye jobb det faktisk er. Siste salget var vi "heldige" med, fikk bud før visning som vi aksepterte mot at vi slapp utvask Anonymkode: 270dc...e87
AnonymBruker Skrevet 30. august 2017 #8 Skrevet 30. august 2017 Vi brukte vaskebyrå. Tror vi betalte mellom 2000 og 3000. Men de vasket ikke vindu eller hvitevarer, det måtte jeg gjøre selv. Huset trengte imidlertid oppussing, så de som tok over flyttet ikke inn før de hadde gjort det, men følte såklart på at huset måte være vasket skikkelig uansett. Anonymkode: d989b...191
Million Skrevet 30. august 2017 #9 Skrevet 30. august 2017 Vi brukte rengjøringsbyrå i fjor, da vi solgte rekkehuset på 86 kvm. Det kostet ca 3700,- kr å få det flyttevasket, og verdt hver krone.
Timsy Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 På 23.8.2017 den 21.47, dansestjerna skrev: Jeg lurer på ... hvor strøkent skal det være når man vasker seg ut av et hus som selges? Er det noen som vet hva et rengjøringsbyrå tar for jobben? Ca 200 kvm Kjenner på hvor jeg gruer allerede nå Hvor strøkent det skal være? Det skal være skinnende rent overalt. Vegger, lister, oppå dører, inni stikkontaktene, ventilatoren, under dusjen, sluker, vedovnen skal tømmes og rengjøres, vinduer skal pusses, også utvendig. Inni skap, varmepumpa skal rengjøres, bak toalettet...Du skal vaske alt som finnes innenfor veggene i huset. Ikke glem å rengjøre nøkkelhullene i dørene, det samler seg mye støv der. Glem heller ikke å rengjøre vannlåser i bad-vasken og kjøkkenvasken. Du skal vaske slik at man i teorien kunne gått rundt med hvite hansker for å kontrollere vasken, uten at hanskene ble skitne. Jeg blir litt matt når voksne mennesker må spørre på et forum hvor godt de skal vaske etter seg før de flytter. Lærte du ikke om renhold hjemme hos mamma?
Snabeltann Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 (endret) Skinnende rent! Men hør med utleier om han evt har tenkt å pusse noe opp etterpå. Vi vasket ut et hus i sommer, med masse hjelp fra familie. Dagen etter ble alle gulv, og en vegg og kjøkken fjernet for oppussing. Var rimelig irritert at vi ikke hadde fått beskjed om dette, da kunne vi nøyd oss med vanlig husvask! Det tok mange timer å vaske tak og vegger. Lurt å alliere seg med alt du har av familie og venner, begynn nå allerede med noen rom du ikke trenger å bruke så mye, og lås de av. Lurt også nå å begynne i skap, kjøkken. Endret 4. september 2017 av Snabeltann
dansestjerna Skrevet 4. september 2017 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2017 4 timer siden, Timsy skrev: Hvor strøkent det skal være? Det skal være skinnende rent overalt. Vegger, lister, oppå dører, inni stikkontaktene, ventilatoren, under dusjen, sluker, vedovnen skal tømmes og rengjøres, vinduer skal pusses, også utvendig. Inni skap, varmepumpa skal rengjøres, bak toalettet...Du skal vaske alt som finnes innenfor veggene i huset. Ikke glem å rengjøre nøkkelhullene i dørene, det samler seg mye støv der. Glem heller ikke å rengjøre vannlåser i bad-vasken og kjøkkenvasken. Du skal vaske slik at man i teorien kunne gått rundt med hvite hansker for å kontrollere vasken, uten at hanskene ble skitne. Jeg blir litt matt når voksne mennesker må spørre på et forum hvor godt de skal vaske etter seg før de flytter. Lærte du ikke om renhold hjemme hos mamma? Nei. Mamma døde da jeg var 5 år. Ikke mye hun rakk å lære meg. Trist at du blir dårlig av å lese her på forumet. Kanskje du skulle finne på noe annet i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå