AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Bedriften jeg jobber for står i fare for å gå konkurs, men de jobber med saken og om ting går som planlagt virker det som om det kan ordne seg. Det jeg lurer på er, hva skjer med oss ansatte om de går konkurs? Hva skal til for at bedriften kan starte opp igjen? Liker meg så godt der, og det er en veldig stor arbeidsplass, så det hadde vært utrolig trist om det gikk galt. Faren min nevnte at de sikkert starter opp igjen dagen etter ved eventuell konkurs, men hvordan går det for seg, og hvilke ulemper kan jeg som nyansatt lærling komme til å oppleve i et sånn tilfelle? Hvilke ulemper vil bedriften få? Anonymkode: eeaf8...0f5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 Om man har utestående lønn må man søke lønnsgarantifondet om dette. Dette kan ta evigheter. Det som kan skje er at konkursboet driver videre en periode. Dette er mest aktuelt der man ikke kan stoppe driften, som ved f.eks et fiskeoppdrett. Hvis konkursboet ikke driver videre blir man oppsagt av bostyrer. Investorer som vil starte opp igjen kan legge inn bud på konkursboet, men da som ny juridisk enhet, og de har neppe noen forpliktelse til å ansette de som jobbet der før. Anonymkode: 3ce73...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå