AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Får jo en innmari appetitt....alltid sulten selv om jeg føler jeg spiser variert . Flere som føler det slik? Akkurat spist tre psnnekaker laget av tre egg og havregryn,og litt mel.... Anonymkode: 21dac...3cf
Gjest Sukkerbit Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Du mener 3 egg og havregryn er mye kveldsmat?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 5 minutter siden, Sukkerbit skrev: Du mener 3 egg og havregryn er mye kveldsmat? 2 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Det er da ikke mye. Vedkommende mener jo åpenbart at appetitten øker vesentlig grunnet de daglige turene. Ikke at tre egg og havregryn er mye mat generelt sett. Anonymkode: a9190...650
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Lag pannekaker av 2 egg, melk, mel og havregryn i stedet da og lag flere pannekaker så du har til i morgen og? 1 egg pe pannekake er skikkelig sløsete.Anonymkode: 503fd...b4a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Putt hampefrø (kværna) i pannekakene. Da blir du mett! Anonymkode: de2d8...968
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 Ts her....hampefrø må prøves:) tenker ikke sløsing....men heller at jeg må spise så ofte og mye iløpet av en dag,blir liksom aldri skikkelig mett. Ville ikke noe spes med dette innlegget....lurte bare på om det er flere som føler det slik,og kanskje få tips til hva dere spiser? Har vurdert å lage noen muslibarer eller noe som jeg kan ha på lur. Anonymkode: 21dac...3cf
Pringle Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 (endret) Det du trenger, er ikke "mye" - det er "passe". Hvis du er i mye aktivitet, må du spise mer enn hvis du er stillesittende. Hvis du ikke vil spise så mye, må du være mindre aktiv, men det blir en ganske teit prioritering - vi blir oppfordret til å være aktive, og da må vi spise nok for å holde koken. Du behøver antakeligvis ikke ha ting på lur. Du trenger ikke bli skikkelig mett, men hvis du vil bli skikkelig mett, bør du heller innta maten din i større og færre måltider. Jeg spiser tre måltider om dagen, vanlig mat, feks brødskiver og melk, grøt, middag med potet/ris/pasta - pannekaker av og til på lørdager - en god del frukt og rå grønnsaker, nøtter innimellom. Endret 24. august 2017 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Skjønne hva du mener. Hadde en veldig hard treningsøkt i går og i dag har jeg spist masse uten noen gang å føle meg mett. Jeg har spist to knekkebrød, tre brødskiver, en tunfisksalat, pasta med bolognesesaus, en kvart ananas og en sjokolade. Og jeg er fortsatt sulten samtidig føler jeg meg oppblåst og uggen pga mye kjip mat også 😂 Spiser vanligvis mye mer grønnsaker. Anonymkode: 6f822...33d
Lill3My Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 Fyll på med noe kjøtt, det metter bra :-) omelett med skinke og ost på, for eks. Og bruk grønnsaker også, brokkoli, sopp, løk.. Det fyller iallfall og gir magen godt med fiber å jobbe med. Sørg også for å være i balanse væskemessig, tørste blir ofte mistolka av kroppen som sult. Hvorfor går du så nye forresten? =) 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #11 Skrevet 23. august 2017 Hehe, kjenner meg igjen. Har vanligvis ikke så mye matlyst, og spiser mest fordi jeg må. Men etter at jeg startet å trene så har jeg fått kjempegod appetitt, og har lyst å lage god mat og eksprimentere på kjøkkenet. Syns det er fint, jeg :D Selv om jeg har gått opp 5 kg. Men føler meg sunnere i kroppen Anonymkode: 244bd...093 1
Apekatten Skrevet 24. august 2017 #12 Skrevet 24. august 2017 Grunnen til at du får økt appetitt når når du går turer er fordi at kroppen forbrenner mer.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 11 timer siden, Apekatten skrev: Grunnen til at du får økt appetitt når når du går turer er fordi at kroppen forbrenner mer. Joda...er jo klar over det da. Men blir liksom aldri ordentlig mett...har akkurat spist en hel grandiosa,sikkert fordi jeg bare spiste tre speilegg ( med to skiver og en hel avocado og grønnkål til middag.....) puh.... Anonymkode: 21dac...3cf
Susan Sto Helit Skrevet 25. august 2017 #14 Skrevet 25. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda...er jo klar over det da. Men blir liksom aldri ordentlig mett...har akkurat spist en hel grandiosa,sikkert fordi jeg bare spiste tre speilegg ( med to skiver og en hel avocado og grønnkål til middag.....) puh.... Anonymkode: 21dac...3cf Men hvorfor spiser du så lite til middag, hvis du bare blir sulten og kaster i deg "skittmat" til kvelds.(Ref. Grandiosa) Hadde det ikke vært lurere å spandert på deg en litt mer ordentlig middag, som du følte deg mett etter. Så kunne du heller fylle på med omelett/speilegg/brødskiver/avocado til kvelds, hvis du ble skikkelig sulten igjen. (Det er få ting som er kjipere enn å legge seg sulten! ) Mitt største problem med vekta (oppdaget jeg da jeg en periode noterte alt jeg spiste, og telte kaloriene) var at jeg spiste altfor lite på formiddagen, og i tillegg var forsiktig med kaloriene til middag. Resultatet ble gjerne sjokolade til kvelds, fordi jeg var sulten, og kroppen krevde kaloriene den manglet. (Og omtrent 1000 til...) Det ble mye lettere å bruke tid på å lage god og mettende mat, når jeg ikke var så ekstremt sulten da jeg kom hjem til middag. Og da holdt det gjerne med en yoghurt eller noe annet smått til kvelds også. Bare for å ikke måtte legge meg sulten. Resultatet er at jeg spiser mindre kalorier fordelt på et døgn, men jeg spiser mer til og med middag, og veldig mye mindre til "kvelds". Og så slipper jeg å føle meg sulten etter måltider! At du beveger deg mye, gjør også at du trenger å fylle på med næring. Er du sulten, så er det (med overveiende sannsynlighet) kroppens signal om at du får i deg for lite mat som metter ordentlig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå