Februarbarn Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Hei! Jeg har nettopp begynt masterstudiene og merker av min gamle Toshiba snart tar kvelden. Jeg må investere i en ny PC før denne tar kvelden. Jeg har nettopp flyttet og må prioritere pengene på leilighet, mat og andre faste utgifter. Jeg har i grunn mest lyst til å investere i en Macbook, men har rett og slett ikke råd akkurat nå. Derfor er jeg nødt til å gå til anskaffelse av en god pc mens jeg setter av penger hver måned til jeg forhåpentligvis kan kjøpe Mac neste studieår. Jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg bør se etter eller styre unna? Jeg vil gjerne ha en pc som er tynn og lett og dersom den finnes i hvit/sølv farge er det bare et pluss :-)
Citpensacola Skrevet 24. august 2017 #2 Skrevet 24. august 2017 Dersom du bare skal bruke den til skriving vil f.eks en Chromebook være et veldig godt valg. De har stort sett gode skjermer og er veldig tynne og lette med god batteritid, i tillegg til at du får dem ned til et par-tre tusen kroner. Ulempen er at de har veldig lite lagringsplass og at de ikke kjører windows, men til surfing og tekstbehandling funker det meget bra.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #3 Skrevet 26. august 2017 https://www.komplett.no/product/917361/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/asus-x556uq-156-fhd-matt# hva med denne? sammenlignet med billigste macbook air 13,3 hos komplett, har den like mye lagringsplass, bedre prosessor (2,5ghz sammenlignet med macs 1,8 ghz), større skjerm så den veier 1 kg mer, men likevel lett nok til å ha med seg i sekk, bedre grafikkort, bedre oppløsning, raskere ram - begge har 8. beste sølvfargete jeg kunne finne i farten iallefall sparer noen tusenlapper, selv om den koster 6500 kroner. Anonymkode: a6ce9...e40
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #4 Skrevet 26. august 2017 Du kan også sjekke ut acer swift som du får til under 5000 kroner, men de er ikke like sterke som asus og mac beskrevet over (men fungerer helt fint til det meste) Disse er også små og lette, jeg har en acer nå som er 9 år gammel og like fin, så selv om det er et merke man kanskje ikke ser overalt, så er det solide saker. Anonymkode: a6ce9...e40
Aloy Skrevet 26. august 2017 #5 Skrevet 26. august 2017 Jeg skulle også gå til innkjøp av en ny laptop nå når jeg ble student, jeg har en macbook pro fra før (ca 6 år gammel), men ønsket en ny, lettere og litt mindre til å bruke til skolebruk. Det tok lang tid før jeg bestemte meg, men endte opp med denne, https://www.komplett.no/product/924302/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/acer-swift-1-133-full-hd-matt-gull# og jeg er absolutt fornøyd. Absolutt en god pc til en OK pris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå