Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboern min går vg1, hun forteller det er ei i klassen som har et barn med seg på 1 år, som forstyrrer noe voldsomt, prøvde å google meg frem men finner ingen offentlig informasjon rundt dette.

er det lov?
kan det nektes? 

det forstyrrer jo hele klassen, når lærern prøver sende dem ut fordi barnet hyler å gråter så nektes det, å forsvares med at hun har rett til å ha barnet med seg.
svar gjerne med kilder til lovdata etc, evt paragrafer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha med seg en ettåring er jo helt krise! 😱 Kan ikke hjelpe, men seriøst - hun må jo ha bhg-plass eller vente med skolegang til hun får det. Jeg har en på ti mnd selv. Kunne ikje drømt om å ta han med på jobb/skole. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du spør om... 

Anonymkode: d09dc...f55

Skrevet

Jeg går på VGS og hadde klikket om noen hadde tatt med seg en liten forstyrrende unge.

Anonymkode: 127e6...cf1

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke reglene på dette. Men det kan da ikke være greit. Barnet får hun ha i barnehage. Ellers må hun vente med å gå på skole. Jeg som mor, hadde aldri akseptert dette i klassen til mitt barn, som går første året på videregående. Og mitt barn har en diagnose, og sliter veldig med konsentrasjonen ved bråk. Er da virkelig ikke greit, at de andre elevene skal få dårlig undervisning, fordi hun skal ha med barnet på skolen.

Anonymkode: 89a31...346

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er mor?

Og nei, et barn har ingen ting på vgs å gjøre. 

Skrevet

Det skjer på forelesninger her rett som det er. Går på universitetet da. Er innmari slitsomt.

Anonymkode: 64e1d...033

Skrevet

Ett år og mor på vgs, hun må da ha krav på noe prioritert barnehageplass? Er hun alenemor?

Beklager, men det er det nærmeste jeg kommer "paragrafer". Høres rart ut at det ikke er lover og regler rundt dette, har du sjekket skolens ordensreglement? Det må jo stå noe generelt der om at undervisningen ikke skal forstyrres. 

Anonymkode: c694a...8d1

Skrevet

Ikke bra, hverken for dere elever eller barnet!

Skrevet

Er mor en av våre berikelser? 

Anonymkode: 969ce...8ad

Skrevet

Klag dette inn videre oppover i systemet og legg vekt på hvor mye det ødelegger for undervisningen for resten av klassen. Tviler på at dette er greit. 

Anonymkode: b050c...b04

• Liker 2
Skrevet

Det er lov å ha med babyer på skolen jo...
Men det avhenger mye av skolen, har de sagt ja til henne...? Det har de garantert gjort =) 
For at det skal fungere med baby, så må hun også være villig til å gå ut på gangen når babyen er våken og bråker, for å vise hensyn til lærere og elever :) 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Chibi skrev:

Men det avhenger mye av skolen, har de sagt ja til henne...? Det har de garantert gjort =) 
For at det skal fungere med baby, så må hun også være villig til å gå ut på gangen når babyen er våken og bråker, for å vise hensyn til lærere og elever :) 

Håper virkelig det ikke er tilfelle. Kan du vise til lovverket siden du er så sikker?

• Liker 2
Skrevet

Be henne stappe smokk i ungen eller gå ut med den. Jeg har selv to små, og det ville vært et mareritt - ikke bare for medelever - men også for meg. Og barnet. Mor kan da ikke lære stort. Om noe som helst. 

Jeg har ingen kilder verken eller, men det er ikke første gangen jeg hører om at det er skjedd og at ingen har hatt noe å si på det.

Anonymkode: ff883...010

Skrevet

Det er lov å ha med (etter avtale med skolen), men slik som jeg har forstått det er det kun greit dersom det ikke forstyrrer undervisningen, noe det tydeligvis her. Selv måtte jeg ha med mitt barn på skolen ved et par tilfeller, men var da veldig opptatt av å ikke forstyrre. Snakket han eller begynte å gråte gikk vi ut med en gang og kom ikke inn før han var helt rolig. 

Anonymkode: a09e6...769

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mor en av våre berikelser? 

Anonymkode: 969ce...8ad

Spiller det noen rolle? Jeg er 100% norsk og måtte ha med mitt barn på skolen ved spesielle anledninger som feks planleggingsdag i barnehagen (3 ganger i året).

Anonymkode: a09e6...769

Skrevet
4 timer siden, luring1 skrev:

samboern min går vg1, hun forteller det er ei i klassen som har et barn med seg på 1 år, som forstyrrer noe voldsomt, prøvde å google meg frem men finner ingen offentlig informasjon rundt dette.

er det lov?
kan det nektes? 

det forstyrrer jo hele klassen, når lærern prøver sende dem ut fordi barnet hyler å gråter så nektes det, å forsvares med at hun har rett til å ha barnet med seg.
svar gjerne med kilder til lovdata etc, evt paragrafer.

Skolens ordensreglement har garantert noe om å forstyrre undervisningen. Og det gjør jo denne moren, ved å ha med barnet. Jeg vil anbefale å ta det direkte med kontaktlærer. Fungerer ikke det, ta det med inspektør, deretter rektor.

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, Chibi skrev:

En ettåring er ikke baby.

• Liker 2
Skrevet

Skulle virkelig ikke vært lov. 1 åringer er jo høyt og lavt på samme tid. 

• Liker 1
Skrevet

En ting er en liten baby som for det meste sover og spiser, men en 1-åring vil jo ha behov for aktivisering i løpet av en dag og har det nok bedre i barnehage enn i et klasserom der det er forventet at barnet er i ro og ikke lager lyd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde med baby på vg2, i tre hele måneder. Jeg spurte selvsagt først, også i klassen, og jeg gikk ut når det var behov. Det er noen år siden nå, og jeg fatter ikke at det gikk bra. Men tenåringsmødre ser ikke mørkt på ting :-p

Anonymkode: b6117...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...