AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Advokat Helge Husebye Haug mener Therese Johaug har en god sak hvis hun retter et erstatningskrav mot Norges Skiforbund. https://www.nrk.no/sport/mener-johaug-bor-saksoke-skiforbundet-1.13652871 Noen som har peiling og vet hvor god sak Johaug ville hatt og eventuelt hvor stor avkortning man ville regnet med? Forstår det ikke er sikkert at Johaug går til sak, det er i hvert fall ikke tradisjon for det her i Norge. Anonymkode: ce1f9...dfe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Edit: Postet spørsmålet her fordi jeg ønsker svar fra de som har kompetanse på området. Klart ekspertene som uttaler seg i media også har kompetanse, men ikke alltid lett for oss ikke-eksperter å vite om ekspertene snakker på trygg grunn eller om de synser. TS Anonymkode: ce1f9...dfe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Edit: Postet spørsmålet her fordi jeg ønsker svar fra de som har kompetanse på området. Klart ekspertene som uttaler seg i media også har kompetanse, men ikke alltid lett for oss ikke-eksperter å vite om ekspertene snakker på trygg grunn eller om de synser. TS Anonymkode: ce1f9...dfe Hvis du tror "eksperter" i media står og synser, og risikerer å miste levebrødet sitt etter å ha uttalt seg i all offentlighet, så lurer jeg oppriktig på hva du forstår av hele situasjonen. Personlig har jeg tenkt fra første stund at den stakkers jenta har en god sak i forhold til et erstatningskrav, både mot den ene og den andre. Anonymkode: 1a113...1d1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Jeg har juridisk utdanning, men tror virkelig ikke jeg har mer peiling enn de som jobber spesifikt innenfor erstatningsretten. Men ja, jeg har tenkt erstatning. Legen har tatt på seg ansvaret for feilen, og han er ansatt på skilandslaget. Det foreligger et økonomisk tap hos Johaug, og det er en klar årsakssammenheng mellom feilen til legen og Johaug sitt økonomiske tap. Det lukter jo erstatning av dette. Så hun kan vel gå til sak mot legen/landslaget, i forbindelse med den feilen som ble gjort der. Anonymkode: c456e...504
Gjest 2ney Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 (endret) Endret 6. september 2017 av 2ney
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå