Gå til innhold

Tips til sykkelvogn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi må gå til innkjøp av sykkelvogn, som skal brukes daglig til og fra levering i bhg med to barn, da jeg ikke har sertifikat.

Har fått med meg at det finnes sykkelvogner som ikke bare kan gjøres om til trillevogn/joggevogn, men også til pulk hvor man fester ski under. Dette hadde løst særdeles mange problemer for oss på vintertid, hvor det gjerne er mye dårlig føre her vi bor på grunn av ustabile værtilstander. 

Det må altså være en god og stabil sykkelvogn, som også kan brukes på vinterføre som "pulk" (her lurer jeg på om det går an å trille den med skiene uten at man fester en stang man skal dra den som en pulk når man selv går på ski, at det blir som en trillevogn med ski under). 

Satte satt stor pris på tips fra noen som har erfaring. Helst noe som ikke ligger opp i 10 tusen klassen. 

Anonymkode: e147d...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte i fjor- burley delux. Den var best i test på alle punkter. I tillegg kan den brukes som vogn, og om man går til innkjøp av et ekstra støttehjul, blir den enda mer stabil som trille-vogn. 

Super vogn: helt regntett, vanntett , god fjerning, velter ikke, og holder seg like fin i både vær og vind, sommer som vinter. Dessuten tar den to søsken. Den kan også legges helt ned, om du har småbarn som sover. 

Vår er nå blitt så stor at hun sykler mest selv, men får meg ikke til å selge den, fordi den er så super.

kostet 5000 på salg, og ca 7000 ellers.

har fått med meg at den med letthet kan gjøres om til pulk, men har aldri prøvd, så jeg vet ikke hvordan. Om man googler det, finner man det sikkert ut.

Endret av Hermine3011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hermine3011 skrev:

Vi kjøpte i fjor- burley delux. Den var best i test på alle punkter. I tillegg kan den brukes som vogn, og om man går til innkjøp av et ekstra støttehjul, blir den enda mer stabil som trille-vogn. 

Super vogn: helt regntett, vanntett , god fjerning, velter ikke, og holder seg like fin i både vær og vind, sommer som vinter. Dessuten tar den to søsken. Den kan også legges helt ned, om du har småbarn som sover. 

Vår er nå blitt så stor at hun sykler mest selv, men får meg ikke til å selge den, fordi den er så super.

kostet 5000 på salg, og ca 7000 ellers.

har fått med meg at den med letthet kan gjøres om til pulk, men har aldri prøvd, så jeg vet ikke hvordan. Om man googler det, finner man det sikkert ut.

Takk for svar. Hadde faktisk ikke hørt om dette merket, og synes etter hva jeg kan se at den ser ut som et godt kvalitetskjøp. 

Har prøvd å sjekke litt mer ut om hvordan dette skisettet fungerer, men synes det er vanskelig å finne noe konkret informasjon. Vårt bruk skal ikke være å dra den som pulk i snø, men jeg er ute etter å vite om man kan feste skiene på og trille den som en trillevogn. Eller om man er nødt til å bruke den som pulk med stangen som skal festes til en voksen som drar den. Skal tro hvor jeg finner ut av det 🤔

Har du personlig prøvd den på vinteren? Hvor trygt og stødig vil du i så fall si at den føles? Er vogna behagelig for barna å sitte i med hjelm? 

Anonymkode: e147d...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har ikke prøvd den selv på vinteren, men googlet masse ombåde sommer-og vinterbruk før vi kjøpte den. Den er jo dessuten testvinner , og har topp score på fjæring (helt vesentlig for at barna ikke skal sitte som i en båt med store bølger), veldig lav velterisiko pga utmerket stabilitet/konstruksjon , høyest brukervennelighet og best på letthetsgrad når det kommer til å koble til ekstra utstyr. 

Tror du TRYGT kan kjøpe denne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi investerte i en Nordic Cab og er veldig fornøyd! Den er romslig, god lagringsplass, lett å trille og lett å ha bakpå sykkelen.

I tillegg er det plass til to barn om man har behov for det, og kan gjøres om til pakkevogn når man ikke lenger trenger vogn til barna.

Selv har vi ikke ekstrautstyr til den, men observerte ei dame i vinter som hadde montert på meier i stedet for hjul. Altså er det mulig å bruke den som pulk, selv uten trekkstanga foran.

Tipper du finner alt du lurer på på hjemmesidene til NordicCab 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det er masse lagringsplass bak ryggen, så du kan trygt legge handlingen til sykkelturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...