VoodooChild Skrevet 23. august 2017 #1 Skrevet 23. august 2017 Jeg er alene med et barn i barneskolealder, som jeg har 50%. Jeg bruker per idag ca. 4000kr på mat/husholdning i måneden. Føler jeg kan spare inn en del på mat, men jeg er ikke flink til å utnytte meg av alle tilbud i matbutikker. Jeg får ingen reklameaviser og ser sjelden på tv-reklamer. Har heller ikke tid til å kjøre rundt i alle butikker for å lete etter tilbud. Handler stort sett på Kiwi, og da blir det småhandling iløpet av uken. Er veldig for å storhandle en/to ganger i mnd. Hvordan følger dere med på tilbudene? Tar imot alle tips om hvordan å bli flinkere til å handle :-) 1
Veslefrikk Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 4 minutter siden, VoodooChild skrev: Jeg er alene med et barn i barneskolealder, som jeg har 50%. Jeg bruker per idag ca. 4000kr på mat/husholdning i måneden. Føler jeg kan spare inn en del på mat, men jeg er ikke flink til å utnytte meg av alle tilbud i matbutikker. Jeg får ingen reklameaviser og ser sjelden på tv-reklamer. Har heller ikke tid til å kjøre rundt i alle butikker for å lete etter tilbud. Handler stort sett på Kiwi, og da blir det småhandling iløpet av uken. Er veldig for å storhandle en/to ganger i mnd. Hvordan følger dere med på tilbudene? Tar imot alle tips om hvordan å bli flinkere til å handle :-) Følger med via appen "Mattilbud". 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Last ned mattilbud appen bak eget brød (lag maaange på en gang og frys ned) hvis du skal lage grønnsakssuppe osv så lag en kjempeporsjon og frys ned. Anonymkode: 7502c...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 Jeg brukte appen til rema1000 og handlet der, selvom det nå er kanskje 3-4 år siden. Der hadde de masse fine oppskrifter på middager som ble billig. du kunne lage egen kalender på hva du skal ha til middag ut ifra dere soppskrifter osv. Veldig fin. Verdt å ta en titt på den Anonymkode: 397ec...449
Mar74 Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Slik som de over sier; brukt mattilbud appen religiøst. Frukt og grønnsaker kan kjøpes på disse utenlandsbutikkene til halve prisen. Frys ned alle rester. Kjøp inn tørrvarer i store bulker. Benytt deg av kreditkortet når du handler dagligvarer Meld deg inn i Trumf, da får du rabatt på kjøp. Last ned dagligvarebutikkenes egne apper Jeg baker 4 brød om gangen og fryser dette ned i halve brød (altså 8 poser). Dagen før tar jeg opp et halvt brød slik at det er tint før ungene drar på skolen. Oppskriften jeg bruker er her. Jeg har Ya kredittkort og har koblet Trumf-meldmeskapet mitt opp mot dette kortet. Da får jeg 1% rabatt på Trumf (noen ganger 3% når det er trippeltrumf), samt 3% på yA kortet. Dette gir meg 4% rabatt på alle kjøp, noen ganger 6%. Med denne måten er det mye penger å spare på å handle. Veninna mi har Ikano Visa sitt kredittkort og hun gjør det samme som meg. Hvor mye hun sparer er jeg usikker på da, så det er nok best å sammenligne for å finne beste kredittkort for deg / den som gir mest rabatt. Litt random tips her, håper det hjelper
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 Kjøp mat (både pålegg, middager, youghurt m.m.) i halv-pris-diskene til KIWI. Dette er mat som snart går ut på dato, men mye av det kan fryses ogdermed øke holdbarheten. Anonymkode: d0513...19e 2
Million Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 2 timer siden, Mar74 skrev: Jeg har Ya kredittkort og har koblet Trumf-meldmeskapet mitt opp mot dette kortet. Da får jeg 1% rabatt på Trumf (noen ganger 3% når det er trippeltrumf), samt 3% på yA kortet. Dette gir meg 4% rabatt på alle kjøp, noen ganger 6%. Oi, jeg visste ikke at man kunne koble kredittkort opp mot Trumf! Det står "bankkort" under registreringen på Trumf.no? Når du registrerer kred.kortet på Trumf, tok du nummerserien som står foran på kortet da? Ser ikke noe kontonr på baksiden? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 3 timer siden, VoodooChild skrev: Jeg er alene med et barn i barneskolealder, som jeg har 50%. Jeg bruker per idag ca. 4000kr på mat/husholdning i måneden. Føler jeg kan spare inn en del på mat, men jeg er ikke flink til å utnytte meg av alle tilbud i matbutikker. Jeg får ingen reklameaviser og ser sjelden på tv-reklamer. Har heller ikke tid til å kjøre rundt i alle butikker for å lete etter tilbud. Handler stort sett på Kiwi, og da blir det småhandling iløpet av uken. Er veldig for å storhandle en/to ganger i mnd. Hvordan følger dere med på tilbudene? Tar imot alle tips om hvordan å bli flinkere til å handle :-) Det er helt i tråd med gjennomsnittet og samme sum som Statens Institutt for Forbruksforskning tilsier. Ca 4040,- kr i mnd i mat og drikke for en familie på 1 voksen kvinne og et barn mellom 6-9 år, iflg. deres kalkulator. Deres budsjett er ikke noe råflott, og regnes for å være moderat. Du har altså ikke noe overforbruk ifht normalen, pr i dag. Hvis du ikke får noen reklameaviser, har du kanskje "Neitakk, ingen reklame" klistremerke på postkassen din? Ta det vekk, så vil du begynne og få reklameblad i postkassa. Her jeg bor er mandager den store reklamedagen, da er postkassa fullstappet med reklameblad, inkl fra alle dagligvarekjedene. Anonymkode: 787af...2bd 1
Mar74 Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 24 minutter siden, Million skrev: Oi, jeg visste ikke at man kunne koble kredittkort opp mot Trumf! Det står "bankkort" under registreringen på Trumf.no? Når du registrerer kred.kortet på Trumf, tok du nummerserien som står foran på kortet da? Ser ikke noe kontonr på baksiden? Ja, jeg lærte det faktisk først her. Har samlet trumf en god stund men merker nå hvor mye mer jeg sparer med begge to. Jeg har kontonummer på baksiden av kortet, så skrev inn det bare.. Eier du et Ya kort? Rart om ikke du også har det.
Million Skrevet 23. august 2017 #11 Skrevet 23. august 2017 (endret) 15 minutter siden, Mar74 skrev: Ja, jeg lærte det faktisk først her. Har samlet trumf en god stund men merker nå hvor mye mer jeg sparer med begge to. Jeg har kontonummer på baksiden av kortet, så skrev inn det bare.. Eier du et Ya kort? Rart om ikke du også har det. Ja, har Visa kredittkort fra Ya-bank, og etter at jeg postet forrige melding her i tråden, fant jeg det :-) Det sto oppført ved siden av kontaktinfoen til banken og deres telefonnummer etc, så jeg trodde i farten at det var bankens kontonummer. Men sendte melding til Ya-bank, de svarte kjapt, og det er mitt kontonummer som står der med hvit skrift. Så nå har jeg registrert det på Trumf.no, og får da bonus (1%) hos Kiwi fremover når jeg betaler med kredittkortet, i tillegg til de 3% jeg får av Ya-bank i fradrag på fakturaen. Har tidligere fra før av bare hatt bankkortet mitt (debetkort) reg. hos Trumf. I morgen er det forresten trippel-Trumf-torsdag, så da får jeg 3% trumf-bonus + 3% Ya-bank rabatt på matvarer hos f.eks. Kiwi Tilsammen 6% på det jeg handler i morgen. Takk for svaret forresten :- ) Endret 23. august 2017 av Million
VoodooChild Skrevet 23. august 2017 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er helt i tråd med gjennomsnittet og samme sum som Statens Institutt for Forbruksforskning tilsier. Ca 4040,- kr i mnd i mat og drikke for en familie på 1 voksen kvinne og et barn mellom 6-9 år, iflg. deres kalkulator. Deres budsjett er ikke noe råflott, og regnes for å være moderat. Du har altså ikke noe overforbruk ifht normalen, pr i dag. Hvis du ikke får noen reklameaviser, har du kanskje "Neitakk, ingen reklame" klistremerke på postkassen din? Ta det vekk, så vil du begynne og få reklameblad i postkassa. Her jeg bor er mandager den store reklamedagen, da er postkassa fullstappet med reklameblad, inkl fra alle dagligvarekjedene. Anonymkode: 787af...2bd Hei Det kan godt hende det er i tråd med SIFO sitt budsjett, men jeg syns likevel det er mye. Med kun én inntekt, boliglån og andre faste utgifter, ser jeg kun muligheter til å spare litt inn på husholdningskostnadene. De faste utgiftene (SFO, forsikring, felleskostnader, tv-lisens etc.) koster jo det det koster. Ikke har jeg høyt forbruk ellers heller. Har ikke mye penger igjen når alt er betalt og det hadde vært veldig fint å få råd til å spare litt.
Katrine90 Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 Jeg tror at mitt beste råd ville være å lage et budsjett og en ukentlig matplan, slik at du ikke lager for mye impulskjøp. De impulsive kjøpene er vanligvis dårlige for din private økonomi. Samtidig er det en god ide å gjennomgå sine abonnementer for hvis noen av dem kan unngås. Eller om en billigere løsning kunne bli funnet der ute. For mange betaler mer enn nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 På 23.8.2017 den 10.03, VoodooChild skrev: Tar imot alle tips om hvordan å bli flinkere til å handle :-) Kjøp 1/2 pris-varer på Kiwi og andre butikker som har denne ordningen på varer som går ut på dato dagen etter. Det meste kan også fryses dersom det ikke skal spises samme dag. Egg, pålegg, kjøtt, youghurt osv kan du finne til 1/2 pris på slike butikker. Varene ligger i egne kjøledisker. Anonymkode: d0513...19e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 På 23.8.2017 den 14.44, Million skrev: Ja, har Visa kredittkort fra Ya-bank, og etter at jeg postet forrige melding her i tråden, fant jeg det :-) Det sto oppført ved siden av kontaktinfoen til banken og deres telefonnummer etc, så jeg trodde i farten at det var bankens kontonummer. Men sendte melding til Ya-bank, de svarte kjapt, og det er mitt kontonummer som står der med hvit skrift. Så nå har jeg registrert det på Trumf.no, og får da bonus (1%) hos Kiwi fremover når jeg betaler med kredittkortet, i tillegg til de 3% jeg får av Ya-bank i fradrag på fakturaen. Har tidligere fra før av bare hatt bankkortet mitt (debetkort) reg. hos Trumf. I morgen er det forresten trippel-Trumf-torsdag, så da får jeg 3% trumf-bonus + 3% Ya-bank rabatt på matvarer hos f.eks. Kiwi Tilsammen 6% på det jeg handler i morgen. Takk for svaret forresten :- ) Også torsdag i neste uke Anonymkode: d0513...19e 1
_popcorn_ Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 I forhold til andre husholdningsprodukter, så se nøye på doseringer Det er en del å spare på å bruke mindre vaskepulver/oppvaskmiddel for eksempel! Silikon-stekepapir er litt dyrere i innkjøp, men holder lenge! Jeg har en gammel ketchup-flaske hvor jeg blander ut oppvaskmiddel og vann, så når jeg vasker opp for hånd så bruker jeg av den istedet for å bruke en sprut ren oppvaskmiddel pr gryte for eksempel. Tørkeruller av god kvalitet med god oppsugingsevne er dyrere pr meter, men man bruker mindre. Ellers kan du jo se på pintrest for hjemmelagde ting, som ansiktsmasker, hårkur, gjenbruk av ting, og lignende Og alle reklameaviser til ulike butikker ligger på nett
Million Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også torsdag i neste uke Anonymkode: d0513...19e Ya-bank har kuttet prosentrabatten på dagligvarer siden siste post jeg skrev i tråden. Husker ikke når det var, men jeg skrev en klage-epost til dem på det, men de hadde ingen planer om å gjeninnføre den med det første. Synd, for det var derfor jeg skaffet meg Yabank-kredittkortet. Jeg har Trumf Visa kredittkort i stedet. Utstedt av Dnb tror jeg. 2% Trumf i tillegg til den vanlige prosenten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå