AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #1 Del Skrevet 23. august 2017 Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få magen flatere etter fødsel. I min familie ser jeg mange som har født som har fått permanent ganske utstikkende mage pga delte magemuskler, men de har valgt å ikke gjøre noe med det. De er en annen generasjon enn jeg, ikke så opptatt av utseendet som generasjon perfeksjon, og bra er det! Men jeg kjenner at jeg bryr meg og bekymrer meg litt for dette. Jeg har lest at man skal være forsiktig med å trene de rette magemusklene etter fødsel. Samtidig må man vel trene noe der en gang, eller? Jeg antar at disse korsettliknende tingene som annonseres på div postpartum-instagrambilder bare er lureri:) Hva kan jeg gjøre etter fødsel for å minske problemet? Har dere noen erfaringer å dele? Anonymkode: 08387...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Del Skrevet 23. august 2017 Man må vente et år eller to før man kan trene magemusklene igjen fikk en venninde av meg nylig beskjed om i barselgruppe. Det eneste jeg kan se for meg et nyttig er å holde sukkerinntaket så lavt som mulig, siden det er negativt fett for kroppen og legger seg rett på magen som da igjen vil gjøre den allerede ødelagte magen enda mer synlig og bulende. Anonymkode: 8f7f1...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Del Skrevet 23. august 2017 Legen på barsel sa at de første seks ukene bør man ikke trene, kun mosjonere. Og etter seks uker kan man begynne å trene, men hun advarte om at man lett kan få skader som setter tilbake hele treningen til start igjen om man tar i for mye for tidlig. Hun mente at man må lytte til egen kropp, men selv ville hun begynt kondisjon før hun begynte å belaste magen med hard styrke. Og sa at vi som vil starte så fort som mulig må lytte masse til kroppen, starte med få repetisjoner og kjenne godt etter under restitusjon... Synes det hørtes fornuftig ut. Anonymkode: 0ffef...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 23. august 2017 #4 Del Skrevet 23. august 2017 Man kan ikke trene delte magemuskler. De må sys sammen kirurgisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2017 #5 Del Skrevet 23. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man må vente et år eller to før man kan trene magemusklene igjen fikk en venninde av meg nylig beskjed om i barselgruppe. Det eneste jeg kan se for meg et nyttig er å holde sukkerinntaket så lavt som mulig, siden det er negativt fett for kroppen og legger seg rett på magen som da igjen vil gjøre den allerede ødelagte magen enda mer synlig og bulende. Anonymkode: 8f7f1...3b2 Det er bare tull. Er man normalt oppegående og frisk kan man trene magen forsiktig etter seks uker. Man øker i intensitet og styrke ettersom magemusklene blir sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Del Skrevet 23. august 2017 5 timer siden, Sugemerke skrev: Det er bare tull. Er man normalt oppegående og frisk kan man trene magen forsiktig etter seks uker. Man øker i intensitet og styrke ettersom magemusklene blir sterkere. Jeg er normalt oppegående og frisk, men magemusklene har ikke grodd helt sammen igjen. Det er 1,5 år siden fødsel. Jeg har ganske mild diastase, men det er jo kjedelig at magen kanskje aldri blir helt fin igjen. Verdt å prøve å unngå å øke sjansene for dette om man kan. Anonymkode: 41b10...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Del Skrevet 23. august 2017 6 hours ago, AnonymBruker said: Det eneste jeg kan se for meg et nyttig er å holde sukkerinntaket så lavt som mulig, siden det er negativt fett for kroppen og legger seg rett på magen som da igjen vil gjøre den allerede ødelagte magen enda mer synlig og bulende. Dette er selvsagt bare tull. Anonymkode: 5674a...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Del Skrevet 23. august 2017 Hjelper ikke på delte magemuskler men fikk fort flat mage etter fødsel tross at jeg var 40: Jeg gjorde forsiktige sit-ups på skrå og planken på siden i løpet av svangerskapet (ikke så mye sentrerte sit-ups, nettopp pga det m delte magemuskler). Et annet råd jeg fikk er å ligge på magen de neste dagene/nettene etter fødsel så livmor trekker seg raskt sammen. Hadde liten baby da, så skal ikke uttale meg skråsikkert om effekten, men alt som bidrar til flatere mage kan kanskje hjelpe og disse rådene skader jo ikke. Anonymkode: 9d07e...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2017 #9 Del Skrevet 23. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er normalt oppegående og frisk, men magemusklene har ikke grodd helt sammen igjen. Det er 1,5 år siden fødsel. Jeg har ganske mild diastase, men det er jo kjedelig at magen kanskje aldri blir helt fin igjen. Verdt å prøve å unngå å øke sjansene for dette om man kan. Anonymkode: 41b10...e2d Dette skjer under graviditet, ikke ved trening etterpå. Spesielt ikke tilrettelagt trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #10 Del Skrevet 23. august 2017 30 minutter siden, Sugemerke skrev: Dette skjer under graviditet, ikke ved trening etterpå. Spesielt ikke tilrettelagt trening. Klart skaden skjer i graviditet, men delte magemuskler skal ikke trenes i alle retninger før de har stabilisert seg igjen for ikke å hindre tilhelingen. Anonymkode: 41b10...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2017 #11 Del Skrevet 23. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart skaden skjer i graviditet, men delte magemuskler skal ikke trenes i alle retninger før de har stabilisert seg igjen for ikke å hindre tilhelingen. Anonymkode: 41b10...e2d Og dette tar ikke ett til to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 23. august 2017 #12 Del Skrevet 23. august 2017 Akkurat nå, Sugemerke skrev: Og dette tar ikke ett til to år. Jo, det kan det faktisk gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2017 #13 Del Skrevet 23. august 2017 http://www.kk.no/livstil/har-du-delte-magemuskler-67797565 Her er tips til øvelser man starter med uker etter graviditet for å stabilisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #14 Del Skrevet 24. august 2017 9 timer siden, Sugemerke skrev: Og dette tar ikke ett til to år. Noen får ikke delte magemuskler, og noen får det permanent. Mine har ikke samlet seg helt, og ungen er 19 måneder. Anonymkode: 41b10...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 24. august 2017 #15 Del Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen får ikke delte magemuskler, og noen får det permanent. Mine har ikke samlet seg helt, og ungen er 19 måneder. Anonymkode: 41b10...e2d Men du kan fortsatt trene, det er det vi diskuterer. Delte magemuskler kan vare hele livet, det betyr ikke at du ikke kan trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #16 Del Skrevet 24. august 2017 2 timer siden, Sugemerke skrev: Men du kan fortsatt trene, det er det vi diskuterer. Delte magemuskler kan vare hele livet, det betyr ikke at du ikke kan trene. Ja, men hvis man trener feil og for tudlig kan problemet ende opp større enn hvis man venter litt og sørger for å gjøre øvelser som ikke belaster de indre magemusklene. Det har ikke alle kunnskap om. I tillegg er det belastende for bekkenbunn å gjøre øvelser som gjør kraftig nedpress, og derfor bør man heller ikke trene så hardt før bekkenbunnsmuskulatur har begynt å komme seg litt. Anonymkode: 41b10...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 24. august 2017 #17 Del Skrevet 24. august 2017 Ei venninne av meg anbefalte Appen "Mamma Mage", som tar en gjennom ulike stadier av mageøvelser etter fødselen. Synes den ser veldig bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 24. august 2017 #18 Del Skrevet 24. august 2017 3 minutter siden, Sheherasade skrev: Ei venninne av meg anbefalte Appen "Mamma Mage", som tar en gjennom ulike stadier av mageøvelser etter fødselen. Synes den ser veldig bra ut. Ja den har fine øvelser, timingen på appen er litt off da. Det står for eksempel gjør dette i 10 sekunder, mens klokken deres teller ned fra 17 sekunder for eksempel. Øvelsene er veldig fine da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå