AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Jeg trener svært lite. Liker det ikke og er lat. I'll live. Men jeg liker så godt proteinpudding og proteinpulver og sånt. Hva skjer om jeg spiser dette uten å trene? Blir jeg tjukkere? Flaut, men jeg aner ikke. Anonymkode: 4d55d...6a7
Pringle Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Hvis du spiser proteinpuddingen i tillegg til maten du trenger for å holde vekta, går du opp i vekt. Protein har 4 kalorier per gram. 1
Gjest Khloe Skrevet 24. august 2017 #3 Skrevet 24. august 2017 (endret) Det kommer helt an på. Gjør proteinpudding og -pulver at du går over ditt daglige kaloribehov, så vil du legge på deg. En kalori er faktisk en kalori uansett om den kommer fra karbohydrater, fett eller proteiner. Som kos en gang i blant er det helt OK, men ikke spis det hver dag. Jeg må også legge til at det er en dyr og unødvendig vane. Proteinpulver er en ting om man trener en del og ikke spiser nok proteiner, men proteinpudding er STAPPFULL av ekle tilsetningsstoffer. Endret 24. august 2017 av Khloe
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Skrevet 24. august 2017 Det er ikke nødvendig og ikke lurt for mennesker som ikke trener mye å innta proteintilskudd. Jeg trener en god del, men er ikke hver gang etter trening det er nødvendig for meg å ta proteinpulver fordi jeg vet jeg får i meg nok proteiner gjennom kosten noen dager. Spis vanlig sjokoladepudding i stedet. Anonymkode: a8104...9f5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Skrevet 24. august 2017 Ja, spiser du mer protein enn kroppen trenger blir du tjukkere. Da det vil omdannes til fett, og ikke muskler. Dessverre. Anonymkode: 6f39a...25f
Gjest Khloe Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, spiser du mer protein enn kroppen trenger blir du tjukkere. Da det vil omdannes til fett, og ikke muskler. Dessverre. Anonymkode: 6f39a...25f Det er faktisk feil. Kroppen tar til seg de proteinene den trenger og kvitter seg med resten gjennom urinen, så lenge proteinene ikke gjør at du går i kalorioverskudd. Det er først ved overskudd at du legger på deg fett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå