AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Det er slik at vi fra skandinavia har lys hud for å ta opp nok D vitamin fra de få soltimene vi har, pluss en del annet. Delen av hjernen som tolker det vi ser er også større, for å kunne se bedre i den mørkre tiden vi har om vinteren. D vitamin er svært viktig for din helse, psykiske helse og generelle funksjon. Du kan ta d-vitamin tabletter, men det er ikke like bra som å få det via sollyset. Er det virkelig lurt å få barn med personer fra andre kontinenter, når de ikke er like tilpasset miljøet vi bor i. Selvsagt vil lys hud være en ufordel i tropiske områder, så om vi skulle reist dit, ville det sannsynligvis vært en ufordel. Anonymkode: 5dbea...786
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Mørke gener dominerer, så får du barn med en mørk blir barnet mørkt. Anonymkode: 24ac9...985 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Mange mørke sliter jo med D-vitaminmangel her i Norge. Altså mer enn oss, Nordmenn. Anonymkode: faf21...3bc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mørke gener dominerer, så får du barn med en mørk blir barnet mørkt. Anonymkode: 24ac9...985 Mørkere hudfarge og hårfarge dominerer ikke i direkte forstand. Når en person med lys hud får barn med en med mørk hud, vil barnet bli en mellomting. Det samme gjelder hårfarge til en viss grad. Med øyefarge derimot er brunt dominant. Anonymkode: 5dbea...786
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #6 Skrevet 23. august 2017 Det er virkelig ikke lurt å la d-vitaminopptaksevnen til evt kommende barn avgjøre hvem man velger som livsledsager og medforelder. Det er adskillige (tusen) egenskaper ved en person jeg ville lagt større vekt på. Ei heller nattesynet (selv om jeg aldri har hørt at skandinaviere har bedre nattsyn enn andre?). Og du, det heter ulempe. Anonymkode: d92ce...258 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #7 Skrevet 23. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig ikke lurt å la d-vitaminopptaksevnen til evt kommende barn avgjøre hvem man velger som livsledsager og medforelder. Det er adskillige (tusen) egenskaper ved en person jeg ville lagt større vekt på. Ei heller nattesynet (selv om jeg aldri har hørt at skandinaviere har bedre nattsyn enn andre?). Og du, det heter ulempe. Anonymkode: d92ce...258 Som regel handler vel valg av partner om en grei person vs. en grei person. Så at noen ikke er tilpasset miljøet burde vel være en faktor. Anonymkode: 5dbea...786
Pysa Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 Jeg har barn med en svart mann. Begge ungene er lyse, skjønt datteren min er bittelitt mørkere. Sønnen min er like melkehvit som meg, men blir fort brun om sommeren. Helt lys hud om vinteren, med brune øyne og brunt hår (krøller på den ene, helt glatt på den andre). Ingen av dem lider av noen mangelsykdom.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Kontinent blir vel litt feil å bruke her? Italia, Tyrkia og Hellas er samme kontinent som skandinavia. Like nordlige steder Alaska og Canada er ikke det på samme kontinent. Anonymkode: 2a361...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå