AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Noen synes "tater" er skjellsord. Hva bør man kalle de som er tater da? Synes ikke sigøyner blir helt riktig? "Romanifolk" er også litt mer sånn fremmed synes jeg. "Omreisende" og "reisende folk" er jo også helt feil. De jeg kjenner til har jo vokst opp på et sted, i ett hus. Når jeg tenker "tater", så tenker jeg på samholdet dem imellom, mørkt hår, vakre mennesker, mystikk/noe spennende, særegen (men helnorsk)dialekt, men også at de er helt som andre norske folk. På samme måte som hvilken nordmann som helst er helt som andre, med sine ulikheter osv. Husker jeg ble skuffa da jeg skjønte at det ikke var sjanse for at jeg kunne bli sammen med en gutt jeg likte godt da jeg var yngre. Han var tater, og det var liksom ikke snakk om annet enn at han måtte bli sammen med en jente som var tater. Hvor lenge har de "norske taterne" holdt til i Norge? Det er vel noen hundre år? Er det sånn nå også at de vil holde seg til tatere, eller er det mer ok å gifte seg med en ikke-tater? Anonymkode: 62d24...2f2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 De er da nordmenn.. De taterene jeg har møtt er mer ''grå'' enn mørke. Romani, sigøynere som kom senere og ikke er like utvannet, de er igjen mørke. Og så har vi romfolket som er kommet, de igjen er et annet folk. Anonymkode: f7a86...bf2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Er Tone Damli tater? Anonymkode: 0d9ef...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå