AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Del Skrevet 22. august 2017 Har en ekstremt dårllg egenskap med at hvis jeg bestemmer meg får noe/ får en tanke, så får jeg helt tunnelsyn og føler at jeg ikke får ro før det er "fikset", og etterpå kan jeg se at det ødela mye mer enn det gagnet, både for meg og alle rundt meg. Blir til tider rett og slett skremt over hvor opphengt og bestemt jeg kan bli, og skjønner ikke helt tankegangen min i ettertid. Nå nylig var jeg feks på Min første sydentur med venner, men ser nå at jeg klarte å ødelegge hele turen for meg selv og delvis de andre fordi jeg hang meg så opp i noe helt ubetydelig (noe jeg hadde glemt hjemme og drev mye å styrte med å finne likt og kjøpe), og jeg ser ikke før etterpå hvor dumt alt ble, og ja, da blir jeg nesten skremt. Føler meg så alene om å henge meg så innmari opp i ting! Eller er det flere som kjenner seg igjen? Anonymkode: 202d3...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #2 Del Skrevet 23. august 2017 . Anonymkode: 202d3...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. august 2017 #3 Del Skrevet 23. august 2017 Det må være mange som har det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Del Skrevet 23. august 2017 19 minutter siden, Millimani skrev: Det må være mange som har det sånn Du tror det? Tenker jeg også at det er sikkert helt normalt, men samtidig føler man seg litt alene og "gal" når det står på, siden alle andre virker så avslappet og tar letter på ting. Men jeg vet jo at når jeg selv ikke har noe spesielt å tenke på så er jeg jo likedan da .. Anonymkode: 202d3...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. august 2017 #5 Del Skrevet 23. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror det? Tenker jeg også at det er sikkert helt normalt, men samtidig føler man seg litt alene og "gal" når det står på, siden alle andre virker så avslappet og tar letter på ting. Men jeg vet jo at når jeg selv ikke har noe spesielt å tenke på så er jeg jo likedan da .. Anonymkode: 202d3...13c Jeg har Asperger syndrom og kjenner godt til hvordan det er å ha hang-up's. Men man trenger ikke ha Asperger syndrom for å ha hang-up's, det er flere andre som har det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Del Skrevet 25. august 2017 . Anonymkode: 202d3...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #7 Del Skrevet 25. august 2017 Det kan kanskje defineres med å være manisk (ikke av psykologisk betydning). Personen vil ha nedsatt behov for søvn, og sterkt økt målrettet aktivitet (for eksempel arbeid, sosialt). Samtidig er han lett distraherbar, har tankeflukt, og er mer pratsom enn vanlig. Svær selvovervurdering som kan gli over i storhetsforestillinger, er vanlig, og personen vil lett engasjere seg i lystbetonte aktiviteter som innebærer høy risiko for senere ubehagelige konsekvenser. Grov svikt i vurderingsevnen og ukritisk atferd som personen selv ikke har forståelse for eller innsikt i, er vanlig. Kilde: https://sml.snl.no/mani Ovennevnte har psykologisk betydning, men kanskje gjenkjenner du likevel noe, og kan relatere deg selv med "manisk opptatt av noe". Siterer fra ovennevnte kilde: Mani, tilstand kjennetegnet ved sykelig grad av vedvarende løftet, ekspansivt eller irritabelt stemningsleie. Mani brukes også i dagligtale som betegnelse for sterk religiøs ekstase eller heftige lidenskaper (å være manisk opptatt av noe). Denne bruken av ordet mani må skilles fra den psykiatriske betydningen. Selv har jeg Bipolar lidelse, og kjenner godt til problemstillingen. Dog i mye verre grad enn beskrevet her (igjen, se ovennevnte kilde). Anonymkode: a00d2...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå