AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Vi har en unghund 8 mnd. En typisk gneldrebikkje. Vi jobber hardt med at han kkke skal falle i den kategorien, men det gjør han da altså. Han hadde vært på besøk hos "besteforeldre", med min samboer. Han bjeffet når han ikke fikk oppmerksomhet, roet seg ikke ned. What to do?! Er det håp siden han er utolmodig? Han hater å sitte stille ute fordi det er kjedeliiiiig. Prøver å lære han at det er OK å sitte å vente. Huset deres er han vandt med å vært der siden han var valp så han kjenner luktene og menneskene godt. Han fikk ikke kos når han bjeffet altså. Anonymkode: bf8a6...c43
hvermerjeg Skrevet 23. august 2017 #2 Skrevet 23. august 2017 Du skriver at han hater å sitte stille ute fordi det er kjedelig. Er han da alene ute? Det kan jo hende han er skeptisk på å være alene, og at det er derfor han bjeffer? Hunder er jo flokkdyr, og vil gjerne være med flokken sin. Dette har nok andre mer peiling på enn meg. Om han bjeffer fordi han vil ha oppmerksomhet når han er sammen med dere hadde jeg bare oversett ham til han roet seg, og så belønnet han når han roer seg ned. Du skriver at han ikke roer seg ned, men før eller senere må han jo det. Det krever MYE tålmodighet. Jeg ville gitt han en plass han kan ligge på hvor han får være i fred. Hver gang han får noe når han bjeffer, lærer han at denne adferden lønner seg. Jeg har ikke så mye erfaring med bjeffehunder, men tok for et par år siden over en hund som peip veldig da han giret seg opp, spesielt da han skulle på tur. Vi brukte en evighet bare for å få på båndet i begynnelse, så begynte han jo å pipe da det hadde kommet på igjen. Da var det bare å vente til han roet seg. Så kunne vi gå tur, som da ble belønning for at han roet seg. Han lærte det til slutt. Mulig jeg har misforstått hele situasjonen her, synes situasjonen var litt uklar.
Perle Skrevet 23. august 2017 #3 Skrevet 23. august 2017 Avledning. Gi ham leker eller tyggebein som holder ham opptatt. I frysedisken på butikken eller hos slakteren får en kjøpt margbein .På dyrebutinken kan man kjøpe konger, kan fylles med godbiter. Det viktigste er usnsett å slite ham såpass ut, at når han er alene Vil gan hvile.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #4 Skrevet 23. august 2017 19 timer siden, hvermerjeg skrev: Du skriver at han hater å sitte stille ute fordi det er kjedelig. Er han da alene ute? Det kan jo hende han er skeptisk på å være alene, og at det er derfor han bjeffer? Hunder er jo flokkdyr, og vil gjerne være med flokken sin. Dette har nok andre mer peiling på enn meg. Om han bjeffer fordi han vil ha oppmerksomhet når han er sammen med dere hadde jeg bare oversett ham til han roet seg, og så belønnet han når han roer seg ned. Du skriver at han ikke roer seg ned, men før eller senere må han jo det. Det krever MYE tålmodighet. Jeg ville gitt han en plass han kan ligge på hvor han får være i fred. Hver gang han får noe når han bjeffer, lærer han at denne adferden lønner seg. Jeg har ikke så mye erfaring med bjeffehunder, men tok for et par år siden over en hund som peip veldig da han giret seg opp, spesielt da han skulle på tur. Vi brukte en evighet bare for å få på båndet i begynnelse, så begynte han jo å pipe da det hadde kommet på igjen. Da var det bare å vente til han roet seg. Så kunne vi gå tur, som da ble belønning for at han roet seg. Han lærte det til slutt. Mulig jeg har misforstått hele situasjonen her, synes situasjonen var litt uklar. Han er med oss. F.eks vente på bussen/toget. Så bjeffer han og hopper i jakken. Jeg kan fint ignorere, det er blikkene fra fremmede jeg ikke liker, de som tror jeg da ikke he kontroll... værste er jo når han begynner sånn på bussen/toget fordi da sitter vi jo og stille. Igjen, disse folka. 19 timer siden, Perle skrev: Avledning. Gi ham leker eller tyggebein som holder ham opptatt. I frysedisken på butikken eller hos slakteren får en kjøpt margbein .På dyrebutinken kan man kjøpe konger, kan fylles med godbiter. Det viktigste er usnsett å slite ham såpass ut, at når han er alene Vil gan hvile. Han er ikke alene. Å være hjemme alene er han eksemplarisk! Det er som nevnt over, når vi venter. Står stille. Tok med griseøre på buss aå han skulle holde på med den. Ham ble lei etter 5 min.... og bussturen tok nesten 10 min. Anonymkode: bf8a6...c43
hvermerjeg Skrevet 23. august 2017 #5 Skrevet 23. august 2017 Høres nesten ut som om han blir overivrig. Skjønner godt at disse blikkene er litt ekle, det er jo ingen morsom situasjon. Er det en stor hund du har? Kan kanskje være lurt å ta kontakt med en hundetrener eller noen som har peiling. Kanskje de du fikk i hunden fra har noen tips å komme med? Litt vanskelig å komme med tips uten å ha sett situasjonen selv.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2017 #6 Skrevet 25. august 2017 Får vofsen turer og annen mosjon? Har selv hund, og han blir urolig å høylytt når han ikke får gått nok tur. Når vi kommer hjem etter ruslingen er det nesten som om han er en helt annen hund, han roer seg ned og forblir rolig gjennom resten av dagen. Hunder har mange måter å gi uttrykk for oppsamlet energi på, og mange bjeffer og gneldrer for å si fra om at de føler ubehag. Anonymkode: f7c10...a97 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 25. august 2017 #7 Skrevet 25. august 2017 Han er 8 måneder. Da er han på sitt verste, han roer seg etter hvert 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå