Gå til innhold

Hvorfor så mange somaliere?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mye med ære oppi dette her mener jeg.

Og derfor freper de.

Kan ikke skylde bare på vonde opplevelser,mange kommer hit på falsk grunnlag og de dreper for det.

Nei bur dem inne eller kast dem ut,vi har nok kjeltringer å fø på her i norge om vi ikke skal fø på andre lands mordere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Som antropolog Ada Engebrigtsen sa det:

" Noen familier har vært kamelnomader i 20 generasjoner. Jeg er faktisk forundret over at det går såpass bra. Faktum er at mange somaliere er dårlig kvalifisert for et liv i Norge."

Og Norsk Somalieren Ali Jama ved Uteseksjonen mener for mange lærer seg ordet "rettigheter" uten å lære seg "plikter". De kan anklage minibanken for rasisme fordi det ikke er penger igjen på kontoen, sier han

De uttalte seg i denne artikkelen

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle910916.ece

Somaliere er overrepresentert både når det gjelder kriminalitet og støtte fra staten. 28.7% er i jobb, kun Irakere jobber mindre med 22,4%.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article969393.ece

Hva slags naivitet er det som gjør at man vil utsette det norske folk for innvandring fra denne gruppen? Den multikulturelle drøm er latterlig, vi har tidligere sett hvordan det går når man blander forskjellige kulturer f.eks. Balkan, Israel etc.

Det er ikke slik at det er nordmenn mot innvandrere heller, de forskjellige gruppene av innvandrere kommer ikke overens og det er utilslørt rasisme i diverse grupper ikke bare mot nordmenn, men også mot andre grupper.

Selv innenfor en gruppe som Somaliere kommer de ikke overens. Stopp den ikkevestlige innvandring øyeblikkelig før det virkelig smeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tråd.s

men helt ærlig, hva blir gjort for disse innvandrerene?

Hvorfor tar de dem inn når de vet hvordan så mange av dem er? Hvorfor blir de ikke strengere? hvorfor hvorfor og hvorfor....? :frustrert:

Jeg kan ikke så mye om innvandringspolitikk.

Men jeg vet såpass at man kan jo ikke bare sitte å mene (sånn som jeg gjør) uten å gjøre noe, hint hint politikere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vel man må jo være villige til å skape tiltak som faktisk virker, det har bedret seg de siste årene, men lenge var holdningen "det går seg til".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Man må skape tiltak som fungerer ja, dvs hjelpe de som er "dårlig kvalifisert for et liv i Norge" med å tilpasse seg, f.eks. gjennom å gi dem norskundervisning - ikke bare språk - kompetanseutvikling for de som trenger det for å skaffe seg en jobb samt helsehjelp for de som har behov for det, mentalt eller fysisk.

Det går som sagt tidligere ikke an å bare ønske de velkommen, herfra får du klare deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Vi MÅ ikke noe som helst. Vi kan selv velge hvem vi vil ta inn i landet. Hvorfor skal vi ta inn folk som er en byrde og fare for vår befolkning, det er ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tråd.s
Vi MÅ ikke noe som helst. Vi kan selv velge hvem vi vil ta inn i landet. Hvorfor skal vi ta inn folk som er en byrde og fare for vår befolkning' date=' det er ulogisk.[/quote']

samme lurer jeg på...MÅ vi det? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Sist gang jeg tok taxi var det en somalier som kjørte. jeg klarte å si at jeg var politi jeg i frykt for at han skulle gjøre et eller annet. Mixa opp den historien :o

Den verste frykten, er frykten i seg selv. Jeg tror ikke du trenger å være bekymret hver gang du ser en Somalier. Selv om de er sterkt overrepresentert i voldskriminalitet, er det faktisk nesten ingen som knivstikker vildt på en trikk eller i en park. Hvis man skal tenke sånn, må du passe deg for alle menn i verden. 9 av 10 av de som sitter i norske fengsler er menn. Men selv om jeg er gutt/mann har jeg kun stjelt en sjokolade da jeg var liten guttunge ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Hvorfor skal vi ta inn folk som er en byrde og fare for vår befolkning' date=' det er ulogisk.[/quote']

Du kan ikke vite på forhånd hvem som kommer til å bli en byrde eller fare for "vår befolkning", du kan heller ikke vite hvilke nordmenn som kommer til å "smelle som en bombe". Alle mennesker er like mye verdt, derfor må vi legge til rette for å hjelpe alle, slik at de ikke blir til byrde eller fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Du kan ikke vite på forhånd hvem som kommer til å bli en byrde eller fare for "vår befolkning"

Nettopp så hvorfor ta sjansen? Man kan se at det er en større fare og at somaliere som gruppe ikke er til fordel for landet så da foreslår at vi stopper å ta inn selv om det går utover enkelte med ærlige hensikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Ok, så du er altså for særbehandling av en hel gruppe mennesker med utgangspunkt i at enkeltmennesker innenfor denne gruppen har vist seg å gjøre kriminelle handlinger?

Det er jo på samme linje som det en svensk politiker foreslo for en stund siden, nemlig at alle menn burde betale en egen skatt fordi de er menn, siden det nesten bare er menn som begår overgrep... Argumentet er at kvinner ikke skal behøve å betale for at menn er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Ok, så du er altså for særbehandling av en hel gruppe mennesker med utgangspunkt i at enkeltmennesker innenfor denne gruppen har vist seg å gjøre kriminelle handlinger?

Nei jeg vil særbehandle en gruppe fordi den som gruppe viser seg å være en byrde i stedet for fordel, det er da helt logisk. Vi Må ikke ta dem inn, det er vårt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

Ja dersom du resonerer sånn så burde det jo også være helt klart at vi burde pålegge manneskatt pga at menn som gruppe er jo en byrde, det er jo nesten bare menn som havner i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Hvorfor vil du ta inn en gruppe fra en helt annet kultur langt unna når den ikke passer inn og er en byrde for samfunnet? Det er jo helt ulogisk. Vår prioritet bør ligge hos vårt eget folk. Jeg er ikke fremmed for å hjelpe dem i deres eget hjemland på en skikkelig måte, Eu kan f.eks sende inn tropper for å stabilisere landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp så hvorfor ta sjansen? Man kan se at det er en større fare og at somaliere som gruppe ikke er til fordel for landet så da foreslår at vi stopper å ta inn selv om det går utover enkelte med ærlige hensikter.

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Litjmæ

Hvorfor vil du skjære alle over en kam når det åpenbart er en urettferdig generalisering?

Ja til hjelp i hjemlandet, men skal man hjelpe enkeltindivider, så er det ikke alltid mulig på den måten du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke heller hjelpe de i det landet de er fra, istedenfor å ta inn. Det er bra å ta inn innvandrere som opplever krig, men når krigen er slutt, så bør de sendes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som begår kriminelle handlinger i Norge bør sendes tilbake umiddelbart. Ellers ender det med at de kommer i fengsel en kort stund, for så å begå nye forbrytelser igjen... Betryggende politikk... Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Det er bra å ta inn innvandrere som opplever krig' date=' men når krigen er slutt, så bør de sendes tilbake.[/quote']

Sendes tilbake til hva? Uansett premisser? Det er ikke bare-bare å vende tilbake til et krigsherjet land, selv om mange ønsker det og gjør det på tross av at bosted og familie er jevnet med jordet bokstavlig talt... Her må det være en individuell bedømning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...