Gå til innhold

Avliving av hund uten å få beskjed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, sammen med min eks kjøpte oss hund sammen. Han hadde hunden hos seg da jeg flyttet ut og jeg kom å hentet hunden når det passet,for turer osv... Samvær. Plutselig passet det aldri lenger at jeg hentet hunden vår hjem til meg. Han var ikke hjemme, ferie, u name it. Plutselig forteller nabojenta til min datter om at hunden er død, avlivet. Og dette skjedde for tre uker siden. Grunnen var massiv betennelse i rygg og hofter. Eksen ringte ikke slik at jeg og mine barn fikk treffe han før avliving og at vi blir fortalt det av nabojenten hans. Jeg koker over av vilt raseri og sorg. Hva ville dere gjort i en slik situasjon. Det skal sies at han ikke klarer å svare på hvorfor han ikke kontaktet meg. Råd mottas med takk! 

Anonymkode: 2bb8a...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dukk opp på døra når du veit at han er hjemme å konfronter han. Det var begges hund ettersom jeg forstår, så det var skikkelig råttent gjort å bare avlive uten å gi beskjed. 

Anonymkode: 9afab...d36

• Liker 2
Skrevet

Har du tenkt over at han er knust over det som skjedde? At hunden kanskje plutselig ble veldig syk og måtte avlives der og da? At han kanskje ikke tenkte klart fordi han ble helt ødelagt av beskjeden? Og at nå har det gått så lang tid at han ikke lengre vet helt hvordan han skal si det.. Ikke noe vits å bli sint på han...

Anonymkode: ffa2b...2ac

• Liker 5
Skrevet

Dette blir for dumt. Man han ikke samvær med dyr. Det er ille at dere i hele tatt har hatt en slik ordning. Når man skiller seg fra dyr sier man farvel EN gang, og så lar man dyret gå videre...

Toskeskap. Vedder på at eksen sørger mer enn dere. For meg høres det ut som at hunden har hatt sin siste tid på riktig sted.

Anonymkode: 0eef4...62a

• Liker 2
Skrevet

"Ikke tenkt klart ",  tull!

Hadde blitt månelyst om eks hadde drept felles hund uten å si ifra!

Hvor finner dere disse mannfolka,  ettersom De faktisk forsvarer han?? 

IKKE normal oppførsel.

Anonymkode: 8f1a9...d49

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette blir for dumt. Man han ikke samvær med dyr. Det er ille at dere i hele tatt har hatt en slik ordning. Når man skiller seg fra dyr sier man farvel EN gang, og så lar man dyret gå videre...

Toskeskap. Vedder på at eksen sørger mer enn dere. For meg høres det ut som at hunden har hatt sin siste tid på riktig sted.

Det er HELT VANLIG å ha samvær/se noe til felles hund jo!  

Sier sitt om omgangskretsen og hvor lite seriøst man tar det å få hund faktisk er, ettersom forsvarer slik oppførsel. Ikke minst-ekstremt knøtte hjerte.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er faktisk helt vanlig å ha samvær med dyr man skaffet seg felles. Våkner du om morran med den instillingen at du skal være mest mulig kvalmende mot andre mennesker? Æsj 

• Liker 2
Skrevet

Konfronter han på en rolig og voksen måte, og ikke gå til angrep. 

Skrevet

Jeg hadde dachs som fikk skiveutglidning når moren min var bortreist en langhelg. Hun var meget selvstendig, og skammet seg når hun hadde uhell inne, og så mister hun plutselig kontroll over bakbeina, blæra og tarmen. Hun kom seg ikke inn i sengen sin engang. Vi valgte å avlive henne dagen etter. Det var vanskelig for moren min å svelge dette til å begynne med, men hunden hadde det helt forhjævlig den siste dagen, så hun forstod hvorfor vi valgte det.

Det kan hende det hendte noe lignende, (at hunden ble brått alvorlig syk, og at det ble mindre humant å la den pine seg gjennom resten av livet). Exen burde selvsagt sagt ifra, men det kan ha vært vanskelig å snakke om det. Kanskje han ikke klarer å si at hunden er død? Ikke bli sint på han før du vet mere. Snakk rolig og behersket.

Anonymkode: fe814...056

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan du har oppført deg. Jeg tok over felles hund etter et ganske stygt brudd, hvor han hadde oppført seg dårlig og brutt all kontakt. Jeg brøt kontaktforbudet da hunden ble syk, han påsto at han satte pris på det, men oppførte seg skikkelig køddent. Så tilslutt endte det med at jeg avlivet hunden uten å si noe, og angret på at jeg i det hele tatt hadde kontaktet han. 

Anonymkode: 60eb6...2e5

Skrevet

Har dere samværsavtale også eller? Bidrag? Det er bare en hund, ikke ett barn.

Anonymkode: 28e81...ddc

Skrevet

Hvor gamle er barna dine?

Foreldrene mine avlivet katten vår uten at jeg visste om det, var ca 8 år og elsket den katten. Det var et ganske sterkt traume for meg, og jeg mistenker det er en del av grunnen til at jeg ikke knytter meg til mennesker som voksen

Anonymkode: a5f03...442

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere samværsavtale også eller? Bidrag? Det er bare en hund, ikke ett barn.

Anonymkode: 28e81...ddc

Bare en hund? Er du helt tett? 

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

"Ikke tenkt klart ",  tull!

Hadde blitt månelyst om eks hadde drept felles hund uten å si ifra!

Hvor finner dere disse mannfolka,  ettersom De faktisk forsvarer han?? 

IKKE normal oppførsel.

Drept? Hunden kan ha blitt syk for alt vi vet, TS sier ingenting om hvilket grunnlag han kunne hatt. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde sikkert gjort noe veldig irrasjonelt og ripet opp bilen hans og punktert den når ingen så meg, og skrevet "morder" på bilen med tusj. Hadde dama mi gjort noe sånt tror jeg ikke at jeg hadde klart å forholdt meg rolig og tenkt meg særlig om. Det blir for meg, som å drepe et familiemedlem, eller unngå å si at noen du elsker døde i trafikkulykke (subjekiv mening). 

Men du bürde såklart ta det opp rolig med han og få han til å forstå at dette er uakseptabelt. 

Anonymkode: 6ffd3...17d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...