AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Del Skrevet 22. august 2017 Min sønn har akkurat kjøpt seg ny IPhone 7, dette uten Swap eller annen forsikring. Han er student og har Nito sin innboforsikring, en forsikring som dekker knust mobilskjerm mot en egenandel på 500 kr. Tenkte derfor at en egen mobilforsikring var unødvendig... Selvfølgelig har han etter få dager klart å miste mobilen i gulvet, og glasset er knust. Og ikke nok med det, mobilen virker ikke lengre. Det går ikke an å slå den på! Noen som har greie på forsikring og som vet om innboforsikringen kun dekker knust skjerm, eller om den dekker øvrige reparasjoner? Takknemlig for svar Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Del Skrevet 22. august 2017 Dere må da vite hva dere/han/du signerte på når forsikringen ble opprettet vel? Anonymkode: 2344b...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Del Skrevet 22. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må da vite hva dere/han/du signerte på når forsikringen ble opprettet vel? Anonymkode: 2344b...20c Joda, men usikker på om det kun dekkes knust skjerm.. Håper det dekker andre reparasjoner også Dette er hva som står hos Nito: https://www.nito.no/globalassets/dokumenter/forsikringsdokumenter/nito-innboforsikring---forsikringsbevis-og-vilkar-2017.pdf Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Del Skrevet 22. august 2017 Er ganske sikker på at det dekkes ja. Fra vilkårene: "Bytte av knust/sprukket skjerm på mobiltelefon: Gjensidige avgjør om skaden løses ved bytte av skjerm, eller erstatningstelefon av tilsvarende merke og modell. Erstatningstelefon kan avvike i farge. Forutsatt at skaden er meldt på gjensidige.no er standard egenandel kr 500. Ved mer enn 3 skader per år, eller ved skader som kun dekkes av Innboforsikringen for øvrig, er egenandel kr 2 000" Anonymkode: a780a...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Del Skrevet 22. august 2017 Telefonen blir nok ersattet. Den må nok sendes inn for å ta en sjekk og vurdering av skadene. Kontakt gjensidige. De har alltid vært greie med å gjøre ved forsikringsoppgjør for min del. Har også Nito-forsikring Anonymkode: 1ebab...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Del Skrevet 22. august 2017 Det står eksplisitt i vilkårene at knust skjerm-forsikringen ikke dekker "andre skader enn knust/sprukket skjerm". Derimot omfattes skaden sannsynligvis av uhellforsikringen. Her er imidlertid egenandelen kr. 2000. Anonymkode: c010b...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Del Skrevet 22. august 2017 Hvor skjedde skaden? Dersom den oppsto utenfor hjemmet, dekker mange reiseforsikringer skaden uten egenandel. Anonymkode: c010b...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Del Skrevet 22. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ganske sikker på at det dekkes ja. Fra vilkårene: "Bytte av knust/sprukket skjerm på mobiltelefon: Gjensidige avgjør om skaden løses ved bytte av skjerm, eller erstatningstelefon av tilsvarende merke og modell. Erstatningstelefon kan avvike i farge. Forutsatt at skaden er meldt på gjensidige.no er standard egenandel kr 500. Ved mer enn 3 skader per år, eller ved skader som kun dekkes av Innboforsikringen for øvrig, er egenandel kr 2 000" Anonymkode: a780a...409 Men nå er det ikke bare skjermen som er knust, mobilen vil ikke la seg slå på!! Den knuste skjermen er det minste problemet Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #9 Del Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skjedde skaden? Dersom den oppsto utenfor hjemmet, dekker mange reiseforsikringer skaden uten egenandel. Anonymkode: c010b...749 Skaden skjedde på vei til skolen...på vei ut av en overfull buss!! Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #10 Del Skrevet 22. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står eksplisitt i vilkårene at knust skjerm-forsikringen ikke dekker "andre skader enn knust/sprukket skjerm". Derimot omfattes skaden sannsynligvis av uhellforsikringen. Her er imidlertid egenandelen kr. 2000. Anonymkode: c010b...749 Ja, er sånn jeg også tolker det...dessverre! Får ta kontakt med gjensidige i morgen å spørre. Bare synd at der ikke var kun skjermen som ble skadet Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Del Skrevet 22. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telefonen blir nok ersattet. Den må nok sendes inn for å ta en sjekk og vurdering av skadene. Kontakt gjensidige. De har alltid vært greie med å gjøre ved forsikringsoppgjør for min del. Har også Nito-forsikring Anonymkode: 1ebab...faa Håper du har rett😊 Men er redd forsikringen kun dekker knust skjerm! Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #12 Del Skrevet 22. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaden skjedde på vei til skolen...på vei ut av en overfull buss!! Anonymkode: 170b4...650 På vei ut av en full buss? En buss som var inni huset deres da eller siden du skal ha det dekket av innboforsikring? Anonymkode: cd33d...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #13 Del Skrevet 22. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telefonen blir nok ersattet. Den må nok sendes inn for å ta en sjekk og vurdering av skadene. Kontakt gjensidige. De har alltid vært greie med å gjøre ved forsikringsoppgjør for min del. Har også Nito-forsikring Anonymkode: 1ebab...faa Har du link til dette? Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Del Skrevet 22. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På vei ut av en full buss? En buss som var inni huset deres da eller siden du skal ha det dekket av innboforsikring? Anonymkode: cd33d...b50 Mulig jeg har misforstått hele innboforsikringen... Trodde kanskje at mobilen var forsikret også utenfor hjemmet? Er jo litt av vitsen med mobiltelefon, at man kan ta den med seg ut Og sjansen er vel større for å knuse skjermen ute enn inne? Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. august 2017 #15 Del Skrevet 22. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du link til dette? Anonymkode: 170b4...650 du har jo sendt linken selv, dette er hentet direkte fra vilkårene. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det ikke bare skjermen som er knust, mobilen vil ikke la seg slå på!! Den knuste skjermen er det minste problemet Anonymkode: 170b4...650 Derav "andre skader som kun dekkes av innboforsikringen" 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg har misforstått hele innboforsikringen... Trodde kanskje at mobilen var forsikret også utenfor hjemmet? Er jo litt av vitsen med mobiltelefon, at man kan ta den med seg ut Og sjansen er vel større for å knuse skjermen ute enn inne? Anonymkode: 170b4...650 Innbo er innbo, utenfor døren bør man ha reiseforsikring. Men NITO sin innboforsikring dekkers også skader på verdigjenstander utenfor hjemmet dersom det har skjedd en plutselig og uforutsett hendelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #16 Del Skrevet 22. august 2017 2 minutter siden, _popcorn_ skrev: du har jo sendt linken selv, dette er hentet direkte fra vilkårene. Derav "andre skader som kun dekkes av innboforsikringen" Innbo er innbo, utenfor døren bør man ha reiseforsikring. Men NITO sin innboforsikring dekkers også skader på verdigjenstander utenfor hjemmet dersom det har skjedd en plutselig og uforutsett hendelse. 👍 Takk! Forsikring er ikke min sterke side!! Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #17 Del Skrevet 22. august 2017 Jeg har NITO innboforikring selv, og fikk ny mobil da jeg knuste den. Dette skjedde ute på tur i nærområdet. Min var også mer skadet enn bare knust skjerm (nesten knekt på midten). Betalte 2000kr i egenandel siden mobilen var under ett år gammel. Så ta en telefon til gjensidige i morgen så ornder det seg nok! Men mulig du må sende inn mobilen slik at de kan vurdere om et er billiegre å reparere den enn å gi deg ny. Anonymkode: 906cf...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #18 Del Skrevet 22. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har NITO innboforikring selv, og fikk ny mobil da jeg knuste den. Dette skjedde ute på tur i nærområdet. Min var også mer skadet enn bare knust skjerm (nesten knekt på midten). Betalte 2000kr i egenandel siden mobilen var under ett år gammel. Så ta en telefon til gjensidige i morgen så ornder det seg nok! Men mulig du må sende inn mobilen slik at de kan vurdere om et er billiegre å reparere den enn å gi deg ny. Anonymkode: 906cf...b24 Så flott😊 Takk for svar!! Tar kontakt med gjensidige i morgen!! Anonymkode: 170b4...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 23. august 2017 #19 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Jeg mistet et par dyre solbriller i bakken på ferie, og ødela en dyr veske ved å søle på den også på ferie. Begge deler dekkes av Gjensidige sin innbo i hvert fall. Bare fylte ut et skjema på nett og vipps så var pengene på vei. Regnes som "uhell". Dog er det 2k i egenandel. Endret 23. august 2017 av TMB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå