AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Jobber som industrimekaniker og har planer om fagskole + ingeniør y-veien etter hvert. Liker meg veldig godt på gulvet, og eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer mer utdannelse er at det er bedre for helsa, og høyere lønn. Hva om jeg får jobb som ingeniør, men ikke liker det og vil tilbake på gulvet? Blir jeg regnet som overkvalifisert da, og får vansker med å få den jobben jeg ønsker pga det? Anonymkode: 2a782...0d7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Tja, unnlat og føre opp videreutdanningen på CV'en, og forklar at det ikke var rett for deg og at du ønsker deg tilbake der du hører hjemme dersom du blir innkalt til intervju? Evt. skrive det i søknaden? Anonymkode: e4878...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Går det an å få permisjon fra nåværende arbeidssted slik at du i CV kan føre at du har vært ansatt i hele studietiden? Evt forklarer du i søknad hvorfor du vil tilbake på gølvet. Kan jo være greit å ha kunnskapen uansett, f.eks i en kombi-stilling (om sånt finnes). Anonymkode: e7351...3bc
Cata Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Det kommer nok an på bedriften, mer enn noen generell regel. Der jeg jobber har vi folk med økonomisk utannelse som jobber "på gølvet". Mekanikere er jo også ettertraktet vare så jeg tror det skal mye til før du blir uaktuell. Risken er at du blir betraktet som overkvalifisert og at en potensiell arbeidsgiver vil være redd for at du skal si opp for fort dersom du får en ingeniørstilling, så hvis du kommer i den situasjonen bør du nok være obs på å understreke at du faktisk liker den manuelle delen av jobben,