Gå til innhold

helst forsvunnet eller bekreftet død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en episode av law and order hvor en mor hadde mistet sønnen sin for mange år siden, og hun hadde aldri flyttet ut av huset i håp om at han en dag skulle komme hjem. Når politiet fant liket hennes og skal til å fortelle det sier hun: "nei, ikke si det, la meg holde meg til håpet om at han lever bare en liten stund til." 

Så det fikk meg til å tenke på, om noen man er glad i forsvinner og blir funnet død, er det bedre for pårørende å ikke få vite dette og leve videre i troen på at den en dag kan komme hjem? Eller er det bedre å få vite at den er død for å kunne gå videre?

Anonymkode: dc6de...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vel tro de fleste foretrekker å få et svar i stedet for å lure resten av livet.

Anonymkode: cb639...067

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det beste er å vite, kan ikke være godt å gå uvitende. Det er nok enda være.

Skrevet

Om barnet mitt forsvant og ikke kom til rette etter lang tid vil jeg heller vite. Tror ikke jeg hadde klart å fungere i uvissheten med mange ekle og grusomme bilder i hodet 

Anonymkode: d81fa...887

Skrevet

Jeg vil vite om jeg skulle komme utfor noe sånt en dag. Kanskje jeg ikke vil vite detaljer, men iallefall at personen er død. Da slipper jeg å gruble på hvor personen er resten av livet.

Skrevet

Definitivt bekreftet død. Da hadde jeg hvertfall visst at vedkommende ikke hadde vondt, var redd, osv. 

Skrevet

Jeg vil mye heller få vite at en person er død enn å leve i uvisshet. Det blir vanskelig å komme videre med sorgen hvis man hele tiden går med et håp om at den savnede skal komme tilbake. 

Skrevet

Noen ganger er det bedre å være død enn i live. Om barnet mitt var forsvunnet og det ble funnet (død) hadde jeg nok fått en viss ro også. Om det var mistenkt kidnappet hadde jeg sett for meg alle se forferdelige tingene som kunne ha skjedd med det. 

Anonymkode: 9a0c4...575

Skrevet

Folk er nok veldig forskjellige...        

Anonymkode: 1064a...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...