AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Hvor ofte må jeg trene og hvor lang tid ca tar det? Anonymkode: edd34...8e2
Epiphany Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Det er svært individuelt, så ingen kan gi deg svar på dette. Man går ikke ned i vekt av å trene forresten, men av å innta mindre kalorier enn man forbrenner. Jeg teller kalorier og har gått ned 10 kg siden mars. Trener når jeg vil, for gøy, men da løfter jeg kun vekter. Dette tror jeg ikke har hjulpet meg å gå ned i vekt, men heller å stramme opp kroppen underveis. Vektnedgang er ikke og skal ikke være noe som skjer raskt og enkelt, det tar tid og dedikasjon, spesielt å vedlikeholde vekten du til slutt blir fornøyd med. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 7700 kcal i 1 kg fett = 61600 kcal totalt Du brenner cirka 660 kcal hvis du jobber 10 km, det tilsvarer omlag 93 joggeturer. Anonymkode: 5a483...0fe 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, Epiphany skrev: Det er svært individuelt, så ingen kan gi deg svar på dette. Man går ikke ned i vekt av å trene forresten, men av å innta mindre kalorier enn man forbrenner. Jeg teller kalorier og har gått ned 10 kg siden mars. Trener når jeg vil, for gøy, men da løfter jeg kun vekter. Dette tror jeg ikke har hjulpet meg å gå ned i vekt, men heller å stramme opp kroppen underveis. Vektnedgang er ikke og skal ikke være noe som skjer raskt og enkelt, det tar tid og dedikasjon, spesielt å vedlikeholde vekten du til slutt blir fornøyd med. Over til spørsmålet mitt igjen. Med litt annerledes formulering; Hvor ofte i uken må man trene for å kunne gå ned (ett viss antall kg) i måneden? Anonymkode: edd34...8e2
Leo Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Over til spørsmålet mitt igjen. Med litt annerledes formulering; Hvor ofte i uken må man trene for å kunne gå ned (ett viss antall kg) i måneden? Anonymkode: edd34...8e2 Det kommer jo helt an på hva du veier nå, hva/hvordan du trener, hvilken intensitet du trener med og hvor lenge du trener om gangen. Med andre ord helt umulig å svare på ut fra de opplysningene du gir her. 1
Epiphany Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over til spørsmålet mitt igjen. Med litt annerledes formulering; Hvor ofte i uken må man trene for å kunne gå ned (ett viss antall kg) i måneden? Anonymkode: edd34...8e2 Som sagt, det er individuelt. Ettersom vi ikke vet noe om din høyde eller vekt, og heller ikke om din alder eller ditt matinntak, vil vi ikke engang kunne gi et svar som vil være sånn ca korrekt om du hadde vært standard. To personer kan ha akkurat lik treningsplan og matplan, men likevel oppnå ulike resultater. Nytter ikke å trene om du stapper i deg mat som fører deg over dagsbehovet ditt. Jeg vil anbefale å telle kalorier (sjekk din TDEE og trekk fra ca 500 kalorier) og trene styrke for å stramme opp og ikke miste for mye muskler i vektnedgangen din. Du må rett og slett bare prøve deg frem, og se hva som funker best for deg. Men vektnedgang handler i bunn og grunn om én ting: du må spise mindre kalorier enn det kroppen din forbrenner.
Pinkee Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 Kalorier inn-kalorier ut. Så enkelt, og så vanskelig er det. Som det ble nevnt over her, en kg fett er 7700 kcal. Spiser du nøyaktig det samme som nå, og legger inn en trening i uken der du forbrenner 770 kcal, så tar det deg 10 uker å bli kvitt ett kg fett.
Perle Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 Kosthold er kilo og trening er gram. Tenk på hva du putter i munnen i stedet, då vil du gå mye raskere. 5
ajarRun Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 En repetisjon med å legge fra deg gaffelen holder. Tar vel en 8 uker hvis du skal følge rådene til venstreradikale feminister. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 24 minutter siden, Epiphany skrev: Det er svært individuelt, så ingen kan gi deg svar på dette. Man går ikke ned i vekt av å trene forresten, men av å innta mindre kalorier enn man forbrenner. Jeg teller kalorier og har gått ned 10 kg siden mars. Trener når jeg vil, for gøy, men da løfter jeg kun vekter. Dette tror jeg ikke har hjulpet meg å gå ned i vekt, men heller å stramme opp kroppen underveis. Vektnedgang er ikke og skal ikke være noe som skjer raskt og enkelt, det tar tid og dedikasjon, spesielt å vedlikeholde vekten du til slutt blir fornøyd med. Ja, men noen har en kropp som reagerer godt på økt aktivitet slik at også appetitten dempes samtidig. Anonymkode: c28c9...0da
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men noen har en kropp som reagerer godt på økt aktivitet slik at også appetitten dempes samtidig. Anonymkode: c28c9...0da Å ja, jo mer aktiv jeg er jo fortere blir jeg sulten igjen. Spiser 5 måltider om dagen. 3 + 2. Ellers har jeg 0 energi og overskudd. Anonymkode: 13986...ea3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 Du trenger ikke trene et sekund. Om du vil gå ned i vekt må du spise mindre enn du gjør nå. Spiser du mindre går du ned i vekt, selv om du ikke trener Du får strammere og penere kropp om du trener, da. Skinnyfat er ikke nødvendigvis pent Anonymkode: ca7dc...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 Er som de fleste her sier, at trening er gram og mat er kilo. Min anbefaling er:https://www.dietdoctor.com/how-to-lose-weight#1 Kombinert med dette:https://www.dietdoctor.com/how-to-lose-weight#14 Utrolig deilig å gå ned i vekt uten å føle sult overhodet! Anonymkode: 4fe9e...853
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #14 Skrevet 26. august 2017 På 22.8.2017 den 16.53, AnonymBruker skrev: Hvor ofte må jeg trene og hvor lang tid ca tar det? Anonymkode: edd34...8e2 Jeg har gått ned 26 kg siden jeg startet januar 2016. Jeg har hatt stabil vektnedgang på 0,5 kg hver uke i noen måneder, og så en pause i noen uker/måneder ( feriene ) hvor jeg har fokusert på å holde vekta stille, før jeg har hoppet på vektnedgangen igjen. Jeg tror det har hjulpet for min del å ikke være 100% på hele tiden, da kan man jo bli fort lei og gå på en smell. 8 kg går ganske fort i starten og lekende lett, men desto nærmere jeg kom normalvekt desto vanskeligere ble det. Nå ligger jeg på 68 kg og vekta rikker seg ikke Jeg gikk ned mine første 15 ish kilo ved å spise 1300 kcal om dagen og forbrenne 400-500 kcal på elipsemaskina sånn tre- fire dager i uka. Hva du trenger å spise og forbrenne for å gå i munus får du regne ut av delv. Finnes mange nettsider som kalkulerer ut slikt. Dette ble kanskje mye og unødvendig informasjon.. jeg vet ikke. kanskje det hjelper deg på noen måte. Lykke til Anonymkode: ea87f...f1c
WubWub Skrevet 26. august 2017 #15 Skrevet 26. august 2017 Kommer an på hvordan du trener det, og hva du spiser. Jeg gikk opp 35kg på 1 og et halvt år når jeg begynte trene.
Gjest Peanut Skrevet 26. august 2017 #16 Skrevet 26. august 2017 På 22.8.2017 den 16.56, Epiphany skrev: Vektnedgang er ikke og skal ikke være noe som skjer raskt og enkelt, det tar tid og dedikasjon, spesielt å vedlikeholde vekten du til slutt blir fornøyd med. Jeg gjorde det på den måten. Brukte ett år på å gå ned fra 67kg til 53-54 kg, og har ligget stabilt på 53-54 kg i 7 år nå <_< (Jeg aner forresten ikke hva mitt daglige inntak er og jeg har aldri telt kalorier Jeg spiser bare når jeg er sulten og da ikke så mye).
AnonymBruker Skrevet 26. august 2017 #17 Skrevet 26. august 2017 Jeg gikk tre timer hver dag og hadde et kal underskudd på 500. Gikk da ned en kg i uka. Har blitt der Og ingen ekkel hengehud. Anonymkode: 38bf6...056
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #18 Skrevet 28. august 2017 På 8/22/2017 den 16.59, AnonymBruker skrev: Hvor ofte i uken må man trene for å kunne gå ned (ett viss antall kg) i måneden? Umulig å svare på. Kommer helt ann på kostholdet og hva du trener. Du kan fint trene 3 timer hver dag i uken og gå _opp_ i vekt dersom du spiser nok, Anonymkode: 8b6c4...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå