Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan virke som et skikkelig rart og kanskje litt dumt spørsmål, men finner ingen svar ved å google.

Jeg har akkurat begynt på universitetet og studerer sosialt arbeid. Jeg går rett fra vgs og kan rett og slett ikke så mye om hvordan ting fungerer på universitet enda, men jeg husker at flere jeg kjenner har reist til utlandet og sånn for å ta exphil. 

Men jeg har ikke tatt exphil, og nå finner jeg ikke ut om det er påkrevd for å ta en bachelor eller ikke? Det står ingenting i planen fremover om det og jeg finner ingen informasjon om det på nett heller. Må man ha exphil for bachelor og er det "inni" fagene man har? Eller må man ta dette på egenhånd? 

Anonymkode: 95d3e...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, dersom du går på universitetet.

Endret av gobbledigook
Skrevet

Bare dersom det er implementert i studieløpet ditt. Dette ser du på studieoppbygningen enten på studweb eller på fakultetet sine nettsider. Hvis du er usikker kan du spørre studieansvarlig/studiekonsulent/etc. 

Det er ikke alle studier som har et krav til ex.phil, og dersom det ikke står noe om det i planen ville jeg ikke umiddelbart tenkt at du må ha det. 

Anonymkode: 14b2f...26c

Skrevet

Jeg startet på universitetet for en uke siden, og vi skal heller ikke ha ex.phil :) Kommer nok an på studiet ditt om du skal ha det eller ikke, men om du f.eks er tatt opp til en bachelor og ser på studentweb så står det der om du skal ha det eller ikke. 

Anonymkode: 60395...c2f

Skrevet

Vi hadde exphil det første semesteret vårt (går sosialt arbeid ved uis). Har hørt at de fleste har det, eller noen annen form for filosofi

Anonymkode: c17f2...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...