AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Jeg var hos legen min i går pga at min mann sliter veldig psykisk i perioder. Han har barn som bor hos oss 50/50. Skjønte jo på henne at hun tenkte på barna, selvom han klarer å ta seg sammen når de er her. De er 14 og 16. Hvis hun melder, tror du hun ville sagt noe? Eller er barna for store til at det blir meldt? Anonymkode: e3683...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Vet ikke hvor mye mor vet/forstår, og hun er ikke veldig interessert i å ha barna mer enn 50% slik jeg tolker det. Hun har ikke barna om far feks jobber borte (han gjør det i noen måneder i løpet av året), og vi har de nok mer enn 50% når det kommer til stykke. Anonymkode: e3683...8ba
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Om fastlegen melder deg til bv så får du beskjed ja. Anonymkode: a2eea...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Tviler på at legen melder dere. Jeg sliter psykisk, både fastlegen min, og psykologen min er fullstendig klar over det. Men de mener fortsatt jeg er en god mor, og omsorgsperson. Og jeg er 100% alene med barna. Kjenner da mange andre med barn som sliter psykisk, og ingen av de blir meldt. Anonymkode: 47190...d87
Biloba Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Normalen vil være at yrkesutøvere med meldeplikt orienterer foreldrene nå de vurderer at det er grunn til bekymringsmelding, og helst slik at foreldre kan samarbeide om å søke hjelp. Er det mistanke om f.eks vold eller overgrep vil man gjerne ikke advare foreldrene av hensyn til at foreldre kan true barna, ødelegge bevis osv. 1
KoKoKo Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Barna er ikke for små til å bli meldt. Bv. kan behandle bekymringer på barn under 18 år. Hvis legen vil sende bekymringsmelding skal du informeres på forhånd om dette fra legen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå