AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Jeg skulle bytte sengetøy i dag, og da jeg løftet opp overmadrassen så jeg en liten orm (mark?) som under overmadrassen. Den var brun i fargen, og kanskje en halv cm lang. Var tydelig i live siden den beveget på seg. Jeg hentet støvsugeren og ble kvitt den raskt som fy, men jeg vil jo helst vite hva det var og hvordan jeg han hindre å få slike igjen? Sist jeg støvsugde sengen var for kanskje tre uker siden, og det er vel ikke så alt for lenge? Anonymkode: 2c25c...ff8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 TS her. Mulig det var en larve av noe slag, vet egentlig ikke forskjellen. Den var som nevnt liten. Anonymkode: 2c25c...ff8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Tror jeg hadde byttet ut den madrassen. Anonymkode: 5ab02...664 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Fleskeklane larve, Google it Anonymkode: ef27c...8f8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg hadde byttet ut den madrassen. Anonymkode: 5ab02...664 Madrassen er ikke så veldig gammel, den er vel ca. 5 år nå. Det var en annen som hadde rommet hvor madrassen er i før meg, og jeg vet at han ikke er særlig flink til å vaske... har ikke akkurat lyst til å bytte den ut siden jeg trolig flytter et annet sted om ca. ett år. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fleskeklane larve, Google it Anonymkode: ef27c...8f8 Litt usikker på om det er det - jeg ser ingen bilder som ligner på det jeg så, men kanskje jeg "tok den" i et tidlig stadium? Det så bare ut som en slags langt, brunt riskorn som snodde seg i begge retninger. Anonymkode: 2c25c...ff8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Madrassen er ikke så veldig gammel, den er vel ca. 5 år nå. Det var en annen som hadde rommet hvor madrassen er i før meg, og jeg vet at han ikke er særlig flink til å vaske... har ikke akkurat lyst til å bytte den ut siden jeg trolig flytter et annet sted om ca. ett år. Litt usikker på om det er det - jeg ser ingen bilder som ligner på det jeg så, men kanskje jeg "tok den" i et tidlig stadium? Det så bare ut som en slags langt, brunt riskorn som snodde seg i begge retninger. Anonymkode: 2c25c...ff8 Har du sjekket kjøkkenskapene, ts? Dersom ikke: sjekk kjøkkenskapene. Anonymkode: dbb06...5f1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Madrassen er ikke så veldig gammel, den er vel ca. 5 år nå. Det var en annen som hadde rommet hvor madrassen er i før meg, og jeg vet at han ikke er særlig flink til å vaske... har ikke akkurat lyst til å bytte den ut siden jeg trolig flytter et annet sted om ca. ett år. Nei, klart. Bedre med skadedyr i leiligheten. Anonymkode: 5ab02...664
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, klart. Bedre med skadedyr i leiligheten. Anonymkode: 5ab02...664 Det er jo ikke nødvendigvis skadedyr. Det er sommer, og da kan det jo faktisk komme inn et insekt eller to uten at man har et skadedyrproblem i boligen. Anonymkode: 99cbe...a00 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 Kanskje en innvollsorm som har krøpet ut av rumpehullet mens dere sov? Ta ormekur - just in case Og kvitt dere med madrassen, og kokevask alt av sengetøy! Anonymkode: b1742...79d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bytte sengetøy i dag, og da jeg løftet opp overmadrassen så jeg en liten orm (mark?) som under overmadrassen. Den var brun i fargen, og kanskje en halv cm lang. Var tydelig i live siden den beveget på seg. Jeg hentet støvsugeren og ble kvitt den raskt som fy, men jeg vil jo helst vite hva det var og hvordan jeg han hindre å få slike igjen? Sist jeg støvsugde sengen var for kanskje tre uker siden, og det er vel ikke så alt for lenge? Anonymkode: 2c25c...ff8 Hatt et par sånne inne i sommer jeg også, lufting og sommer gjør at det skjer. Slapp av, så lenge du ikke finner fler. Anonymkode: 1f35c...83c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, klart. Bedre med skadedyr i leiligheten. Anonymkode: 5ab02...664 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje en innvollsorm som har krøpet ut av rumpehullet mens dere sov? Ta ormekur - just in case Og kvitt dere med madrassen, og kokevask alt av sengetøy! Anonymkode: b1742...79d Snakk om krisemaksimering, da. Anonymkode: 1f35c...83c
T-Rex Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 (endret) Det eneste skadedyret jeg kommer på, hvor det er aktuelt å bytte madrass, er veggedyr. Høres ikke ut som det. (Finnes nok unntak om madrassen er en halmmadrass, men disse lages vel ikke lenger, så er nok ikke veldig aktuelt.) Endret 22. august 2017 av T-Rex 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå