Gå til innhold

Kjøre langt(!) med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal flytte hjem til Norge etter å ha bodd i utlandet. Turen hjem tar 4 dager å kjøre, der vi kjører i ca 10-12 timer daglig inkludert korte pauser.

Denne gangen skal vi ha med en hund på turen som dessverre blir bilsyk. Hun har blitt mye bedre siden vi fikk hun, spyr skjeldent, sikler og peser mindre men finner seg ikke helt til rette i buret ennå. Vi har kjøpt reisesyketabletter og tenkte å kanskje prøve DAP siden jeg tror reisesyken har gitt seg veldig men at hun forbinner bil med noe negativt pga forrige eier og derfor kan kanskje DAP hjelpe. Noen som har prøvd DAP? 

Vi har som sagt kjørt på 4 dager uten hund, men tenker å bruke lenger tid denne gangen siden vi har med hund. Hvor mange timer daglig er forsvarlig å kjøre med hund? Har noen ellers noen tips til hvordan denne turen kan gå så smertefritt som mulig?

NB: vi kunne selvfølgelig sendt hunden med fly hadde det ikke vært for at hunden har separasjonsangst, så da er det dessverre helt uaktuelt.

Anonymkode: 065bb...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trent på seperasjonsangst til hun kan fly. Ta tog? Båt?

Anonymkode: 2bf55...5f3

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trent på seperasjonsangst til hun kan fly. Ta tog? Båt?

Anonymkode: 2bf55...5f3

Jeg sender ikke hunden min i lasterommet på et fly, det er dyreplageri i dette tilfellet. Uansett hvor mye vi trener kommer det aldri til å bli bra nok i dette tilfellet.. 

Blir reisesyk av både båt og tog.

Anonymkode: 065bb...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...