Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når var det de skinnbuksene fra Tobacco o.l. var så på mote ?? (De som hele tiden sprakk i sømmene :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når var det de skinnbuksene fra Tobacco o.l. var så på mote ?? (De som hele tiden sprakk i sømmene  :ler: )

"skinnbuksene" :ler: Jeg har min enda (men bruker den ikke) Var nok noen år etter det...

Skrevet
Skjønner ikke åssen dere husker moten i 1998 jeg *imponert*  :o

Enig!!

Skrevet

SNCvester, de første C-girl buksene (ensfargede, uten lommer bak, liten vipp ut nederst). Ellers grått og skjørt uttapå buksa.

Skrevet

Var det ikke da alle skulle ha stretchbukser? I alle slags farger, trange øverst, lave på livet, og med sleng nede? Gjerne med splitt i slengen bak? Hadde buksa i tillegg påsydd belte i samme stoff, var lykken fullkommen.

For ikke å snakke om armystretchbuksene; trange, og med lommer på lårene :-? (plutselig fikk hukommelsen et shot)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg gikk aldri med verken sefa eller buffalo :) 98 var det året jeg var russ... Tror jeg gikk i litt sånn vide hopper-lignende bukser med masse lommer på, og flate joggesko. også hadde jeg en slengbukse i olastoff med noe blomster-mønster nederst på beina som jeg var veldig glad i :) Ellers hadde jeg pologensere (husker spesielt en lyseblå, trang en fra bik bok) og hettegensere. Jeg har aldri kledd meg som "alle andre", og heiv meg aldri på den der bertestilen...

Gjest Lilleulv
Skrevet
Var det ikke da alle skulle ha stretchbukser? I alle slags farger, trange øverst, lave på livet, og med sleng nede? Gjerne med splitt i slengen bak? Hadde buksa i tillegg påsydd belte i samme stoff, var lykken fullkommen.

For ikke å snakke om armystretchbuksene; trange, og med lommer på lårene :-? (plutselig fikk hukommelsen et shot)

det var i 99 :tunge1: Husker det, for da gikk jeg på folkehøgskole... Hadde sånn bukse med skjørt utenpå selv...

Skrevet

:hjerter:

Er de buksene fortsatt mulig å få tak i?

Stiller samme spørsmål som Clea!

Sailorpants buksene mine er de beste jeg har hatt. Synd at de ble så slitt og ødelagt.

Skrevet

Var det ikke omtrent da leggvarmerne herjet som verst også? Mener de kom litt utpå året (høsten) i 98.

Her hvor jeg bor var det BikBok som var det eneste riktige på buksefronten. De skulle være pinetrange, uten lommer (eventuelt med bittesmå spaltelommer foran), og det var enten jeans eller en annen type i ensfarget stretchstoff som kom i alle mulige farger, og hadde skjult knapp med en litt forlenget "klaff" over som ble festet med hekter. Etter hvert kom de også med påsydd skjørt.

Singlet med spagettistropper var et must, og i gymmen skulle det være Fruit of the Loom-joggebukser, og gjerne også gensere. Sistnevnte kunne også brukes til vanlig.

Skrevet

Gikk med det samme jeg går med i dag, jeg. Helt vanlige klær. Har aldri hatt alt dere her ramser opp.

Skrevet
Har aldri hatt alt dere her ramser opp.

Ikke jeg heller. :ler: Jeg var på alle måter nerden over alle nerder i 1998. Nei forresten, jeg hadde faktisk fått av reggisen, men jeg var alt for flink på skolen, hadde fortsatt briller, fortsatt en særdeles ukledelig pannelugg, og skjønte fortsatt ikke helt hvor alle andre handlet klær. Jeg gikk stort sett i store flanellsskjorter og joggegensere, hadde ingen venner, og gledet meg bare til den dagen hvor jeg kunne se tilbake og le av det hele. :-?

Skrevet
Når var det de skinnbuksene fra Tobacco o.l. var så på mote ?? (De som hele tiden sprakk i sømmene  :ler: )

De slo først an noen år etter.

Gjest LoisLane
Skrevet

Ikke jeg heller. :ler: Jeg var på alle måter nerden over alle nerder i 1998. Nei forresten, jeg hadde faktisk fått av reggisen, men jeg var alt for flink på skolen, hadde fortsatt briller, fortsatt en særdeles ukledelig pannelugg, og skjønte fortsatt ikke helt hvor alle andre handlet klær. Jeg gikk stort sett i store flanellsskjorter og joggegensere, hadde ingen venner, og gledet meg bare til den dagen hvor jeg kunne se tilbake og le av det hele. :-?

Kan du det i dag?

Skrevet
Kan du det i dag?

Jada, jeg kan le av hvordan jeg ut, men resten er ikke mye morsomt. Jeg hadde det skikkelig fælt første halvdel av ungdomsskolen. På barneskolen min eksisterte det ikke motepress, så det var en enorm overgang for meg da vi begynte i åttende klasse. Plutselig ble jeg dømt for hva jeg hadde på meg, og ikke etter hvordan jeg oppførte meg! Det var noe helt nytt. Vi var vel ekstremt heldige sånn sett på barneskolen min...

Skrevet

Åhh, minnene strømmer på når jeg leser det her da, var på ungdomsskolen, gikk med sefabukser, "leggingser" som synstes så vidt mellom buksa og buffaloskoene, hos oss gikk vi med adidas og fruit of the loom gensere... Også sånne splittbukser med skjørt uttapå... Også var det miss sixty buksene, og da var hvertfall leggningsene et "must" hvis man ikke ikke gikk med noe av dette, da var man outsider da!! husker fortsatt den dagen jeg fikk meg en sånn bukse, var jo helt i heaven!! Huffamei.. tragisk!

Gjest Embla s
Skrevet
Huffamei.. tragisk!

Vel.. Jeg er ikke flau over hva jeg hadde på meg i 1998, men spør meg hva jeg gikk med på 80-tallet :oops: :ler:

Skrevet

Jeg husker veldig godt buksene med splitt bak. Himmel, jeg hadde maaange. De gikk jo så greit utenpå buffaloskoene. :oops:

Skrevet

Det som er sprøtt er jo at alt dette KAN komme på mote igjen, og vi igjen sprader rundt i Sefa bukser osv.. :hoho:

Skrevet

Vel.. Jeg er ikke flau over hva jeg hadde på meg i 1998, men spør meg hva jeg gikk med på 80-tallet :oops: :ler:

Og mange av dagens kule får nok et tilsvarende flashback til 2005 i 2025.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...