Gå til innhold

Studere økonomi og administrasjon - starte opp butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal gjøre til neste år. Er da ferdig med studiespesialiserende på vgs og ligger så langt godt an med gode karakterer. Syns det er ganske gøy å jobbe i butikkbransjen og kunne godt tenkt meg å vært daglig leder eller starte opp en butikk innenfor klær og sminke. Har stor interesse for det og liker kontakt med kunder. Vil det være lurt av meg å studere økonomi og administrasjon?  Kan vel bruke utdanningen til det meste selv om jeg finner ut at jeg ikke skal starte butikk?

Anonymkode: d080f...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller da valgt noe innenfor markedsføring og salg, enn økonomi og administrasjon. 

Anonymkode: 79139...6e8

Skrevet

Å starte opp sin egen butikk er mye hard jobb, med stor sannsynlighet for å gå på dunken da de store kjedene gjør innkjøp i så store kvanta at de får gode innkjøpspriser som en liten aktør ikke kan matche. Hva skal du tilby som gjør at kundene skal ønske å betale mer for å handle hos akkurat deg? Det er vanskelig å lykkes med dette uten å mette et hull i markedet, dvs. tilby noe nytt som kundene ønsker men som ikke er tilgjengelig. Oppstartskapital må du også ha. 

Liker du å jobbe i butikk behøver du ikke utdannelse innen økonomi og administrasjon, men vær obs på at slike jobber ofte innebærer kvelds-og helgejobbing og ikke er særlig familievennlige. 

Anonymkode: 27ebc...ef5

Skrevet

Takk for svar! Enig i at det sikkert er tøft og starte egen butikk, tenkte kanskje å bli daglig leder for en kjedebutikk.

Anonymkode: d080f...2cf

Skrevet

Se i jobb annonser hvordan kvalifikasjoner de ser etter for stillinger du drømmer om. Og kanskje du kan søke jobb i en klesbutikk du kan jobbe deg opp i stigene og kanskje ta nettstudie ved siden av? 

Anonymkode: 65577...dd5

Skrevet

Også bruker kommuner å ha kurs for gründere. Så da kan du lage en forretnings plan og få tildelt mentorer som hjelper deg. Du får definert målgruppen din, laget budsjett, og får innføring i skatt og slike ting for de som har enkeltpersons foretak eller as. 

Anonymkode: 65577...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...