AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Jeg vil gjerne sette spørsmålstegn rundt hvordan folk stiller seg til å pynte tinder, instagram, snachat, og facebook med bilder av afrikanske/asiatiske barn. Det kan hende at man spør foreldre om tillatelse til å ta bilde, men kanskje ikke til å legge de ut på SoMe. Når jeg kommer over en 'interessant' profil på instagram eller tinder hender det titt og ofte at det dukker opp bilder av en flokk med "eksotiske" barn, og aldri av grupper med europeiske barn. Mitt spørsmål er da spesielt til folk som faller innenfor det som er nevnt ovenfor; er det mer riktig å pynte opp profilen(e) deres med afrikanske/asiatiske barn enn med bilder av norske/europeiske barn? Dette i lys av hvor strenge vi er med å verne om våre egne barn. Anonymkode: 0e326...529
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne sette spørsmålstegn rundt hvordan folk stiller seg til å pynte tinder, instagram, snachat, og facebook med bilder av afrikanske/asiatiske barn. Det kan hende at man spør foreldre om tillatelse til å ta bilde, men kanskje ikke til å legge de ut på SoMe. Når jeg kommer over en 'interessant' profil på instagram eller tinder hender det titt og ofte at det dukker opp bilder av en flokk med "eksotiske" barn, og aldri av grupper med europeiske barn. Mitt spørsmål er da spesielt til folk som faller innenfor det som er nevnt ovenfor; er det mer riktig å pynte opp profilen(e) deres med afrikanske/asiatiske barn enn med bilder av norske/europeiske barn? Dette i lys av hvor strenge vi er med å verne om våre egne barn. Anonymkode: 0e326...529 Jeg antar faktisk at de som «pynter opp tinder» med bilde av seg selv omringet av barn gjerne har reist og besøkt barnehjem eller skoler, som oftest i u-land. Ellers er det vel nok av de som også legger ut bilder av barn og gudbarn og nevøer og nieser. Synes generelt at hele dette det-burde-aldri-være-bilder-av-barn-tuller er nettopp det, tull. Anonymkode: a6684...7a0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Folk påstår at de viss nok "hjelper til" i andre land, og så ønsker de å vise frem for resten av verden hvor "fantastiske" og "flinke" de viss nok er. Anonymkode: ee28d...4f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå