AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Noen her som er utdannet sykepleier, men jobber med noe annet og får lik lønn som dere ville fått som sykepleier? Evt. jobber i en sykepleierstilling uten å måtte jobbe helg/helligdager? Jeg trives godt som sykepleier, men turnuslivet passer meg bare ikke. Jeg kan godt jobbe på sykehus/sykhjem/hsy ved å ta ekstravakter når det passer meg, men jeg trenger jo en annen fast stilling. Kunne f.eks tenkt meg å jobbet i barnehage, men kan jeg få samme lønn som jeg får nå da? Eller blir jeg regnet som "assistent"? Anonymkode: 4f74c...e93
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Du er nok overkvalifisert og din utdannelse er urelevant for stillingen. Med mindre du har jobbet på en barneavdeling, så har du ikke relevant erfaring. Så jeg tipper du må ta til takke med nybegynner assistentlønn? Anonymkode: 91035...fd7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne f.eks tenkt meg å jobbet i barnehage, men kan jeg få samme lønn som jeg får nå da? Nei Anonymkode: 1b957...7d3 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 nei du får vel ikke lønn som sykepleier når du ikke jobber som det. Anonymkode: 27d29...47f 1
Donout Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Det er jo en grunn til at det er en utdanning for å jobbe i barnehage. En med barnehageutdanning får da heller ikke lønn som sykepleier på et sykehus.. 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Ja, du kan jobbe i barnehage, men da vil det jo bli en spesialbarnehage feks Det jobber i alle fall sykepleiere i disse i min kommune Anonymkode: 90eee...461
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 Jeg kjenner flere sykepleiee som jobebr i barnehage, de blir lønnet som assistent med mindre de tar barnehagelærer eller barne og ungdomsarbeider. Dog har en av dem forhandlet opp lønnen fordi de har et barn med en sykdom som trenger ekstra oppfølging, barnehagen sparer mye penger på at hun kan bruke den kompetanse hunhar fremfor at de må ansette flere. Anonymkode: 11fb5...17f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, du kan jobbe i barnehage, men da vil det jo bli en spesialbarnehage feks Det jobber i alle fall sykepleiere i disse i min kommune Anonymkode: 90eee...461 Hva mener du med spesialbarnehage? Barn med spesielle behov som trenger medisinsk kompetanse? I hvilken kommune bor du? Anonymkode: 4f74c...e93
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 Du er jo overkvalifisert og har høyere og grundigere utdanning enn barnehageansatte, men du vil nok bli lønnet som assistent. Sykepleiere kan jobbe i barnehager ja, barnehageansatte kan ikke jobbe på sykehus.. Anonymkode: e841a...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 "Alle" kan vel jobbe i barnehage, men det er stort sett deltid og du får da tittelen assistent. Er selv sykepleier så jeg disser ikke yrket, men vår tittel har virkelig ingen relevans i en barnhage. Det blir assistentlønn regner jeg med. Anonymkode: c928a...bec
Vera Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 Jeg trodde alle bachelor-utdanninger innen helse kvalifiserte til pedleder-stillinger.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, Vera skrev: Jeg trodde alle bachelor-utdanninger innen helse kvalifiserte til pedleder-stillinger. Om det er tilfellet regner jeg med vi må ha master i pedagogikk. Men så er det jo stor forskjell på voksne/barn, utdanning og sykdom/krise. Anonymkode: c928a...bec
Vera Skrevet 22. august 2017 #13 Skrevet 22. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er tilfellet regner jeg med vi må ha master i pedagogikk. Men så er det jo stor forskjell på voksne/barn, utdanning og sykdom/krise. Anonymkode: c928a...bec Ikke med min utdanning i hvert fall (bachelor innen helse)..jeg kunne gått rett inn i en pedleder stilling i en barnehage om jeg ville. Jeg tror ikke min utdannelse er mer relevant enn en sykepleiers, men, jeg er usikker som sagt (men fikk tilbud om denne type jobb selv, og flere på samme årskull jobber som pedledere i barnehage). Har ikke så lyst å si hva utdannelsen min er fordi jeg er paranoid og livredd for å bli gjenkjent
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Skrevet 22. august 2017 21 minutter siden, Vera skrev: Ikke med min utdanning i hvert fall (bachelor innen helse)..jeg kunne gått rett inn i en pedleder stilling i en barnehage om jeg ville. Jeg tror ikke min utdannelse er mer relevant enn en sykepleiers, men, jeg er usikker som sagt (men fikk tilbud om denne type jobb selv, og flere på samme årskull jobber som pedledere i barnehage). Har ikke så lyst å si hva utdannelsen min er fordi jeg er paranoid og livredd for å bli gjenkjent Haha, helt i orden Har ikke undersøkt så nøye selv. Kan ikke se noen logikk i at jeg som sykepleier automatisk har noe i en barnhage å gjøre Anonymkode: c928a...bec
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #15 Skrevet 22. august 2017 Har du vurdert lærer innen helsefag? Jeg er sykepleier og tok ppu i ettertid - og fikk umiddelbart 100% stilling som lærer for helsefagene på en videregående skole! En del overtidsarbeid som lærer i 100%, noen lange kvelder og en og annen søndag går med til planlegging og prøveretting - men det er jo fri alle røde dager, og en eviglang sommerferie! Har faktisk hatt sommerjobb på sykehjem de 3 siste årene fordi jeg kjeder meg i ferien Anonymkode: 83683...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #16 Skrevet 23. august 2017 Jeg er sykepleier og jobbet ett år i barnehage. Da ble jeg lønnes som fagarbeider, dvs på lik linje med barne og ungdomsarbeider. Anonymkode: 759b2...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #17 Skrevet 27. august 2017 På 22.8.2017 den 20.13, Vera skrev: Ikke med min utdanning i hvert fall (bachelor innen helse)..jeg kunne gått rett inn i en pedleder stilling i en barnehage om jeg ville. Jeg tror ikke min utdannelse er mer relevant enn en sykepleiers, men, jeg er usikker som sagt (men fikk tilbud om denne type jobb selv, og flere på samme årskull jobber som pedledere i barnehage). Har ikke så lyst å si hva utdannelsen min er fordi jeg er paranoid og livredd for å bli gjenkjent Det er bare barnehagelærere eller noen med annen treårig pedagogisk utdanning som kan jobbe som pedagogiske ledere i følge lovverket. Hvis man ikke har Barnehagelærerutdanning må man i tillegg til treårig pedagogisk utdanning ha videreutdanning i barnehagepedagogikk. Så jeg har vanskelig for å tro at du, med en utdanning som ikke er særlig relevant for barnehage, kan "gå rett inn i en pedleder stilling. Da har du isåfall fått dispensasjon og har blitt tilbudt en midlertidig stilling fordi den aktuelle barnehagen ikke har andre kvalifiserte søkere. Anonymkode: f6647...425 4
Maleficenta Skrevet 27. august 2017 #18 Skrevet 27. august 2017 På 22.8.2017 den 19.41, AnonymBruker skrev: Du er jo overkvalifisert og har høyere og grundigere utdanning enn barnehageansatte, men du vil nok bli lønnet som assistent. Sykepleiere kan jobbe i barnehager ja, barnehageansatte kan ikke jobbe på sykehus.. Anonymkode: e841a...5f2 Barnehageansatte kan jobbe på sykehus/sykehjem som assistenter 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #19 Skrevet 27. august 2017 På 22.8.2017 den 19.41, AnonymBruker skrev: Du er jo overkvalifisert og har høyere og grundigere utdanning enn barnehageansatte, men du vil nok bli lønnet som assistent. Sykepleiere kan jobbe i barnehager ja, barnehageansatte kan ikke jobbe på sykehus.. Anonymkode: e841a...5f2 En sykepleier har ikke høyere og en mer grundig utdanning enn en Barnehagelærer. Barnehagelærerutdanningen er profesjonsrettet treårig høyskoleutdanning. En sykepleier vil ikke være overkvalifisert til en Barnehagelærerstilling, da sykepleieren ikke vil være kvalifisert i det hele tatt. En sykepleier kan derimot jobbe som assistent i barnehage, på lik linje som en Barnehagelærer kan jobbe som assistent på et sykehus. Anonymkode: f6647...425 7
minister-mio Skrevet 27. august 2017 #20 Skrevet 27. august 2017 På 22.8.2017 den 19.46, AnonymBruker skrev: "Alle" kan vel jobbe i barnehage, men det er stort sett deltid og du får da tittelen assistent. Er selv sykepleier så jeg disser ikke yrket, men vår tittel har virkelig ingen relevans i en barnhage. Det blir assistentlønn regner jeg med. Anonymkode: c928a...bec Det er få deltidsstillinger i barnehage På 22.8.2017 den 20.13, Vera skrev: Ikke med min utdanning i hvert fall (bachelor innen helse)..jeg kunne gått rett inn i en pedleder stilling i en barnehage om jeg ville. Jeg tror ikke min utdannelse er mer relevant enn en sykepleiers, men, jeg er usikker som sagt (men fikk tilbud om denne type jobb selv, og flere på samme årskull jobber som pedledere i barnehage). Har ikke så lyst å si hva utdannelsen min er fordi jeg er paranoid og livredd for å bli gjenkjent Dersom en uten førskolelærer/barnehagelærerutdanning skal jobbe som ped leder må det søkes midlertidig dispensasjon fra utdanningskravet, så du kan absolutt ikke gå rett inn i en slik stilling 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå