AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Etter jul, i Januar så skal jeg og ei venninne reise til India med et norsk reiseselskap. Vi gleder oss utrolig mye, med tanke på at dette har vært vår drømmedestinasjon lenge. Vi er begge 21 år. Reiseselskapet skreddeskyr en reise til hver enkelt som ønsker å reise, så dette innebærer at vi to drar alene med guide og sjåfør. Hele reisen vil vi være trygge, og vi har hatt en samtale med selskapet om at vi ønsker å føle oss trygge. Ingen av oss har vært der før, så vi er selvfølgelig litt spektiske. Familien min er ikke så støttende til denne turen, kanskje spesielt mamma. Jeg skjønner det siden hun har lest mye skrekkhistorier på nettet, pluss at India er et veldig stort og ukjent land for henne. Jeg drar uansett, men hva kan jeg gjøre for å betrygge henne. Vil helst ha litt støtte fra henne, men det skjer jo ikke. Tips??? Anonymkode: 6ac86...44e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Bare forsikre henne om at du ikke skal bli voldtatt der. Det burde roe din mor ned. Anonymkode: de005...08e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 Du er voksen, du gjør som du vil. Herregud. Anonymkode: 52902...c64 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Er dere kvinner og reiser alene så skjønner jeg bekymringen. Jeg kjenner faktisk indiske kvinner som sier at de ville aldri gått alene uten mannlig følge i storbyene. De har null respekt for kvinner der. Kvinner uten mannlig følge er fritt villt! Ta med pepperspray! Anonymkode: df0f9...efe 10
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 "Skrekkhistorier" fra India er ikke unntakene, de reflekterer faktisk India som land. Kvinner har ingen status i India, du er på linje med en hund. Anonymkode: f11d5...58f 7
Majott Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter jul, i Januar så skal jeg og ei venninne reise til India med et norsk reiseselskap. Vi gleder oss utrolig mye, med tanke på at dette har vært vår drømmedestinasjon lenge. Vi er begge 21 år. Reiseselskapet skreddeskyr en reise til hver enkelt som ønsker å reise, så dette innebærer at vi to drar alene med guide og sjåfør. Hele reisen vil vi være trygge, og vi har hatt en samtale med selskapet om at vi ønsker å føle oss trygge. Ingen av oss har vært der før, så vi er selvfølgelig litt spektiske. Familien min er ikke så støttende til denne turen, kanskje spesielt mamma. Jeg skjønner det siden hun har lest mye skrekkhistorier på nettet, pluss at India er et veldig stort og ukjent land for henne. Jeg drar uansett, men hva kan jeg gjøre for å betrygge henne. Vil helst ha litt støtte fra henne, men det skjer jo ikke. Tips??? Anonymkode: 6ac86...44e Jeg ville heller ikke vært støttende som mamma på den der turen. Men dere reiser med et norsk selskap, og dere har andre med dere hele tiden. Akkurat det hadde trygget meg som mamma, men jeg ville likevel vært urolig. Selv har jeg alltid ønsket å reise til India, men føler det er for utrygt nå, til tross for alle "trygge" reiser. Så ja, jeg hadde vært veldig urolig og redd om min datter skulle reise dit nå. Jeg har reist mye i mitt liv, men det fritar meg ikke for å være redd og bekymret for mine døtre når de reiser. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere kvinner og reiser alene så skjønner jeg bekymringen. Jeg kjenner faktisk indiske kvinner som sier at de ville aldri gått alene uten mannlig følge i storbyene. De har null respekt for kvinner der. Kvinner uten mannlig følge er fritt villt! Ta med pepperspray! Anonymkode: df0f9...efe Så lenge man ikke beveger seg ute når det er mørkt og alltid har mannlig følge så er sjansen for å bli voldtatt liten. En bør også ha med seg venninnefølge når man går på toalett utenfor hotellet. En stor andel av voldtekter i India skjer når kvinner drar på toalett. Anonymkode: de005...08e 1
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 Å reise alene i India som kvinne er faktisk ingen spøk og det din mor har lest er ikke "skrekkhistorier" det er hverdagen for millioner av indiske kvinner. Ha i det minste litt respekt for det ts!!! Ikke gå ut på byen uten følge er bud nummer en. Vær oppmerksomme på off. transport. Menns hender vandrer fort. Vis avstand til tilbud fra menn uansett hva det er. Ikke bær synlige verdisaker. Vis respekt for religiøse steder, ikke noe kort-kort shorts og bare skuldre. Ikke drikk dere fulle. 10
cmd Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips??? Så lenge du er i store byer, er mindre dramatisk. Prøv å unngå å vandre deg alene/med venninna ute midt på natta... med alkohol. Heller med guide og sjåfør. Ingenting å være redd for.
Majott Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lenge man ikke beveger seg ute når det er mørkt og alltid har mannlig følge så er sjansen for å bli voldtatt liten. En bør også ha med seg venninnefølge når man går på toalett utenfor hotellet. En stor andel av voldtekter i India skjer når kvinner drar på toalett. Anonymkode: de005...08e Det er sant, men man er ikke trygg med mannlig følge heller. Vi kjenner alle til bussvoldtekten der hun som ble voldtatt var ute på kino med kjæresten sin. Så jeg vil anse at sjansen for å bli voldtatt er ganske mye større enn i andre land. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare forsikre henne om at du ikke skal bli voldtatt der. Det burde roe din mor ned. Anonymkode: de005...08e Som om TS kan forhindre det om noen vil voldta henne i voldtektslandet India. Anonymkode: 3d149...2ea
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 4 minutter siden, Majott skrev: Det er sant, men man er ikke trygg med mannlig følge heller. Vi kjenner alle til bussvoldtekten der hun som ble voldtatt var ute på kino med kjæresten sin. Så jeg vil anse at sjansen for å bli voldtatt er ganske mye større enn i andre land. Den voldtekten var ekstrem. Men vestlige jenter som drar på ferie i India (kanskje med unntak av Goa) bør legge på minnet at en stor andel av menn i India mener jenter som går ute etter mørkets frembrudd ikke er "skikkelige" jenter, men prostituerte/løse på tråden. Sykt ja. Men slik tenker de. Anonymkode: de005...08e 1
Majott Skrevet 22. august 2017 #13 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den voldtekten var ekstrem. Men vestlige jenter som drar på ferie i India (kanskje med unntak av Goa) bør legge på minnet at en stor andel av menn i India mener jenter som går ute etter mørkets frembrudd ikke er "skikkelige" jenter, men prostituerte/løse på tråden. Sykt ja. Men slik tenker de. Anonymkode: de005...08e Det er sant, og dermed ikke trygt.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Skrevet 22. august 2017 Vi kommer selvfølgelig ikke til å ta noen sjanser, vi skal aldri gå alene i mørket eller dra på fylla. Vi har stor respekt for landet og kommer til å lese oss opp og forsikre oss om alt. I tillegg har vi ganske god støtte fra selskapet vi reiser sammen med, som har spesialisert seg på India-reiser, de har holdt på i over 50 år. I tillegg har vi med oss folk når vi skal rundt i byene og når vi skal besøke turistattraksjoner. Vi har vært veldig klar på at vi vil føle oss trygge i gjennom hele reisen, selv om ting kan skje uten vår kontroll. TS. Anonymkode: 6ac86...44e
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #15 Skrevet 22. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kommer selvfølgelig ikke til å ta noen sjanser, vi skal aldri gå alene i mørket eller dra på fylla. Det samme sier alle jenter som skal til India for "å finne seg selv" Vi har stor respekt for landet og kommer til å lese oss opp og forsikre oss om alt.' Det der tror du ikke på selv engang, Dere er begge unge og uvitende og du kan ikke lese deg til all kunnskap via Lonely Planet. TS. Anonymkode: 6ac86...44e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #16 Skrevet 22. august 2017 Forklar moren din at india stort sett voldtar sine "egne" og at som hvit anser de deg allerede som mer verdt enn indiske kvinner. Nå er det faktisk slik at 2/3 av reisende i verden er kvinner, så hele snakket om at "det er så farlig for kvinner å reise uten følge av en mann" er jo helt sykt. Og så kan jeg minne om at indere ofte dømmer voldtektsmenn til døden, så hvis uhellet skulle være ute så får du i alle fall se ham bøte med det han har gjort, for å si det sånn. Men sånn helt seriøst; som hvit har du mange privilegier som innfødte/fargede ikke har. Maaaaange reiser til india, også uten menn, og det går veldig bra 99,9% av gangene. Pass deg for svindlere og ranere da, de er du ekstra utsatt for. Anonymkode: 15b0c...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #17 Skrevet 22. august 2017 6 minutter siden, Antoinette skrev: Kan jeg spørre om du har vært der selv? TS Anonymkode: 6ac86...44e
Gjest Coolaid Skrevet 22. august 2017 #18 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Etter jul, i Januar så skal jeg og ei venninne reise til India med et norsk reiseselskap. Vi gleder oss utrolig mye, med tanke på at dette har vært vår drømmedestinasjon lenge. Vi er begge 21 år. Reiseselskapet skreddeskyr en reise til hver enkelt som ønsker å reise, så dette innebærer at vi to drar alene med guide og sjåfør. Hele reisen vil vi være trygge, og vi har hatt en samtale med selskapet om at vi ønsker å føle oss trygge. Ingen av oss har vært der før, så vi er selvfølgelig litt spektiske. Familien min er ikke så støttende til denne turen, kanskje spesielt mamma. Jeg skjønner det siden hun har lest mye skrekkhistorier på nettet, pluss at India er et veldig stort og ukjent land for henne. Jeg drar uansett, men hva kan jeg gjøre for å betrygge henne. Vil helst ha litt støtte fra henne, men det skjer jo ikke. Tips??? Anonymkode: 6ac86...44e Det er en mammagreie. Du fårstår det når du blir mamma selv en gang og ungene dine reiser til Magaluf, India eller Sverige alene. La mammaen din jobbe seg gjennom det. Det er ikke ditt ansvar å ta vare på din mor sine følelser og bekymringer. Send henne et postkort eller noe. God tur!
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #19 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om du har vært der selv? TS Anonymkode: 6ac86...44e Jada, fra Tamil Nanu opp til Kerela videre til Mumbai, Hyderabad, Dehli, Amritsar og avsluttet i Varanasi. 1
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #20 Skrevet 22. august 2017 7 minutter siden, Coolaid skrev: Send henne et postkort eller noe. God tur! Det er 2017 oldemor, vi har Skype. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå