Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til Polen med Wizzair. Kan det stemme at det koster nesten 1000 kr, for å få med seg bagasje?

Anonymkode: e4cad...011

Skrevet

Gratis med liten håndbagasje

350kr for stor håndbagasje.

ca 1000kr for innsjekk bagasje opp til 20kg

Skrevet
27 minutter siden, Pedagogen skrev:

Gratis med liten håndbagasje

350kr for stor håndbagasje.

ca 1000kr for innsjekk bagasje opp til 20kg

Ok. Er såpass dyrt ja. Takk for svar😊

Anonymkode: e4cad...011

Skrevet

Bedre å dra med norwegian til polen 

Anonymkode: 00b13...909

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å dra med norwegian til polen 

Anonymkode: 00b13...909

Ja, og i tillegg får du påtvunget seteavgift. Skulle du ha et attraktivt sete kostet det 75.-, et sete i midten lenger bak, kostet 35.- (tror jeg). Samt enTungvint og "rotete"  hjemmeside. Tror prisen ble nær doblet fra grunnprisen.

Nei  !  aldri mer wizzair på meg. På linje med Ryanair 

Anonymkode: f4abb...61d

• Liker 2
Skrevet

bare et lite notat som du kan legge merke til når du flyr med Wizz Air. Ønsker å høre om andre har merket det samme.

Har flydd med wizz fire ganger. Alle ganger føltes det ut som at flyet fløy utrolig fort. Det var slik at det var bevegelse i flyet, samt "Oppoverbakke" i kabinen hele tiden. Når jeg har flydd med andre flyselskaper så har jeg ikke kjent at flyet har flydd når det har nådd marsjhøyde. Kabinen har også vært helt "flat". Hvis dere skjønner hva jeg mener ??? 

Jeg så også på flightradar at flyet kjørte fortere enn andre fly, og brukte mye mindre tid.

Er dette tilfeldig?? 

Ellers anbefales det å kjøpe dyrere billett hos wizz air. Hvis du kjøper den billigste må du betale for alt. Hvis du kjøper kategori 2 eller 3 er det meste inkludert og bagasjen blir billigere :)

Skrevet
På 22.8.2017 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Ja, og i tillegg får du påtvunget seteavgift. Skulle du ha et attraktivt sete kostet det 75.-, et sete i midten lenger bak, kostet 35.- (tror jeg). Samt enTungvint og "rotete"  hjemmeside. Tror prisen ble nær doblet fra grunnprisen.

Nei  !  aldri mer wizzair på meg. På linje med Ryanair 

Det er feil! Du trenger ikke betale for et sete hos de, bare hvis du har spesielle ønsker om hvor du vil sitte! Ellers får du tildelt et random sete gratis!

Synes hjemmesiden er veldig enkel i bruk!

Og en liten håndbagasje som er gratis, tilsvarer en sekk opp til 30-35 liter! 👍

Synes Wizzair er topp, trygt og punktlig! Og vi har reist med mange knallbillige billetter! Da er det helt ok å betale 500 -1000 kr for koffert av og til, hvis man vet at man skal shoppe masse billig klær og sko 👍

Anonymkode: 737b5...9ce

Skrevet

Vi har reist flere ganger med wizzair, og er veldig fornøyd. Har aldri lagt merke til at flyet flyr raskere, eller brattere.

Vi har stort sett bare med sekk på 35 liter.

Anonymkode: 25ae4...f7a

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har reist en gang med Ryan Air og en gang med Wizz Air. Ingen av de blir gjentatt. 

Ryan Air var presis, men jeg var ikke forberedt på mindre mål på koffert og håndbagasje (dette er lenge siden forøvrig - før lavpris ble vanlig i Norge). 

Wizz Air var svært forsinket og de visste nøyaktig hvor forsinket de var hele tiden. Likevel omgikk de alt regelverk for utbetaling av kompensasjon til passasjerene ved å fortelle hver annen time at de var to timer forsinket. Veldig irriterende når vi kunne ha booket om til et annet fly og nådd destiasjonen vår tidligere (jentetur på fire dager - da spiller faktisk nesten 1/2 døgns forsinkelse en rolle).

Skrevet

1 gang hver med et selskap er for lite å bestemme at man aldri skal reise med de igjen, synes nå eg! Den ene gangen var der jo attpåtil deg som ikke hadde lest infoen riktig!😉

Ingen flyselskap er feilfrie, se bare på de utallige historiene om SAS og Norwegian!!

Glad for Wizzair/Ryanair som gjør at man komme seg trygt ut i verden for en god pris!

Gjest Blondie65
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 gang hver med et selskap er for lite å bestemme at man aldri skal reise med de igjen, synes nå eg! Den ene gangen var der jo attpåtil deg som ikke hadde lest infoen riktig!😉

Ingen flyselskap er feilfrie, se bare på de utallige historiene om SAS og Norwegian!!

Glad for Wizzair/Ryanair som gjør at man komme seg trygt ut i verden for en god pris!

Ryan Air: Jeg liker ikke stilen - dessuten var det trange seter.

Wizz Air: Jeg liker ikke å bli holdt for narr. Jeg prøvde å kommunisere med kundeservice etter reisen - de var kun interessert i å kompensere faktiske utgifter, de så overhodet ingen grunn til å forbedre seg. Mao: de hadde en bevisst feilinformasjon for å unngå å betale ut det kunden har krav på. Slike reiser jeg ikke med.

Skrevet

Forstår frustrasjonen din og dårlig service skjer dessverre, som i alle selskap. Men, hvem skal man da reise med??? Kjenner dog selv at eg er svært skeptisk til Norwegian etter alt som har skjedd de siste årene...gir de dog en sjanse, hvis det skulle bli aktuelt.

Var forresten i kontakt med Wizzairs kundeservice i vår etter en dobbelbooking og noen feile opplysninger fra min side. Don't drink and book, hehe. Innrømmer at eg var litt spent, men kom raskt igjennom og de ordnet opp uten noen kostnader for meg!!

Uansett hvem du eller andre reiser med neste gang: god tur!😎

Skrevet
On 8/22/2017 at 11:59 PM, shab said:

bare et lite notat som du kan legge merke til når du flyr med Wizz Air. Ønsker å høre om andre har merket det samme.

Har flydd med wizz fire ganger. Alle ganger føltes det ut som at flyet fløy utrolig fort. Det var slik at det var bevegelse i flyet, samt "Oppoverbakke" i kabinen hele tiden. Når jeg har flydd med andre flyselskaper så har jeg ikke kjent at flyet har flydd når det har nådd marsjhøyde. Kabinen har også vært helt "flat". Hvis dere skjønner hva jeg mener ??? 

Jeg så også på flightradar at flyet kjørte fortere enn andre fly, og brukte mye mindre tid.

Er dette tilfeldig??

Det med "oppoverbakke" i kabinen merker man ekstra godt jo lengre flyet er. En A321, som Wizzair har en del av, er markant mye lengre enn en 737-800, som Norwegian bruker. Når det gjelder fart er nok dette bare tilfeldig. Mange variabler som spiller inn, særlig vind, men "normal" fart er omtrent det samme på A320-serien og 737-serien.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil! Du trenger ikke betale for et sete hos de, bare hvis du har spesielle ønsker om hvor du vil sitte! Ellers får du tildelt et random sete gratis!

Synes hjemmesiden er veldig enkel i bruk!

Og en liten håndbagasje som er gratis, tilsvarer en sekk opp til 30-35 liter! 👍

Synes Wizzair er topp, trygt og punktlig! Og vi har reist med mange knallbillige billetter! Da er det helt ok å betale 500 -1000 kr for koffert av og til, hvis man vet at man skal shoppe masse billig klær og sko 👍

Vel ..... Det  er vel meg som er dum med data da .... men Jeg forsøkte å bestille fra Bergen til Budapest, og uansett hva jeg gjorde for å komme videre på siden kom det opp "velg sete" hele tiden.  Uansett hva jeg gjorde.

Det er bra at de finnes for konkurransen sin del, bevares. Mangfold må vi ha, men JEG kommer ikke til å bruke de mer.  :angry:

Skrevet

Om du reiser med kun hånd-baggasje, pass på at den er innenfor målene.

Du må nemlig putte bagen/kofferten oppi en "målekasse" før du går ombord.

Anonymkode: 863ec...d6a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du reiser med kun hånd-baggasje, pass på at den er innenfor målene.

Du må nemlig putte bagen/kofferten oppi en "målekasse" før du går ombord.

Anonymkode: 863ec...d6a

Akkurat DET slapp jeg fra Bergen.  Så ikke noen andre gjøre det heller.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel ..... Det  er vel meg som er dum med data da .... men Jeg forsøkte å bestille fra Bergen til Budapest, og uansett hva jeg gjorde for å komme videre på siden kom det opp "velg sete" hele tiden.  Uansett hva jeg gjorde.

Det er bra at de finnes for konkurransen sin del, bevares. Mangfold må vi ha, men JEG kommer ikke til å bruke de mer.  :angry:

Prøvde å bestille den ruten nå og det var ikke noe problem. Trenger ikke trykke deg inn på på "select seat", bare trykk "continue" 👍

Dro med Wizzair til Budapest i sommer forresten, kjempeflott by!!👌👌

Fra 31.10 blir forresten "stor håndbagasje" inkl.i prisen 👍

Skrevet
4 timer siden, Citpensacola skrev:

Det med "oppoverbakke" i kabinen merker man ekstra godt jo lengre flyet er. En A321, som Wizzair har en del av, er markant mye lengre enn en 737-800, som Norwegian bruker. Når det gjelder fart er nok dette bare tilfeldig. Mange variabler som spiller inn, særlig vind, men "normal" fart er omtrent det samme på A320-serien og 737-serien.

flydde både a320 og a321. Har også flydd a321 og da merket jeg ikke dette. 

Skrevet
1 hour ago, shab said:

flydde både a320 og a321. Har også flydd a321 og da merket jeg ikke dette. 

Det kommer litt an på hvor tungt flyet er lastet også. Et tungt lastet fly vil fly med nesen høyere i lufta enn et som er lettere. Det er stor forskjell fra flight til flight.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...