AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #1 Skrevet 22. august 2017 Vi reiser og barna til samboer blir feiret hvert år hos familien, som bor langt unna i samme uke/måned bursdagen faktisk er. Noe som har blitt litt rutine da familien der ikke har så lett for å komme seg hit hvor barna bor. Dette er fint nok, så de også blir feiret av familien på samboers side. Atpåtil ønsker samboer å invitere familien på morens side hit til huset vi bor i, noe jeg tror han føler seg litt pliktig til. Da blir det kun hans eks og hennes familie. Jeg tenkte i starten når jeg flyttet inn at vi var enige i at vi sørget for feiring med hans familie der de bor, og hun ordnet i stand med sin egen familie hos henne (med bistand fra samboer her). Vi kommer også dit for å være med på nr to feiring. Det føles jo mer naturlig da det er hennes familie. Alle har et greit forhold til hverandre. Liker godt hans eks sin familie, men jeg føler meg som femte hjul på vogna som skal stelle istand til feiring for hans barn og eksfamilie her. Ellers nøler jeg aldri med å stille opp 100% for samboer og barna. Vil gjerne lese noen ord om hvordan andre gjør det eller tenker om dette. Anonymkode: ae1d2...06f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #2 Skrevet 22. august 2017 Jeg har to stebarn, og de feires her med samboers familie og min. Så feirer eksen når hun har barna. Helt supert synes jeg Anonymkode: 2ed2b...999 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Skrevet 22. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to stebarn, og de feires her med samboers familie og min. Så feirer eksen når hun har barna. Helt supert synes jeg Anonymkode: 2ed2b...999 Samme her. Anonymkode: 7f687...b8a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #4 Skrevet 22. august 2017 Hvis er greit for deg å være med når eksen arrangerer selskap med mormor, morfar og samboer som (eneste?) gjester, er vel dette akkurat samme sak? Bare at nå er det eksen med foreldre som er gjest hos deg og samboeren og ikke omvendt? Ellers så skjønner jeg at det føles unaturlig at du skal lage selskap for samboeren din, hans barn, hans ekskone og hennes foreldre. Det naturlige er jo at samboeren din tar det ansvaret, så du kan nøye deg med å delta på selve dagen. Anonymkode: 30eef...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Ikke bare ekskone med foreldre. Men hele familien på den siden. Kanskje jeg er litt egoistisk i tankegangen. Men det blir jo sørget for bursdagsfeiring for barna når vi er hos samboers familie. Og synes det er naturlig hun sørger for sin egen familie ang bursdagsfeiring hjemme i eget hus. Det føles også mest naturlig komme dit enn at hele eks familien kommer hit. Anonymkode: ae1d2...06f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Her feires det hver for seg. Anonymkode: a3b92...4ce
Ulrikke Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 (endret) Vi har feiret sammen med de som er hjemme/har mulighet til enhver tid. Som regel har dette vært hos mor, rett og slett fordi hun har størst slekt her vi bor. Det er mor, far, stemor, stefar, søsken, stesøsken, halvsøsken, besteforeldre fra begge sider, stebesteforeldre på begge sider (ikke alltid det passer for alle da), tanter og onkler fra begge sider og noen voksne som kanskje ikke er i slekt men som barna ser på som familie. Både mor og jeg baker uansett hvem vi holder selskapet hos. Det er barnas bursdag og jeg tror de har godt av å se at vi kan feire dem sammen. Har aldri følt meg ukomfortabel (vel, kanskje første gangen før jeg kjente hele mor og stefars familie), det er ikke jeg som er i fokus, det er barnet! Er utrolig glad for at det funker som det gjør, jeg har skjønt at det ikke er noen selvfølge. Barna er nå så store at alle er konfirmert, og sier i dag at de er veldig glade for at de har sluppet å velge hvem som skal i hvilket selskap osv! Endret 22. august 2017 av Ulrikke Stavefeil
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #8 Skrevet 23. august 2017 Skjønner i grunnen godt du ikke vil lage selskap for eksen og hennes familie, men er det ikke naturlig at mannen din gjør det? Eller selvfølgelig mor selv. Er det en hyggelig tradisjon at de kommer til deres hus kan dere jo bare fortsette med det og ikke slutte av prinsipp? Det har jo noe å gjøre med at barna ikke skal oppleve vanntette skott mellom sine to hjem, at det er naturlig og hyggelig å omgås, at de vil at mor og besteforeldre skal være involvert i hele deres liv, også vite hvordan de har det på rommet sitt og bli kjent med deg osv, så går det greit er det jo supert. De færreste har det slik har jeg inntrykk av. Kan dere ikke bare fortsette, så setter du krav til mannen om at eksen/bestemor tar med kake, og mannen fikser resten, du deltar? Ikke lag et problem ut av noe som ikke er et problem. Anonymkode: 10dbb...e8d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Den som har barnet når bursdagen er lager istand til selskap for HELE barnets familie. Fungerer supert her. Men vi har ingen steforeldre inne ennå da. Anonymkode: c78ef...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå