Gå til innhold

Hva skal du gjøre av husarbeid i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fridag og tenkte å få gjort mest mulig før jeg må hente ungene kl 13! 
SÅ jeg må kople av dataen snart nå - kg er en tidstyv!

Her er en liste over det meste jeg skal prøve å få gjort i dag. 

1. Tømme oppvaskmaskin og ha inn resten av oppvasken

2. Tørke av bord og benker.

3. Rydde spisebordet i stua (ungene pleier å legge alt mulig der)

4. Brette og ha på plass klærne på 2 tørkestativ på stua!

5. Sette på vaskemaskin og tørketrommel (gjort)

6. Rydde småting på stue/gang/soverom/bad

7. Rydde soverommet vårt - har ikke pakket ut fra turen forrige helg - og masse å gå gjennom... tar sin tid!

8. Om jeg får tid - rydde på badet - dvs i skuffene, har samlet seg masse "drit" som ikke har noe der å gjøre, kaste halvtomme shampoflasker osv. 

9. Skjære opp grønnsaker til suppa jeg skal lage idag. 

Tror dere jeg rekker alt dette før kl 13? (ti på ett, tar litt tid å kjøre) . 

Anonymkode: c6720...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det burde du rekke! 

Bare meg og minstemann på 11 uker hjemme i dag, så jeg skal rydde og sette på plass alt på alle rom, støvsuge alle gulv, riste tepper, vaske alle gulv, brette en maskin klær og sette på en ny, vaske kjøkkenet (alle flater/fronter), tørke støv i alle rom, vanne planter, re sengen, vaske badet i første etg. Hvis jeg får tid skal jeg også begynne å sortere klær; har masse jeg skal kvitte meg med og en walk-in å organisere, men jeg kommer meg jo aldri i gang, haha. 

Vasker huset på mandag/tirsdag og torsdag/fredag. 

Skrevet
1 minutt siden, FantasDick skrev:

Ja, det burde du rekke! 

Bare meg og minstemann på 11 uker hjemme i dag, så jeg skal rydde og sette på plass alt på alle rom, støvsuge alle gulv, riste tepper, vaske alle gulv, brette en maskin klær og sette på en ny, vaske kjøkkenet (alle flater/fronter), tørke støv i alle rom, vanne planter, re sengen, vaske badet i første etg. Hvis jeg får tid skal jeg også begynne å sortere klær; har masse jeg skal kvitte meg med og en walk-in å organisere, men jeg kommer meg jo aldri i gang, haha. 

Vasker huset på mandag/tirsdag og torsdag/fredag. 

Jeg kom på at jeg glemte å si at jeg må støvsuge sofaen (som ungene har rotet til) og gulvet - i alle fall på stua og kjøkkenet og vaske kjapt over der. 

Og vaske over gulvene på rommene til ungene. 
Jeg burde også gått gjennom alle skap og sortert litt - mye jeg kan gi bort osv... men det får jeg gjøre en dag jeg ikke har så mye annet jeg må rekke. Jeg sliter litt med energien for tiden, så ting går sakte. 

Skrevet

Jeg er avhengig av å ta ting i rolig tempo, men i dag håper jeg å klare:

• Rydde en del av stua
  • Rydde øverste hylle i bokhylla (den tyter over av alt mulig, som slett ikke er nødvendig å ha der)
  • Gå ut med søppel
  • Sette på oppvaskmaskin
  • Vaske oppvaskkum og prøve å få åpnet den.

Klarer jeg å få gjort alt dette, i tillegg til å gå en liten tur, er jeg veldig fornøyd med dagen.

Så har vi spørsmålet om middag, fjordland eller mannen? .

Skrevet

Jobber senvakt idag og det eneste på tapetet før den tid er å sette på klesvask (done!). Nå sitter jeg i godstolen og drikker te imens jeg leser på kg :) Mannen får ta seg av den ferdige klesvasken når han kommer hjem :laugh:

Ja og så skal jeg kaste pappsøppel og glassflasker når jeg går på jobb.

Anonymkode: c2638...f07

Skrevet

Ok, nå har jeg kastet søppel, rydda på badet, rydda på spisebordet, tømt og hatt inn i oppvaskmaskin, satt på klesvask, tørka/vaska over bord og sofa (!) - hm

ja nå gjenstår det å støvsuge stue/kjøkken og vaske over golva, og så brette klær. Så får jeg se om jeg får begynt på middagen. 

Svetter nå jeg hehe :) 

Skrevet

Idag skal vinduer vaskes , og plenen klippes 😁

Anonymkode: a5bc2...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...