Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kunde hos to banker, en hvor jeg har brukskonto og en til sparing.
Jeg vurderer å bli kunde hos en bank til, hvor jeg kan ha penger til regninger. Grunnen til dette er fordi jeg
har blitt litt dårligere med penger i det siste, og tror det er enklere med en bank til. Hos DnB, hvor jeg har
brukskonto, har jeg også en sparekonto som jeg kaller for "regninger". Da er det enkelt for meg å overføre
penger derifra til brukskontoen hvis jeg plutselig skulle ha lyst til å bli med ut å spise eller kjøpe noe.
Jeg klarer meg alltid uansett med pengene, sitter alltid med overskudd, men jeg bruker uansett de pengene på 
unødvendige ting. 

Snakket med en fra gjensidige, og han anbefalte meg å ha lønnsskonto og regningskonto i samme bank.
Er dere enige, eller har dere også flere banker? Noen tips?

Anonymkode: 5097f...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint opprette flere kontoer i samme bank. Det er ett fett om du har lønnskonto og regningskonto i samme bank eller ei, begge kontoene er uansett brukskontoer.

Du får sjekke prislistene til bankene og sammenlikne deretter. DnB er vel ikke akkurat kjent for å være den beste for den vanlige mann i gata uansett.

Jeg har lønns- og regningskonto i samme bank ja, det fine er da at når man gjør overføringer så er pengene tilgjengelig med en gang.

Anonymkode: d8d5e...eca

Skrevet

Jeg har funnet ut at det bare er tull å ha flere banker. Har tre banker, men har forsikringer, lønn og sparing og utgiftskonto på en bank, så har jeg sparekonto i et par andre, men den ene sender jeg aldri penger til og den andre sender jeg månedlig 50 kr til... hmmm er spent på hvor mye det har blitt der nå :) Det er jo en konto jeg lett glemmer, men overfører automatisk 50 kr hver mnd.

MEN jeg prøver å si opp disse kontoene, er så mye å holde styr på. 

Anonymkode: 61809...ecb

Skrevet

Gjensidige har dårlig rente, og de krever 10 overføringer i mnd for å få prestisjestempelet "aktiv kunde". Derfor de vil du skal ha flere kontoer hos dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...