Gå til innhold

Sier preferanser av partner noe om kvinnesynet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man går på samlivsforumet så får man ofte høre at "alle" preferanser er OK og at de ikke gjør en til et dårlig menneske. 

Selv er jeg mann og jeg er rimelig overflatisk når det kommer til damer. Jeg bryr meg nesten utelukkende om utseende når det kommer til partner. Er hun pen så liker jeg henne selv om hun skulle ha bilde av Hitler over sengen. Sier ikke det noe om kvinnesynet mitt? Synes selv det gjør det.  Samtidig er det preferanser, det er ikke så mye jeg får gjort med det. 

Jeg føler jeg lett kunne dratt til thailand og fått meg kjæreste. For det hadde fungert helt med preferansene mine. Så lenge hun ser søt ut, varter mer opp så er det ikke så farlig om jeg ikke forstår så mye av hva hun sier.   

Anonymkode: f8abc...d26

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Ja, det sier såklart noe om kvinnesynet ditt. 

Jeg lurer også på om du noensinne har vært i et seriøst forhold ? De aller fleste vil jo også ha et vennskap med partneren sin, ikke kun en sexslave, og om du ikke vil være venn med noen som idoliserte Hitler så fremstår det som både desperat og overfladisk at du er villig til å være gift med noen som er slik. 

Da er det jo ikke kjæreste du vil ha, men ei "puledukke". Hvorfor ikke bare kjøpe en i plast da? Hører at de lages særdeles realistisk i disse dager. 

Skrevet
17 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg lurer også på om du noensinne har vært i et seriøst forhold ? De aller fleste vil jo også ha et vennskap med partneren sin, ikke kun en sexslave, og om du ikke vil være venn med noen som idoliserte Hitler så fremstår det som både desperat og overfladisk at du er villig til å være gift med noen som er slik. 

Da er det jo ikke kjæreste du vil ha, men ei "puledukke". Hvorfor ikke bare kjøpe en i plast da? Hører at de lages særdeles realistisk i disse dager. 

Ja, har hatt kjærester. Har jo elsket dem også så synes det blir feil å si de har vært puledukker. 

Enig i at preferansene sier noe om kvinnesynet mitt. Samtidig det er ikke noe jeg får gjort noe med. 

TS

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har hatt kjærester. Har jo elsket dem også så synes det blir feil å si de har vært puledukker. 

Enig i at preferansene sier noe om kvinnesynet mitt. Samtidig det er ikke noe jeg får gjort noe med. 

TS

Dette er jo mildt sagt en sannhet med modifikasjoner..

Ville ikke ei pen/søt dame MED samme holdninger og verdier som degselv være mer attraktivt enn "kun" en av de to egenskapene i boks?

Hva med å heve forventningene litt ? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om man går på samlivsforumet så får man ofte høre at "alle" preferanser er OK og at de ikke gjør en til et dårlig menneske. 

Selv er jeg mann og jeg er rimelig overflatisk når det kommer til damer. Jeg bryr meg nesten utelukkende om utseende når det kommer til partner. Er hun pen så liker jeg henne selv om hun skulle ha bilde av Hitler over sengen. Sier ikke det noe om kvinnesynet mitt? Synes selv det gjør det.  Samtidig er det preferanser, det er ikke så mye jeg får gjort med det. 

Jeg føler jeg lett kunne dratt til thailand og fått meg kjæreste. For det hadde fungert helt med preferansene mine. Så lenge hun ser søt ut, varter mer opp så er det ikke så farlig om jeg ikke forstår så mye av hva hun sier.   

Jeg ser ingenting galt i dette? Det er ikke noe man bør skamme seg for. Folk har forskjellige preferanser.

Om ei dame sier "jeg er bare opptatt av det indre" så er det like greit som når en mann sier "jeg er bare opptatt av det ytre".

Det fine med mennesker er at vi alle har forskjellig smak, preferanser og ting vi leter etter i en partner. Det som er riktig for noen er galt for et annet - så lenge man behandler daten/kjæresten med verdighet og folkeskikk så er det alt som teller. 

Ser du allerede blir fordømt i tråden her men selv tenker jeg i mitt stille sinn; Hvem er vi til å dømme?

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
12 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg ser ingenting galt i dette? Det er ikke noe man bør skamme seg for. Folk har forskjellige preferanser.

Om ei dame sier "jeg er bare opptatt av det indre" så er det like greit som når en mann sier "jeg er bare opptatt av det ytre".

Det fine med mennesker er at vi alle har forskjellig smak, preferanser og ting vi leter etter i en partner. Det som er riktig for noen er galt for et annet - så lenge man behandler daten/kjæresten med verdighet og folkeskikk så er det alt som teller. 

Ser du allerede blir fordømt i tråden her men selv tenker jeg i mitt stille sinn; Hvem er vi til å dømme?

Dette er bull. Såklart det indre betyr langt mer enn det ytre. Så om kjæresten er deprimert; spiller ingen rolle, så lenge vedkommende er pen? Om kjæresten er drapsdømt, spiller ingen rolle, så lenge hen er pen. Om kjæresten har ulike psykiske forstyrrelser; spiller ingen rolle. Viktigste er å være pen.

...

Om man kun bryr seg om utseendet  kan man like gjerne ha seg med ei oppvarma plastikkdukke. 

IMG_2431.JPG

Endret av noe tilfeldig
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er bull. Såklart det indre betyr langt mer enn det ytre. Så om kjæresten er deprimert; spiller ingen rolle, så lenge vedkommende er pen? Om kjæresten er drapsdømt, spiller ingen rolle, så lenge hen er pen. Om kjæresten har ulike psykiske forstyrrelser; spiller ingen rolle. Viktigste er å være pen.

...

Om man kun bryr seg om utseendet  kan man like gjerne ha seg med ei oppvarma plastikkdukke. 

Det er ikke bull at folk har forskjellige preferanser. Noen foretrekker det ytre mens andre foretrekker det indre mens andre igjen foretrekker en god blanding. Uansett hva man foretrekker så er ikke det ene noe mer galt eller riktig enn det andre. 

Bare fordi du foretrekker det indre så betyr ikke det dermed at det er det eneste riktige i verden. Det er din preferanse og din mening, men preferanser og meninger er subjektive.

Du sitter ikke på eierretten på hva som er riktige preferanser. Dette er veldig individuelt. 

Endret av WubWub
Skrevet

Ts syn røper svekkede sjelsevner, sorry. 

En person må ha ekstremt lite å fare med,  meget lav IQ og standard om man syns det er ok med kun en kropp å dele livet med.    En type person som Ts har tydeligvis ingen interesser,  null engasjement,  null nada zero å prate om.

Jækli lave forventninger og moral å drite i om en person har Hitler på veggen.  

Anonymkode: 6c794...843

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Det er ikke bull at folk har forskjellige preferanser. Noen foretrekker det ytre mens andre foretrekker det indre mens andre igjen foretrekker en god blanding. Uansett hva man foretrekker så er ikke det ene noe mer galt eller riktig enn det andre. 

Bare fordi du foretrekker det indre så betyr ikke det dermed at det er det eneste riktige i verden. Det er din preferanse og din mening, men preferanser og meninger er subjektive.

Du sier ikke på eierretten på hva som er riktige preferanser. Dette er veldig individuelt. 

For all del, enkelte tiltrekkes av trær, så deres preferanse kan være en tømmerstokk.

Men særlig normalt eller produktivt  samliv er det ikke. 

Skrevet
Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

For all del, enkelte tiltrekkes av trær, så deres preferanse kan være en tømmerstokk.

Men særlig normalt eller produktivt  samliv er det ikke. 

Litt spenstig å trekke inn zoolofi som argument imot preferansen som går på fysisk tiltrekning. 

Hvor saklig det er undrer jeg meg dog over. Kanskje du kan forklare hvorfor du tenker at din preferanse i valg av partner er det eneste rette? Da helst uten å blande inn fetisjer for trær eller annet som ikke har noe med problemstillingen å gjøre.

Skrevet

Vi er dyr. Selvsagt vil mange tiltrekkes av det ytre. Det er animalske instinkter.

Skrevet

Jeg tenker det sier noe om ditt kvinnesyn. Og sånne menn holder jeg meg unna. Er ikke galt at noen tiltrekkes av det ytre, men de fleste vil jo ha noe av det indre på plass og. Mens du sier det indre spiller overhodet ingen rolle.

Men vi har vel alle forskjellige ting vi tiltrekkes, jeg tiltrekkes av smarte menn, og mindre av utseende. Har vel heller en liten greie for nerde menn, men det er vel fordi jeg forbinder de med å være smarte.

Anonymkode: 2b133...f36

Skrevet
6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette er jo mildt sagt en sannhet med modifikasjoner..

Ville ikke ei pen/søt dame MED samme holdninger og verdier som degselv være mer attraktivt enn "kun" en av de to egenskapene i boks?

Hva med å heve forventningene litt ? 

Hadde selvsagt vært OK å blitt sammen med en som både var pen og hadde alt det andre. Poenget er jo at om jeg møter en pen dame så er jeg solgt. Det er ikke som jeg hadde dumpet en dame som var pen og delt holdningene mine. 

Det blir som om du ikke bryr deg om mannen er rik. Klart om det viser seg at fyren er rik så dumper du han jo ikke, men siden du ikke bryr deg om mannen er rik så er du som oftest sammen med menn som ikke er rike fordi det er flere av dem og du ikke går etter rike menn. 

5 timer siden, WubWub skrev:

Takk! Ja, jeg er også enig med deg. Hvordan kan det være galt å ha preferanser? Altså jeg kan jo ikke bestemme hvilke damer jeg forelsker meg i.  Å dømme noen for noe de ikke er ansvarlige for er rimelig hardt.  Da kan man jo si at damer som blir banket av mannen har seg selv å takke for det er jo de som har valgt å bli værende med en konebanker. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person må ha ekstremt lite å fare med,  meget lav IQ og standard om man syns det er ok med kun en kropp å dele livet med.    En type person som Ts har tydeligvis ingen interesser,  null engasjement,  null nada zero å prate om.

Godt mulig jeg har lav IQ, jeg har aldri testet den. Men jeg har jo ikke valgt min egen IQ, den er medfødt. Så det kan jo ikke være noe jeg kan klandres for. 

TS

Gjest Ingenting2
Skrevet

Merkelig; er men automatisk dum om man er pen, og smart om man er mindre pen? 

Gjest New Girl
Skrevet
11 minutter siden, canacas skrev:

Merkelig; er men automatisk dum om man er pen, og smart om man er mindre pen? 

Lurte på det jeg også. Han kunne jo velge en dame som ikke har en plakat av Hitler over senga for eksempel ;) Dette er et valg om å ikke bry seg, ikke om preferanser. Og jeg mener det sier mer om hans egne verdier og menneskesyn, enn hans kvinnesyn.

Skrevet (endret)

Det KAN si noe om kvinnesynet, jeg synes ikke det nødvendigvis MÅ gjøre det.

Vi er alle styrt av noen biologiske instinkter, det er bare forskjell på hvor mye man drives av det. De aller fleste mennesker trenger mer stimuli fra en partner utover at de er behagelige å hvile øynene på. Noen er enklere skrudd sammen. Så lenge disse menneskene finner hverandre og begge er fornøyd så er det ikke noe problem. 

Jeg vil heller si at dersom en mann er oppegående og svært intelligent men velger et brødhue som partner fordi gode samtaler er forbeholdt andre menn, så mener jeg absolutt det sier noe om kvinnesynet. Er man selv ingen intellektuell og trives godt med en som bare er pen, så er det en grei sak. 

Noen kvinner velger seg også macho muskelbunter eller idioter som herser med dem fordi de tiltrekkes dominans, men dette er etter min erfaring sjelden de skarpeste kvinnene. 

Endret av Marie90
  • Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Marie90 skrev:

Det KAN si noe om kvinnesynet, jeg synes ikke det nødvendigvis MÅ gjøre det.

Vi er alle styrt av noen biologiske instinkter, det er bare forskjell på hvor mye man drives av det. De aller fleste mennesker trenger mer stimuli fra en partner utover at de er behagelige å hvile øynene på. Noen er enklere skrudd sammen. Så lenge disse menneskene finner hverandre og begge er fornøyd så er det ikke noe problem. 

Jeg vil heller si at dersom en mann er oppegående og svært intelligent men velger et brødhue som partner fordi gode samtaler er forbeholdt andre menn, så mener jeg absolutt det sier noe om kvinnesynet. Er man selv ingen intellektuell og trives godt med en som bare er pen, så er det en grei sak. 

Noen kvinner velger seg også macho muskelbunter eller idioter som herser med dem fordi de tiltrekkes dominans, men dette er etter min erfaring sjelden de skarpeste kvinnene. 

Takk for svar.  Jeg mener ikke at gode samtaler er forbeholdt menn eller tror at kvinner er dårligere på noe som helst måte:  Dette er kun snakk om partnervalg og at jeg der kun bryr meg om utseende. Ja, sikkert litt som enkelte kvinner velger muskelbunter som er blåste. Godt mulig jeg også er blåst.

TS

Skrevet
20 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hvorfor kan man ikke være venn med noen som idoliserer Hitler?

Anonymkode: 751fd...508

Skrevet

Tenkt litt mer over det. Synes ikke det er lett å vite helt om preferanser sier noe om ens kvinnesyn. 

For er det ikke sånn at "kjærlighet gjør blind"? Hvorfor skal man da dømmes så hardt for at man faktisk er blind for kjærestens personlighet?

Skrevet (endret)
På 22.8.2017 den 5.03, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du folk med svekkede sjelsevner kan fordømmes og tråkkes på? Det sier jo litt om ditt menneskesyn.

Dumme mennesker har også rett til å ha preferanser.

Endret av Horten Market

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...