Søgni Skrevet 22. august 2017 #1 Del Skrevet 22. august 2017 Hei! Jeg skal strikke denne til å bruke over en kjole, men jeg har lyst til å bruke et annet garn. Jeg har strikka med angora før, og jeg syns det blir veldig fint, men jeg makter faktisk ikke den røytinga. Mulig jeg har lav toleranse, men jeg plukka angorafiber fra alle tenkelige og utenkelige plasser i lang tid etterpå. Uansett: Kort sagt så har jeg lyst på et garn som ligner i utseende og hvordan det "oppfører seg" - på absolutt alle områder bortsett fra røytinga. Her finnes fakta om angoragarnet, løpemeter og strikkefasthet og sånt noe. Det går helt greit om noen har forslag til garn med en litt annen strikkefasthet, dette plagget er såpass enkelt at jeg tror jeg skal klare å regne om på mål, maskeantall osv. om det blir nødvendig. Hovedsaken er at det ser "delikat og elegant" ut, som Pickles selv kaller det. Kan en form for mohairgarn være noe, tror dere? Eller alpakka? Jeg vet at det finnes en del alpakkagarn med et litt "fluffy" utseende på markedet, men jeg har aldri prøvd noen av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2017 #2 Del Skrevet 22. august 2017 Alpakka. http://dustorealpakka.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. august 2017 #3 Del Skrevet 23. august 2017 Du kan jo prøve alpakkagarn a la Alpakka fra Sandnesgarn, det blir ca. like tykt, antar jeg. Mykt og lett pus. Det vil gi et litt tyngre fall enn angoraen, som er ganske lett. Eller, du kan gå for en tråd Pickles pure wool og en tråd Pickles silk mohair- Da får du også et lett pusete og mykt resultat, som vil føles litt lettere enn alpakka. Det røyter heller ikke, enda mindre enn alpakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå