Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #1 Skrevet 13. januar 2005 Jeg og typen har vært sammen i snart to og et halvt år. Desverre tok lidenskapen gradvis slutt i løpet av det siste året, og vi kom for noen dager siden fram til at det beste for oss begge trolig ville være å avslutte forholdet. Nå har det seg slik at jeg i løpet av de siste månedene har fått et nært forhold til en studiekamerat. Han har gitt uttrykk for at han liker meg veldig godt, og jeg liker også han veldig godt. Alt ligger egentlig til rette for at dette kan utvikle seg... Vi har i en tid vært mye sammen og flørtet med hverandre, men vi har ikke tatt det lengere enn det. Etter at jeg fortalte at jeg og kjæresten hadde bestemt oss for å gjøre det slutt har han prøvd å dra det lengere. Dette er noe jeg også har lyst til, men jeg er usikker på om det er riktig av meg å gå noe lengere på dette stadiet. Usikker på om jeg bør innlede et nytt forhold rett etter at det forrige er slutt. Vil jeg være en drittsekk mot den forrige kjæresten hvis jeg går videre i ett nytt forhold med en gang det gamle er slutt? Jeg omgås mye min tidligere kjæreste siden vi har mange felles venner. Han vet at jeg har vært mye sammen med "den nye" før vi skilte lag siden vi jobbet mye sammen på skolen. Er redd for at han vil tro at jeg var utro mot han før vi gjorde det slutt, noe jeg ikke var. Hvis jeg bestemmer meg for å gå videre i det nye forholdet, bør jeg fortelle han om hvordan ting har vært og ligger an med "den nye", eller burde jeg bare prøve å holde det hemmelig for han inntil videre?
Gjest Madam Felle Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Ville tatt det rolig i begynnelsen, men vært ærlig om han spurte deg rett ut. Selv om dere har blitt enige, så kan det nok stikke til litt, og spesielt siden du går rett fra han til en annen.
*Heidi* Skrevet 13. januar 2005 #3 Skrevet 13. januar 2005 Jeg hadde holdt det hemmelig i begynnelsen.. bare for å tenke på følelsene hans og stoltheten hans.. Er ikke sikkert det er like lett for han som det er for deg! Bare litt spennende å holde det hemmelig en stund da
Happycat Skrevet 13. januar 2005 #4 Skrevet 13. januar 2005 Det er lurt å føle seg helt ferdig med et forhold, både følelsesmessig og praktisk før man involverer seg i ett nytt. (Er min erfaring). Bruk tid for deg sjøl og kjenn etter hva du egentlig vil. Ofte viser det seg at den du går til kanskje bare blir en "mellomstasjon" likevel. Dersom typen er den du virkelig vil ha og han virkelig er interessert, så er han villig til å vente... :rosasmil: Lykke t!!
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2005 #5 Skrevet 13. januar 2005 Du kan jo ta en liten prat med eksen.. at du er interessert i han nye,.. eller.. du må jo nesten bare gjøre det hjertet sier
Gjest GreenSky Skrevet 13. januar 2005 #6 Skrevet 13. januar 2005 Hva som skjer etter at det er slutt skal du ikke tenke på, men du trenger ikke utblåse det til eksen. Men han kommer garantert til å føle seg såret med tanke på hvordan følelsene dine for denne nye fyren har utviklet seg. Flørting med andre når en er i et forhold er lov mener jeg, men når følelsene går på et dypere plan, og en fortsetter med det, er det en form for utroskap, mener jeg. Det kommer nok eksen til å ta ille opp, og det gjør han rett i.
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #7 Skrevet 14. januar 2005 Det siste jeg ville gjort er å holde det hemmelig. Det har noe med å få muligheten til å innse fakta og leve videre å gjøre..Av tidligere erfaring av lignende tilfeller har jeg lært at samme hvor vondt det er, vil jeg heller ha sannheten med en gang og forholde meg til den..enn å kanskje gå rundt med et håp om at det kan ordne seg. Sjansen er også stor for at han før eller senere vil høre det fra andre eller oppdage det selv, og det er ekstra bittert. Mener jeg da...
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2005 #8 Skrevet 14. januar 2005 Ville ikke prøvd å holde det hemmelig for eksen - sannheten har en tendens til å komme frem og da blir det bare enda vondere for eksen tror jeg. Men jeg ville uansett roa meg litt i forhold til han nye - for egen del. Hvis det er noe å satse på er det jo ingenting som haster. Bruk litt tid på å bli ferdig med eksen og være litt singel før du begynner på noe nytt - for egen del!
Gjest gjest2 Skrevet 14. januar 2005 #9 Skrevet 14. januar 2005 For all del ikke jug til x en din. Med mindre du vil angre på det resten av livet. Kjenner meg utrolig godt igjen. Jeg er da gutten som ble dumpet til fordel for kollegaen hennes. Fikk vite det av en venninne av henne rett etterpå og det var leit. Ekstra leit var det å se at x en min viklet seg inn i et nett av løgner. Hører fra flere at hun sliter veldig med måten hun gjorde det på. Du burde vente litt spør du meg, og vær ærlig hele tiden selv om det er vansklig. lykke til...
Minerva Skrevet 14. januar 2005 #10 Skrevet 14. januar 2005 Hva som skjer etter at det er slutt skal du ikke tenke på' date= men du trenger ikke utblåse det til eksen. Men han kommer garantert til å føle seg såret med tanke på hvordan følelsene dine for denne nye fyren har utviklet seg. Flørting med andre når en er i et forhold er lov mener jeg, men når følelsene går på et dypere plan, og en fortsetter med det, er det en form for utroskap, mener jeg. Det kommer nok eksen til å ta ille opp, og det gjør han rett i. Har jeg forstått deg riktig nå, GreenSky? Du mener det er utroskap om man får følelser for en annen enn den man er sammen med,selv om man ikke gjør noe ut av disse følelsene annet enn å faktisk ha dem ? Det er ikke så greit å styre følelser, og hvordan kan noe som ikke er fysisk være utroskap ?
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2005 #11 Skrevet 15. januar 2005 Been there.... Ikke gå inn i noe nytt før du er helt ferdig med det forrige forholdet ditt! For din egen del! Det skaper bare problemer å haste inn i noe nytt forhold. Ta deg tid... Hilsen en som vet....
Cata Skrevet 15. januar 2005 #12 Skrevet 15. januar 2005 Enig med de fleste andre her. Vil råde deg til å vente litt før du går inn i et nytt forhold. Ikke først og fremst av hensyn til eks'en din, men av hensyn til deg selv. Ta deg tid til å være "bare deg" før du blir to igjen. Ikke hold det hemmelig for eks'en at du er interessert i en ny, men du trenger jo ikke løpe bort å si det til ham heller. Svar hvis han spør.
Gjest Treadstarter Skrevet 18. januar 2005 #13 Skrevet 18. januar 2005 Vil bare takke for alle råd dere har gitt. Tror det har blitt klarere for meg hvordan jeg bør gjøre ting nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå