Gå til innhold

Pris på tannregulering

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Noen som vet sånn ca hva det vil koste å få tannregulering på en kjeve?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer an på mye. ingen har lik pris. det kommer an på hvor mye skjevheter osv....

Om det er barn får man dekt noe på trygdekassen. men det er et øvre tak.

I min tid så kom det på 23000. tr.kassen skulle dekke 50%,men det gikk et øvre tak på 1250-kr. Forstå det den som kan.

leppegane/spalte har alt gratis.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

23000 for en kjeve?? :o

Gjest Ikke første gjest
Skrevet
23000 for en kjeve?? :o

Det tar ofte lang tid og medfører mange besøk

hos reguleringstannlege. Jeg ventet ganske lenge

med å gjøre det selv (1. klasse videregående)

da jeg da bare måtte trekke en tann istedenfor

fire som var det som ble forespeilet i 7. klasse på

ungdomsskolen. Jeg tror mindre blir dekket jo eldre

en blir (jeg var over 18 før jeg var ferdig), men det

tok foreldrene mine seg av så jeg vet ikke sikkert.

Gjest Persille i.i.
Skrevet

Prisen på tannregulering varierer alt etter type behandling og hvor lang tid. Trygdekontoret dekker en viss prosent avhengig av hvor alvorlig bittfeilen er. Det er kun de med leppe/ganespalte ol. som får dekket 100%. Ellers så er vel satsene 75% og 40% Er behovet veldig lite så må man betale alt selv.

Har en sønn som akkurat har startet med regulering. Han må ha både i over- og underkjeven. Bittfeilen er alvorlig og vil gi helseplager på sikt. Her dekker trygdekontoret 75%. Jeg sitter igjen med en regning på 18.000 som jeg selv må dekke.

Skrevet

Ja, jeg hadde regulering i 1992-1993, og da kom det på 10500.- , så jeg regner med prisene stemmer her etter 10-12 år.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Min sønn skal ha tannregulering nå, og totalprisen kommer på ca 20 000. Men da får han heldigvis dekket 70% fra trygdekontoret.

Da bruker han plate i ca 2 år først, og deretter streng i ca 2-3 år. Både oppe og nede.

Skrevet

Tennene mine har glidd tilbake over tid, og i høst sjekket jeg opp hva det vil koste å gjøre regulering på nytt. Minst 30.000 for både oppe og nede, og det vil ta minst 1,5 år! Det er i Oslo, og her er det veldig få tannleger som gjør reguleringer på voksne i det hele tatt. Som voksen får man ikke dekket noe av reguleringsutgiftene, med mindre det er veldig spesielle tilfeller.

Jeg droppet regulering. HUsker hvor vondt jeg syntes det var første runde, og hadde ikke helt sett for meg hvor mye det faktisk ville koste.

Madam Felle: Med mindre det skaper noen problemer, så la sønnen din ha på strengen også etter at reguleringstiden er ferdig. Jeg skulle gjerne hatt noe som holdt tennene mine på plass etterpå. Sambo har streng i underkjeven, og det er ikke noe man legger merke til. Og tennene hans står pent der de skal. (Strengen kom på etter at tennene hans begynte å røre på seg en stund etter at reguleringen ble tatt av.)

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet
Madam Felle: Med mindre det skaper noen problemer, så la sønnen din ha på strengen også etter at reguleringstiden er ferdig. Jeg skulle gjerne hatt noe som holdt tennene mine på plass etterpå. Sambo har streng i underkjeven, og det er ikke noe man legger merke til. Og tennene hans står pent der de skal. (Strengen kom på etter at tennene hans begynte å røre på seg en stund etter at reguleringen ble tatt av.)

Catzy

Enig i det. Jeg er nå 35 år gammel. Jeg har beholdt

strengene både over og under. De er ikke synlige og jeg

tenker overhodet ikke på det (unntatt nå da).

Det eneste problemet er selvfølgelig at å bruke

tanntråd blir mer komplisert. Men den prisen betaler

jeg gladelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...