AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Del Skrevet 21. august 2017 Fant ut at jeg var gravid for noen uker siden. Gikk rundt å var glad i noen uker, før jeg hadde en ultralyd i uke 10. Viste seg at fosteret må ha sluttet å vokse i uke 6, så det var ikke noe levende foster å se. Ble kjempelei meg, og innstilte meg på å ta hjemmeabort. Fikk en tablett på sykehuset på torsdag, og skulle ta Cytotec hjemme på lørdag morgen. Ingenting skjedde egentlig. Ingen blødning, ingen kraftige smerter. Trodde jeg hadde gjort noe feil. Fikk litt blødning på lørdag kveld, og på søndag kom det skikkelig i gang. Hatt en del smerter både igår og idag, men har holdt meg til Paracet/Ibux. Jeg skjønner at det er mye som skal ut av kroppen, blod og blodklumper. Men i stad når jeg dusjet, kom det klumper og noe som lignet på en del av innvendig hud. Klarte ikke spyle det ned i dusjen engang.. Hva er dette? Har en del smerter nå, mer enn menssmerter, og magen føles hard og og jeg vil bare ligge rett ut hele tiden. Når går dette over? Har lest noen andres erfaringer, hvor én dame leverte barna i barnehagen, gikk hjem å tok abort, og levde vanlig resten av dagen. Jeg derimot orker ingenting.. Er dette vanlig? Anonymkode: b8a61...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahir Skrevet 21. august 2017 #2 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Hei veldig trist at du mistet! Jeg har brukt Cytotec hjemme, da var jeg 9+ på veg.. fosteret sluttet å utvikle seg rett før kroppen forstod det selv. Med meg begynte det med mens kramper som bare økte og økte på, begynte ca to timer etter tablett var tatt å blø store mengder friskt blod, hadde også uutholdelige smerter selv med paralgin forte, deretter kom det svære klumper og utrolig mye blod, måtte sitte mye på toalettet fordi det rant igjennom alt av bind og klær og håndkler. Dagen etterpå var jeg helt tappet for energi, og dagen etter der igjen var jeg fremdeles redusert pga blodmangelen mest sannsynlig. Men så var jeg normal igjen. Men jeg hadde ikke mer smerter etter jeg var ferdig med aborten, bare blødning som vanlig mens i ca en uke også spotting i ca 2 uker. Klumper er helt normalt, nå havnet mine i do så fikk ikke studert dem, men det er jo foster rester og rester av morkake som kommer ut, samt mye av det bare er skikkelig koagulert blod. Mine største klumper var på størrelse med en plomme. Endret 21. august 2017 av Bahir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #3 Del Skrevet 22. august 2017 Hei. Trist å høre om hva som har skjedd. Jeg gjennomførte dette i uke 8, men valgte da å ta det på sykehus. Det var jeg glad for, fordi jeg trengte så mye som tre doser utover dagen/kvelden for å bli kvitt alt. Kom i rykk og napp, og det er MYE som skal ut når man er 8 uker vertfall. Sikkert litt mindre når du er 6. Det ble tatt UL og de sa da at det ikke var noe særlig igjen og at dette kom til å blø ut naturlig. Det tok mange uker før alt kom ut for min del, ved neste mens kom det fossende store mengder etter en slags"propp" kom ut. Sier det bare så du har tilstrekkelig med tjukke nok bind med deg fremover😊 Tror kanskje jeg ville forhørt meg om en UL eller en ny dose er nødvendig. Lykke til, klem Anonymkode: 3acc9...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #4 Del Skrevet 24. august 2017 Hei, trist å høre at du mistet. Jeg leste her og følte for å svare om mine erfaringer. Har hatt to runder etter MA. Første runden var for 6 år siden, da fikk jeg hjemme-abort-piller fra gynekologen 5 ganger, frem og tilbake hos ham... Var litt over 6 uker på vei. Det tok på for det var vondt hver gang, men aldri så vondt at jeg hadde problemer, ibux var nok for smertene. Hver gang jeg sjekket hos gyno etter å ha blødd hjemme (fikk tablettene på fredag og brukte helgen slik at jobb ikke skulle påvirkes...) fikk jeg beskjed om at noe ikke ville gi slipp. Så fikk jeg ny gynekolog (da han første gikk av med pensjon oppe i det hele) og hun klarte å få tak på siste "biten" som viste seg å være fostersekken. Da var det hele over. Andre gangen er snart tre år siden, da gjorde jeg det på sykehus. Uvisst hvorfor det ble slik. Var da nesten 8 uker på vei. Prøvde flere ganger samme dagen, men til slutt sa de bare "la oss ta en utskapning her". Og jeg visste ikke bedre og sa bare ja... Sovnet og våknet på et blunk (nøyaktig 18 minutter var jeg 'borte') og alt var ute og jeg fikk beskjed om "dette hadde ikke kommet ut med piller, dette måtte ut på dette viset". Utskraping er "verre" enn piller, men siden jeg ikke hadde gjort det før skulle det gå fint. Jeg blødde ingenting første uken, men så kom det litt spotting, men dette kan ha vært mens eller det kan ha vært pga utskrapingen sa legene. Så da fortsetter man å prøve. Ikke blitt gravid igjen etter siste MA. Det virker som det er veldig mye forskjellige erfaringer. Kjenner to som har helt forskjellige erfaringer enn meg igjen. Anonymkode: dfdbd...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #5 Del Skrevet 24. august 2017 På 22.8.2017 den 9.34, AnonymBruker skrev: Hei. Trist å høre om hva som har skjedd. Jeg gjennomførte dette i uke 8, men valgte da å ta det på sykehus. Det var jeg glad for, fordi jeg trengte så mye som tre doser utover dagen/kvelden for å bli kvitt alt. Kom i rykk og napp, og det er MYE som skal ut når man er 8 uker vertfall. Sikkert litt mindre når du er 6. Det ble tatt UL og de sa da at det ikke var noe særlig igjen og at dette kom til å blø ut naturlig. Det tok mange uker før alt kom ut for min del, ved neste mens kom det fossende store mengder etter en slags"propp" kom ut. Sier det bare så du har tilstrekkelig med tjukke nok bind med deg fremover😊 Tror kanskje jeg ville forhørt meg om en UL eller en ny dose er nødvendig. Lykke til, klem Anonymkode: 3acc9...5d4 Følte du noe uvanlige smerter de ukene etterpå? Jeg hadde bare én dag hvor jeg blødde.. Og det var på søndag. De siste dagene har jeg hatt lite blod, og vanlig menssmerter. Men både igår og idag har jeg hatt så vondt nederst i magen, at jeg knapt kan stå og kan ikke ha noe press på magen/trange bukser. Har tatt smertestillende, men de gjør bare at jeg sovner. I mange timer. Har heldigvis hatt hjelp fra familie til barnepass disse dagene, mens jeg har ligget rett ut og sovet.. Idag ringte jeg omsider sykehuset og ba om en undersøkelse, og håper de finner problemet i morgen🙄 TS Anonymkode: b8a61...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #6 Del Skrevet 24. august 2017 Tror ikke denne aborten har gått som den skal. Syns du skal ta kontakt med legevakt og høre med dem om du skal komme inn for sjekk alt i kveld når du har smerter og føler deg dårlig. Anonymkode: fbbca...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #7 Del Skrevet 30. juli 2018 På 21.8.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev: Fant ut at jeg var gravid for noen uker siden. Gikk rundt å var glad i noen uker, før jeg hadde en ultralyd i uke 10. Viste seg at fosteret må ha sluttet å vokse i uke 6, så det var ikke noe levende foster å se. Ble kjempelei meg, og innstilte meg på å ta hjemmeabort. Fikk en tablett på sykehuset på torsdag, og skulle ta Cytotec hjemme på lørdag morgen. Ingenting skjedde egentlig. Ingen blødning, ingen kraftige smerter. Trodde jeg hadde gjort noe feil. Fikk litt blødning på lørdag kveld, og på søndag kom det skikkelig i gang. Hatt en del smerter både igår og idag, men har holdt meg til Paracet/Ibux. Jeg skjønner at det er mye som skal ut av kroppen, blod og blodklumper. Men i stad når jeg dusjet, kom det klumper og noe som lignet på en del av innvendig hud. Klarte ikke spyle det ned i dusjen engang.. Hva er dette? Har en del smerter nå, mer enn menssmerter, og magen føles hard og og jeg vil bare ligge rett ut hele tiden. Når går dette over? Har lest noen andres erfaringer, hvor én dame leverte barna i barnehagen, gikk hjem å tok abort, og levde vanlig resten av dagen. Jeg derimot orker ingenting.. Er dette vanlig? Anonymkode: b8a61...685 Jeg beklager virkelig å plage deg her nå etter dette og beklager på det dypeste det intime spørsmålet.. kjente du det når fosteret kom ut? Jeg var påstått i uke 6 og fikk tabletter med meg hjem. Jeg begynte å blø allerede på kvelden etter at jeg fikk mifegyne(?) på sykehuset grunnet at det var noe galt med fosteret 😢 problemet er at jeg ikke tror det døyt på at det bare var i uke 6 da jeg kjente det som kom ut veldig godt(!) Dårlig forklart, men blødde en del etter å ha satt de fire andre tablettene og det kom to STORE klumper. Måtte faktisk presse litt for å få de ut og skjønner ingen ting da et foster i uke 6 er mellom 4-8 mm? Altså jeg er ikke akkurat vid, men fødte for 5 mnd. siden og var inne til ekstra sjekk fordi det plutselig stoppet å blø etter 2 dager og dama jeg var til da ikke kunne forstå at jeg kjente noe som helst annet enn smerter.. Det er dette samt at jeg ikke blør omtrent i det hele tatt og de insisterer på at jeg skal prøve MINST tre ganger med tabletter enda jeg prøvde å forklare at jeg har hatt missed abortion tre ganger og alle gangene har jeg måttet ta tabletter flere ganger for at kroppen skal ordne opp an at fått kraftig infeksjon 😕Syns det er forferdelig vondt og vanskelig i seg selv samt at vi har to barn på 6 år og 5 mnd. hjemme som trenger sitt oppå alt og at jeg er helt forferdelig dårlig form. Noen andre som kan gi meg råd eller vet noe om damen som tok u.l og fant ut uke 6 kan ha kommet kraftlig/løyet? Anonymkode: 62b09...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #8 Del Skrevet 30. juli 2018 Fikk ingen smerter, og begynte ikke å blø "mensen" før det gikk et par dager. Datt ut det som må ha vært fosteret noen timer etter inntak av cytotec. Fikk stadig positive graviditetstester flere mnd etter. Så mye kontroller. Fant cyster som heldigvis var godartede. Fikk beskjed at det var veldig smertefullt og fikk Paragon forte, men brukte de aldri. Så nok veldig individuelt. Anonymkode: 431b3...99d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #9 Del Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ...Noen andre som kan gi meg råd eller vet noe om damen som tok u.l og fant ut uke 6 kan ha kommet kraftlig/løyet? Anonymkode: 62b09...7cc Ehm, bommet skulle det stå ikke kommet... Anonymkode: 62b09...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå