Gå til innhold

Skal ut å kjøre bil LAAANGT - hva slags klær jeg skal jeg ha på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å kjøre bil LAAANGT - fra en landsdel til en annen - hva slags klær jeg skal jeg ha på meg? Kommer til å kjøre om kvelden/natten.

Jeg vet ikke, så jeg trenger tips/gode ideer. Vil ikke kle meg slik at jeg fryser eller at det blir kokt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treningstøy og sko med tynne såler.

Anonymkode: 70564...94f

Skrevet

Løst og komfortabelt, og sko som er komfortable.
Skal du være passasjer så kan du ta av deg skoene også :)

Anonymkode: dca23...222

• Liker 1
Skrevet

Er vel bare å kle seg i normale, litt komfortable klær - typ en løs bukse/jeans, joggesko, t-skjorte + en varm genser over. Så kan du kle av eller på deg genseren alt etter temperaturen. Jeg fryser ofte når jeg kjører bil nattestid fordi jeg er trøtt, så en strikkegenser eller fleece er godt å ha tilgjengelig.

Anonymkode: c4f9d...34b

• Liker 4
Skrevet

Joggebukse og hettegenser.

Anonymkode: 00367...a7b

• Liker 3
Skrevet

Løs joggebukse, løs og behagelig t skjorte, og en god bomullsgenser å ta på når det blir kaldt.
Ikke stramme sokker!

Anonymkode: 24942...131

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kjørt mye mellom trondheim og oslo, og kjører alltid i en vid og komfortabel bukse og en singlet. 
Jeg har på varme i bilen slik at det er nok. Kjører jeg midt på vinteren har jeg en hettejakke på meg, hettejakke er enklere å få av seg enn hettegenser. 
Når vi kjører timesvis for å stå på ski, så er det treningsgenser og joggebukse, og så har jeg en ullgenser lett tilgjengelig om vi skal stoppe noen steder. 

Komfortabelt og enkelt er en god løsning. Se temperaturer hvor/når du skal kjøre, og ha eventuelt med skifte. 
Kjørte fra østlandet til troms i mai, startet i shorts og singlet, og hadde joggebukse og hettejakke tilgjengelig, som jeg byttet til idet vi kom nordover. (20 grader og sol på start av tur, snø og kuldegrader på slutten av turen, 20 timer kjøring) 

Anonymkode: 19cea...019

Skrevet

Buksen du bruker bør ha vindtett tekstil i baken. Da det kan sette seg lukt i setet etter så lang tid med promping.

Anonymkode: 52a1d...f39

• Liker 2
Skrevet

Kjører for min del alltid i helt vanlige klær. Jeans og topp og mine vanlige sko. Har i tillegg en genser/hettegenser /strikkejakke som jeg tar av og på etter som det er varmt eller kaldt, slik jeg gjør ellers også. Men så har jeg kjørt langt, typ fra Finnmark til Østlandet osv utrolig mange ganger i løpet av livet, så jeg ser ikke på det som et spesielt prosjekt, men bare en vanlig biltur.

• Liker 1
Skrevet

Kjører alltid i joggebukse og en løs t-skjorte og har en hettejakke lett tilgjengelig eller på meg. Tynne tøysko som er enkle og få av, og gode sokker. Haater av en eller annen grunn å kjøre i jeans 😅 Føler ingen deler av kroppen får blod 😂

Skrevet

Bomullsgenser og joggebukse, behagelige sokker, bruker som regel nike crew socks så jeg ikke får trekk rundt anklene av bilens aircon. Joggesko. 

Anonymkode: 059f0...af0

Skrevet

Bruker som regel joggebukse, varme sokker (jeg er alltid kald på beina), singlet/t-skjorte og en genser jeg kan ta av/på. Flate sko. 

Kjører ofte turer på 200 mil. 

Skrevet

Liker personlig ikke å bruke joggeklær i offentligheten, men du skal jo kjøre om natta så jeg kunne ha gjort et unntak der ;) Ellers ville jeg brukt ei bukse som ikke er trang i livet eller leggene, samt en litt løs t-skjorte med cardigan til for å regulere varme/kulde. Og alltid ha med litt ekstra i tilfelle noe skulle skje og man må vente/ut av bilen lenge. Sko med tynn såle er best å kjøre i, men de bør ikke være trange noen sted.

Skrevet

TS:

Takk for alle svar, jeg tar i mot flere tips. :)

Skrevet

Noe som er løst og behagelig. Verste er å sitte lenge i jeans. Skal jeg kjøre langt, så er det ikke så nøye hvordan jeg ser ut :) Komfor kommer først. 

Skrevet

har med strømpebukse og pelskåpe på turen hvis jeg vet at det blir kaldt dit jeg skal eller at det er vinteren, pleier sitte i kjole i bilen hilsen en vel over jålete jente ...

Skrevet

Ta med deg tepper og vann, i tilfelle det skjer noe

Anonymkode: c4676...dc8

• Liker 2
Skrevet

Få komme med litt fakta, siden ingen ser ut til å vite dette: I bilen har man noe som heter varmeapparat eller klimaanlegg. Dette kan stilles så man får akkurat den temperaturen man ønsker i bilen. Med klimaanlegg kan man også kjøle ned bilen om det er varmt ute.

Om man setter varmeapparatet eller klimaanlegget på max, vil det bli over 30 grader i bilen. Altså er det revnende likegyldig hva du har på deg mtp varme.

Dette til info til alle som har svart i tråden:-)

Anonymkode: b9c9a...47e

• Liker 5
Skrevet

Noe du føler deg komfortabel med

Skrevet

Angående aircon i bilen; jeg er avhengig av å kunne justere temperaturen med klær siden jeg alltid kjører langtur sammen med noen og jeg er en skikkelig frysepinne. Vært der, gjort det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...