AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 For å prøve å lage en lang historie kort. Kommunen har bestemt seg for å grave opp hele gata for å legge opp nytt vann og avløp. En av veiene hvor det ligger 6 hus vil bli totalt avstengt i 3 dager. Alle som bor i disse husene må gå igjennom hele min hage for å komme seg ned til veien. Så skal alle parkere forran mitt gjerde... Min plen har vært masse jobb, og ble sådd helt på nytt for 2 år siden og har akkurat blitt fin. Jeg sa ja til kommunen fordi jeg ikke ville være vanskelig og vrang. Men nå er jeg usikker. Hvor mye skade kan 6 husstander gjøre på å gå igjennom min hage i 3 dager??? Anonymkode: 3788f...508
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Det kommer sikkert til å synes bittelitt resten av sesongen, sporene er sikkert helt borte til våren når det starter å vokse igjen. det er ikke mye igjen av vekstsesongen til gresset så det vil ikke reparere seg så fort, så jeg vil tro du får en liten sti av liggende gress. Jeg hadde gravemaskiner og lastebiler kjørende gjennom min hage under anleggsarbeid. Arbeidet var ferdig i Mai og det var blitt gjørmete og det var dype spor som de rettet ut etter beste evne når de dro. i August den sommeren var det nesten ikke mulig å se at det hadde vært noen der. Sommeren neste år var alt som før. Anonymkode: 5d605...5c2 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Jeg bare sitter her og vet ikke om jeg skal gidde å få nedtråkket plen bare fordi kommunen synes det er enklest.. Kjenner jeg blir irritert Anonymkode: 3788f...508 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Men hvis det blir skader i din hage som følge av tråkkinga, så må kommunen utbedre. Det skjedde hos mine besteforeldere, noen tunge biler måtte snu i gården dems, siden det var det eneste stedet i gaten at man fikk inn så stor bil. Kommunen endte opp med å legge ny asfalt i innkjørselen deres Bare snakk med de på forhånd og be ombefaring evt. Eller ta bilder og send fra deg, så har du dokumentert det, hvis det skulle bli skader. Anonymkode: 0bb70...ab9 5
Gjest PaN Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Skulle du ha tenkt på først, er jo tross alt din eiendom de tråkker på.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 7 minutter siden, TadaH skrev: Skulle du ha tenkt på først, er jo tross alt din eiendom de tråkker på. Skulle jeg ha tenkt på før? Det kom en hel gjeng fra kommunen på døra i kveld, de skal begynne arbeidet i morgen. Om jeg sier nei kommer ingen inn eller ut på 3 dager. Anonymkode: 3788f...508 1
Gjest PaN Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle jeg ha tenkt på før? Det kom en hel gjeng fra kommunen på døra i kveld, de skal begynne arbeidet i morgen. Om jeg sier nei kommer ingen inn eller ut på 3 dager. Anonymkode: 3788f...508 Send inn klage da om du ikke ønsker dette, du kan jo også forsøke å kreve erstatning på eventuelle kostnader som skulle forekomme ved oppbygging av hage
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #8 Skrevet 21. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle jeg ha tenkt på før? Det kom en hel gjeng fra kommunen på døra i kveld, de skal begynne arbeidet i morgen. Om jeg sier nei kommer ingen inn eller ut på 3 dager. Anonymkode: 3788f...508 Men, Ts: dette er kommunen. Du ringer dem i morgen tidlig og skisserer det over. Så enes dere om en fornuftig kompensasjon for tråkket. Jeg vil foreslå at du tenker på hva de kan gjøre enkelt (hint; de har maskiner rett nedi gata) som du gjerne vil ha utført og som ville ha vært dyrt for deg. Du vinner - de vinner. Alternativet er å bruke dine kommunale gebyrpenger (er dem de bygger for: dine penger) til en dyr alternativ vei og ende opp med enda mere gebyrer.. Anonymkode: 882b9...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men, Ts: dette er kommunen. Du ringer dem i morgen tidlig og skisserer det over. Så enes dere om en fornuftig kompensasjon for tråkket. Jeg vil foreslå at du tenker på hva de kan gjøre enkelt (hint; de har maskiner rett nedi gata) som du gjerne vil ha utført og som ville ha vært dyrt for deg. Du vinner - de vinner. Alternativet er å bruke dine kommunale gebyrpenger (er dem de bygger for: dine penger) til en dyr alternativ vei og ende opp med enda mere gebyrer.. Anonymkode: 882b9...cb7 Greia er at uansett om de prøver å rette opp problemet så vil plenen bli ødelagt. Jeg har lagt helt sykt med penger og tid i den plenen. Det at de må bruke kommunale gebyrer er ikke mitt problem. I tillegg til at alle skal gå gjennom hagen min, må de ta ned gjerdet mitt og ødelegge rosebuskene mine Anonymkode: 3788f...508
Gjest O.G. Skrevet 22. august 2017 #10 Skrevet 22. august 2017 Sett opp bom og begynn å kreve inn penger.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #11 Skrevet 22. august 2017 20 minutter siden, O.G. skrev: Sett opp bom og begynn å kreve inn penger. God ide! Jeg skal vurdere det Ser jeg at plenen blir slitt og ødelagt på noen måte låser jeg porten min og setter opp lapp om at de må kontakte kommunen. Så får alle stå der å blomstre Anonymkode: 3788f...508
Rosalie Skrevet 22. august 2017 #12 Skrevet 22. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er at uansett om de prøver å rette opp problemet så vil plenen bli ødelagt. Jeg har lagt helt sykt med penger og tid i den plenen. Det at de må bruke kommunale gebyrer er ikke mitt problem. I tillegg til at alle skal gå gjennom hagen min, må de ta ned gjerdet mitt og ødelegge rosebuskene mine Anonymkode: 3788f...508 Det blir den ikke. Det er beboere, samt evt gjester, i seks hus som skal gå over plenen i tre dager. Tåler ikke plenen det, har du gjort en dårlig jobb med den. 10
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #13 Skrevet 22. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: For å prøve å lage en lang historie kort. Kommunen har bestemt seg for å grave opp hele gata for å legge opp nytt vann og avløp. En av veiene hvor det ligger 6 hus vil bli totalt avstengt i 3 dager. Dette kalles nødvendig vedlikehold og ikke noe de bare plutselig bestemmer seg for. Alle som bor i disse husene må gå igjennom hele min hage for å komme seg ned til veien. Så skal alle parkere forran mitt gjerde... Min hage, mitt gjerde, meg meg meg Jeg sa ja til kommunen fordi jeg ikke ville være vanskelig og vrang. Det kalles normal oppførsel for oss andre Men nå er jeg usikker. Hvor mye skade kan 6 husstander gjøre på å gå igjennom min hage i 3 dager??? Ikke noe som ikke kan fikses, dessuten er det snart høst. Anonymkode: 3788f...508 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #14 Skrevet 22. august 2017 Dette går sikkert helt fint. Jeg tror du overdramariserer litt hvor mye farting det blir over plenen. Det er jo ikke som om folk ikke har bedre ting å gjøre enn å springe fram og tilbake over plenen din en gang om morningen, og et par ganger om ettermiddagen kanskje. Og det er jo bare tre dager! Tipper du bekymrer det for ingenting, men ta før og etter bilder for sikkerhets skyld . Anonymkode: 84e17...c37 6
Havrekjeksen Skrevet 22. august 2017 #15 Skrevet 22. august 2017 Vi hadde nysådd deler av plenen vår i fjor og i vår måtte vi stille ene bilen der mens vi gruset opp innkjørselen vår og luket ugress. Den ble stående parkert (brukt nesten daglig så hyppig flyttet på) i en uke. Vi fikk låne en manuell valse av en nabo og sammen med den og en spade så jevnet vi ut hjulsporene. Det er ikke ett eneste merke etter bilen nå i år. Tror det skal mye folk til i tre dager for å ødelegge mer enn en bil gjorde i en uke. Tviler på du trenger valse, men du får trolig en sti av liggende gress, og alle spor borte etter vinteren. 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #16 Skrevet 22. august 2017 4 minutter siden, Antoinette skrev: Hehe ja du hadde sikkert sittet smilende og sett på at du som eneste hus i nabolaget hadde måtte grave opp plenen din,ink blomster. Tatt opp gjerdet ditt og latt hele nabolaget brukt din nye plen som gangfelt i 3 dager uten å lettet et øyebryn. Anonymkode: 3788f...508
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #17 Skrevet 22. august 2017 3 minutter siden, Havrekjeksen skrev: Vi hadde nysådd deler av plenen vår i fjor og i vår måtte vi stille ene bilen der mens vi gruset opp innkjørselen vår og luket ugress. Den ble stående parkert (brukt nesten daglig så hyppig flyttet på) i en uke. Vi fikk låne en manuell valse av en nabo og sammen med den og en spade så jevnet vi ut hjulsporene. Det er ikke ett eneste merke etter bilen nå i år. Tror det skal mye folk til i tre dager for å ødelegge mer enn en bil gjorde i en uke. Tviler på du trenger valse, men du får trolig en sti av liggende gress, og alle spor borte etter vinteren. Ja håper det Jeg synes det er en forskjell på når man skal gjøre et inngrep i hagen sin selv fordi man skal gjøre utbedringer på egen tomt. Enn når kommunen kommer og krever det fordi de skal selge flere hyttetomter. Da blir jeg mer sær enn jeg vanligvis er. Anonymkode: 3788f...508
Antoinette Skrevet 22. august 2017 #18 Skrevet 22. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja du hadde sikkert sittet smilende og sett på at du som eneste hus i nabolaget hadde måtte grave opp plenen din,ink blomster. Tatt opp gjerdet ditt og latt hele nabolaget brukt din nye plen som gangfelt i 3 dager uten å lettet et øyebryn. Anonymkode: 3788f...508 Når det gjelder arbeider som gjelder vann/avløp vider jeg stor forståelse ja. Vi hadde hele gata her gravd opp for tre år siden. Så ikke ut her mens de holdt på men ikke noe som ikke kunne fikses etterpå så null stress. 1
Gjest Coolaid Skrevet 22. august 2017 #19 Skrevet 22. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: For å prøve å lage en lang historie kort. Kommunen har bestemt seg for å grave opp hele gata for å legge opp nytt vann og avløp. En av veiene hvor det ligger 6 hus vil bli totalt avstengt i 3 dager. Alle som bor i disse husene må gå igjennom hele min hage for å komme seg ned til veien. Så skal alle parkere forran mitt gjerde... Min plen har vært masse jobb, og ble sådd helt på nytt for 2 år siden og har akkurat blitt fin. Jeg sa ja til kommunen fordi jeg ikke ville være vanskelig og vrang. Men nå er jeg usikker. Hvor mye skade kan 6 husstander gjøre på å gå igjennom min hage i 3 dager??? Anonymkode: 3788f...508 Ta kontakt med kommunen og krev at de skal tilbakeføre hage slik den var dersom den blir skadet av trafikken gjennom hagen din. Få det skriftlig. Ta bilde selv (det er rart at kommunen ikke kartlegger hagens stand før arbeidet begynner, samt at de ikke selv tilbyr en slik løsning)
Gjest O.G. Skrevet 22. august 2017 #20 Skrevet 22. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: God ide! Jeg skal vurdere det Ser jeg at plenen blir slitt og ødelagt på noen måte låser jeg porten min og setter opp lapp om at de må kontakte kommunen. Så får alle stå der å blomstre Anonymkode: 3788f...508 Godt poeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå