Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner snart som txp-aspirant på Jernbaneskolen i Oslo. Grugleder meg VELDIG da jeg føler jeg ikke sklir helt inn. Er egentlig utdannet helsefagarbeider, men vil prøve noe nytt og dette virket veldig spennende!  Noen her med erfaringer eller tips?  :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å glede seg. Du kommer til å gå sammen med et variert utvalg mennesker, noen rett fra vgs, noen godt voksne som ønsker å endre karrierevei. (Sånn har det i alle fall vært.) Fordi man driver med noe som veldig få driver med, blir det ofte et godt klassemiljø. Du får være mye ute i praksis og får tidlig forståelse for hva det er du skal drive med. Som regel er de aller fleste helt blanke på hva man skal gjøre/lære (bortsett fra de som "har en far som er lokfører". Mye slektskap i jernbanen). Ingen ting å grue seg for! Du har "vunnet" en plass blant (sannsynligvis) over 800 søkere. Det var det i alle fall den gangen jeg søkte og kom inn. Du har passert testene og har derfor de egenskapene som skal til. Underveis i året kommer dere til å få mange prøver, der bestått tilsvarer over 80% riktig. Skriftlig og muntlig eksamen. Vær dog forberedt på at (noen av) lærerne kommer til å forespeile dere en spennende og hektisk jobb. Det er kanskje 5% som får en slik hverdag. For de aller fleste er det en veldig rutinepreget og vel, la oss være ærlig, kjedelig jobb. 

Anonymkode: f514c...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...