AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg lurer på om det er ulovlig å bruke noen andre sitt legitimasjon (med deres samtykke selvfølgelig) for å komme inn på utested? Anonymkode: a3941...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Del Skrevet 21. august 2017 Det er en fin dag for trolling, trolleri trollera Anonymkode: 0a937...82b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Del Skrevet 21. august 2017 Ja, det er straffbart! Anonymkode: 3a3b8...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Del Skrevet 21. august 2017 Ja. Du kan bli politianmeldt. Anonymkode: dae3d...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 21. august 2017 #5 Del Skrevet 21. august 2017 Kom du ikke på noe bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. august 2017 #6 Del Skrevet 21. august 2017 Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #7 Del Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om det er ulovlig å bruke noen andre sitt legitimasjon (med deres samtykke selvfølgelig) for å komme inn på utested? Anonymkode: a3941...169 Det er dokumentfalsk, og medfører at du får anmeldelse på deg om du blir oppdaget. Du kan få sperretid på førerkort og problemer med både å komme inn i andre land, samt å kunne utdanne deg innen en rekke yrker der det er krav om plettfri vandel. Så å gjøre noe dumt for å få komme inn på et sted du ikke er gammel nok til å komme inn, kan gi deg problemer for resten av livet. I tillegg til anmeldelse vi foreldrene din bli varslet om du er under 18 år, samt barnevernet. Så værsågod, frister dette, fortsatt? Anonymkode: 5ae9c...619 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #8 Del Skrevet 21. august 2017 Ja, det er ulovlig og straffbart. Du begår det som under straffeloven heter identitetskrenkelse, og den som eier legitimasjonen kan også bli straffeforfulgt. Mest sannsynlig får du i første omgang en bot på minimum 1500 kroner, og det havner på rullebladet ditt, og du kan også straffes med fengsel på inntil to år. Den som eier legitimasjonen kan også få bot, og fengselsstraff inntil 6 måneder. Kos deg med ølen. Anonymkode: 14bee...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #9 Del Skrevet 21. august 2017 Herre... hva tror du egentlig? Straffeloven § 202 brytes ved bruk av falsk legitimasjon. Strafferammen er bot eller fengsel i inntil to år for den som blir tatt, og bot eller fengsel i inntil seks måneder for den som vel vitende overlater legitimasjonen sin til andre etter straffeloven § 366. Anonymkode: 47327...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #10 Del Skrevet 21. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dokumentfalsk, og medfører at du får anmeldelse på deg om du blir oppdaget. Du kan få sperretid på førerkort og problemer med både å komme inn i andre land, samt å kunne utdanne deg innen en rekke yrker der det er krav om plettfri vandel. Så å gjøre noe dumt for å få komme inn på et sted du ikke er gammel nok til å komme inn, kan gi deg problemer for resten av livet. I tillegg til anmeldelse vi foreldrene din bli varslet om du er under 18 år, samt barnevernet. Så værsågod, frister dette, fortsatt? Anonymkode: 5ae9c...619 Dette er litt krisemaksimering da. Venninna mi fikk bare bot da hun lånte min, og bankkortet ble inndratt uten at jeg noen gang fikk høre noe om det fra politiet. Anonymkode: 53834...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #11 Del Skrevet 21. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er litt krisemaksimering da. Venninna mi fikk bare bot da hun lånte min, og bankkortet ble inndratt uten at jeg noen gang fikk høre noe om det fra politiet. Anonymkode: 53834...8f9 "Bare krisemaksimering". Venninna di var heldig. Er dere virkelig så desperate at dere tyr til lovbrudd for å kjøpe litt alkohol og gå ut på byen? Anonymkode: adc40...bcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #12 Del Skrevet 21. august 2017 Ja etter straffelovens §316 Anonymkode: 042d9...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #13 Del Skrevet 21. august 2017 Eh... Dette er jo åpenbart. Anonymkode: b1b5f...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #14 Del Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt krisemaksimering da. Venninna mi fikk bare bot da hun lånte min, og bankkortet ble inndratt uten at jeg noen gang fikk høre noe om det fra politiet. Anonymkode: 53834...8f9 Det er ikke krisemaksimering.æ, nei. Det er fakta. Hva venninnen din opplevde kommer helt an på 1. Hvor lenge det er siden, 2. Situasjonen hun ble tatt i. 3. Du vet heller ikke om hun "bare" fikk bot. Anonymkode: 5ae9c...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. august 2017 #15 Del Skrevet 21. august 2017 I verste fall kan du bli tatt for Identitetstyveri, som kan føre til fengsel opptil 6 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå