AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Hei, jeg å min eks har delt foreldreomsorg får vårt felles barn (50/50), nå har det seg slik at sist jeg plukket ungen opp hos eksen så sier jenteungen at hun har savnet meg veldig, jeg spurte hvorfor hun ikke bare ringte meg, og ho svarte at ho ikke fikk lov av eksen min. Det er veldig vondt for meg å høre, er det innafor å nekte barn å ringe å si god natt til den andre parten om ungen har veldig behov for det? Jeg syntes iallefall det var ett kraftig tramp på følelsene mine og ikke minst jenteungens. Spesielt når jeg hørte i ettertid hvor vill å skrikete ho hadde vært etter meg når ho var der. Jeg kontaktet eks og spurte om dette var sant, og det syntes personen at var heeelt innafor. Dette har jeg selv aldri gjort mot ungen, og det kunne aldri falle meg inn å gjøre det. Men sannheten er at når jeg har ungen så vil hun aldri ringe den andre forelderen.. Anonymkode: 3ac45...f42
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Det er dårlig ,feil gjort av foreldre som gjør sånn mot barna.Vær snill å ikke blande barna inn i voksens konflikt. Selv oppfordrer jeg alltid barna til å ha god kontakt med eksen men, eksen bryr seg aldri om barna æsj folk. Anonymkode: 30454...948
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Jeg kan bare snakke utifra erfaring. Når jeg var liten, så fikk jeg ofte hjemlengsel når jeg sov borte. Jeg ville ringe mamma hver kveld og var lei meg og gråt. De gangene jeg fikk ringe hjem, var faktisk de verste, når jeg hørte stemmen til mamma ble savnet verre, og det ble verre å ha med meg å gjøre når telefonsamtalen var over. Er ikke sikkert eksen din nektet det for å være slem. Snakk med han på en ordentlig måte om det, da får du er ordentlig svar, og ikke krangling. Anonymkode: cf0bb...d4a 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Jeg har også hørt at å ringe bare gjør alt vondt verre. Dessuten er det noen barn som finner på tulleringte for å utsette leggetiden.. som feks : jeg vil ha mat-jeg vil ringe- jeg må på do- jeg .... og blir svaret nei, så klikker det totalt for en overtrøtt unge.. ville latt saken død Anonymkode: 4bdb9...664 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #5 Skrevet 22. august 2017 Noen foreldre nyter det også litt for mye at barnet vil ringe eller viser for andre at det er lei seg. Noen barn blir faktisk belønnet for slik oppførsel. Sender med bilder av seg selv slik at ungen kan ligge å gråte på kvelden og savne den andre foreldren litt ekstra for eksempel. Sånt synes jeg er stygg oppførsel ovenfor barnet! Anonymkode: 57bd4...41c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #6 Skrevet 22. august 2017 Om det er slik at barnet savner mor eller far så mye at barnet må ringe ofte og gråter så må den som har barnet gjøre en innsats for at barnet skal trives bedre. Man kan ikke legge det på barnet og tenke at ved å nekte barnet så vil barnet trives bedre og syns det er mer attraktivt å være der. Jeg lar iallfall mitt barn ringe farmor, onkel, oldemor osv. når hun savner dem. Hva skulle jeg vinne på å nekte? Blir det mye ringing er det JEG som må gjøre en jobb og tilby henne noe mer attraktivt for å ta tankene bort en stund. Fks. lese en bok, bygge lego, finne på noe ute etc. Å nekte bare for å nekte er tøysete. Anonymkode: c111c...059 1
Gjest Coolaid Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 (Hvor gammelt er barnet og hva er situasjonen rundt det at barnet ønsker kontakt med mor?) Dette kan man gjøre noe med. Ta kontroll over situasjonen. En god ide er at barnet ikke selv får velge når hin vil ha kontakt med den andre forelderen når hin er på samvær hos den motsatte. Hva med å lage en rutine som begge foreldre er enig i som også dekker barnets behov? Bli enig i at hver kveld klokken xxxx kan barnet ringe mor eller far og si "god natt", dersom barnet følger legge rutinene. Det er forutsigbart for barnet, grensesettende og enkelt for de voksne å forholde seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå