Gå til innhold

sjok.kake m/phil.ost-glasur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener det var her jeg så en oppskrift på en sjokoladekake med pfiladelphiaglasur som virket så god...

men nå finner jeg den ikke igjen..... :cry:

noen som kan hjelpe?

jeg mener å huske at man skulle ta en freia browniesmix og blande med egg, mel, melk, smør og litt mere... og glasuren var en philadelphiaostekrem.

(søker jeg på sjokoladekake kommer det jo opp endel svar da.... og på philadelphia komemr intet med kake... går det an å søke kake + philadelphia??? :oops: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å søke på gulrotkake? Da får du hvertfall opp oppskrift på osteglasur, gjerne med Philadelpia? :)

Skrevet
Hva med å søke på gulrotkake? Da får du hvertfall opp oppskrift på osteglasur, gjerne med Philadelpia? :)

men det er jo selve sjokoladekakeoppskriften jeg er ute etter - hele liksom.. ikke bare glasuren...

men takk iallefall :wink:

• 2 uker senere...
Skrevet

ja det er den jeg mener!

den er så god - laget den her om dagen, og selv om jeg ikke fulgte oppskriften ble den god *nam-nam*

noen som kan si om det blir det samme å bruke toro browniesmix som freias?

jeg fikk ikke tak i sistnevnte nemlig og brukte toro.. men røra ble noe rar så la til både mer mel og et ekstra egg (egget fordi jeg bare hadde små og det sto tre STORE, melet fordi den ble litt klissete..)

kan jeg bare bytte ut med toro og ellers følge oppskriften som normalt tro??

Skrevet

Nå ble jeg veldig nysgjerrig her, men jeg får ikke opp noen oppskrift på den linken?

Noen som har oppskriften liggende?

Skrevet

Jeg fikk den opp....men har ikke prøvd den - ennå :wink:

200 g Philadelphia Classic

2 ts Freia vaniljesukker

100 g smør/margarin (romtemperert)

250 g melis

Blandes...

Må nok bake litt når jeg kommer hjem, jeg... :-)

Skrevet
Sjokoladekake med Philadelphiaglasur

Smelt smør/margarin sammen med Dronning Kokesjokolade og avkjøl. Bland browniesmix med hvetemelet, Regia Bakekakao og Freia bakepulver. Rør inn eggene og melken. Bland

sjokoladesmøret i røren og rør til en jevn blanding. Hell røren

i en smurt og strødd springform (ca. 22 cm). Stekes ves 180 °C i ca. 40 min. Når kaken er avkjølt blandes ingrediensene til glasuren, som så fordeles jevn på kaken. Pynt med jordbær.

Ingredienser

60 g Dronning kokesjokolade  

200 g smør/margarin  

1 pose Freia Browniesmix  

200 g hvetemel  

4 ss Regia Bakekakao  

1 ts Freia bakepulver  

3 stk egg (store)  

1,50 dl melk

Og glasuren er den i innlegget over ;)

Skrevet

Takk takk - lagret trygt i en wordfil nå. Skal se om det ikke blir baking til helga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...