Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 11 uke nå. Grunnet økt fare for kromosomfeil, ønsker jeg ikke å si noe på jobben om graviditeten før vi har fått svar på diverse tester. Svaret før vi ikke før i uke 14, altså over 3 uker til ennå. 

Men jeg sliter så voldsomt på jobb! Jeg er så utrolig kvalm, trøtt og sliten, og sliter så voldsomt med konsentrasjonen (både pga trøttheten, og pga bekymringer om alt er som det skal med fosteret). 

Jeg har en jobb med masse tekniske detaljer, som krever mye konsentrasjon. Følgelig ligger jeg nå langt, langt på etterskudd med alt. Jeg faller ofte ut, blir bare sittende og glo. Så sitter jeg mye og bruker all energi på å holde meg våken. Og når jeg først gjør noe, gjør jeg så mye dumme feil at jeg ofte må slette alt og gjøre alt på nytt. Det er når jeg er så heldig å oppdage feilene selv. Jeg har også gjort dumme feil UTEN å oppdage det selv, og så har det gått ut over kunder og kolleger. 

Nå skal jeg i et statusmøte i morgen. Etter planen skulle jeg vært ferdig med min del for to uker siden. Jeg er ikke i nærheten av å være ferdig engang. På fredag har jeg en deadline i et annet prosjekt. Jeg har ikke begynt engang, ikke engang lest dokumentene som beskriver hva det er jeg skal lage. 

Jeg er så fortvilet og lei meg! Jeg aner ikke hva jeg skal si i møtet i morgen, hvordan jeg skal forklare at jeg har ikke gjort det jeg skal, og vet ikke når jeg kommer til å bli ferdig. Jeg har bare lyst til å gjemme meg under dynen og grine og ikke gå på jobb, men det gjør jo ikke tingene bedre. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at dette skal bli bedre, jeg føler jeg er i en svart spiral som bare går nedover, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut. Jeg prøver og prøver på jobb, men hodet virker bare ikke. Det hjelper ikke å "prøve å ta meg sammen"; det har jeg selvsagt gjort, men det går bare ikke!

Noen som har noen råd?

Anonymkode: f7a7f...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sykemelde deg? Fortelle det til legen at du er forferdelig kvalm, sliter med det ++?

Anonymkode: f84a1...3e8

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sykemeldt meg.  Da kan du slappe av og lade batteriene.

Skrevet

Jeg har aldri vært sykemeldt i hele mitt 35 år lange liv. Det sitter enormt langt inne å be om, spesielt når det "bare" er helt vanlige gravidplager..

Men om jeg bare får gjort 50% av jobben samtidig som jeg fører 100% timer er det kanskje mest rettferdig overfor arbeidsgiver..

Jeg har helt ny lege jeg aldri har møtt før, så jeg aner ikke hvordan hun er og hvordan hun stiller seg til å sykemelde folk. Kjenner jeg ikke liker tanken på førsteinntrykket det gir av meg å komme der og sutre over at jeg er sliten..

Anonymkode: f7a7f...626

Skrevet

Når du i en alder av 35 aldri har vært sykmeldt, skjønner alle at det er alvor når du tar opp at du ønsker sykmelding.

Hvis du har en ok sjef, som klarer å holde tett om at du er gravid til du ønsker å ta det opp selv, så synes jeg du kan snakke med ham/henne i tillegg til legen din. Blir veldig forundret om de ikke viser forståelse for hvordan du har det, og sammen kan dere planlegge hvordan arbeidssituasjonen din kan tilrettelegges best mulig for deg.

• Liker 2
Skrevet

Å være gravid er helt vanlig, ja, men vi opplever det forskjellig, og ikke alle klarer å jobbe fullt gjennom hele eller deler av svangerskapet. Slik du beskriver det er det tydelig at du ikke klarer å jobbe fullt nå. Selv om graviditet er helt vanlig så er det likevel en unntakstilstand for kroppen. Å ta konsekvensene av det og ta ut hel eller gradert sykemelding i perioder er ikke å være pinglete, det er å være ansvarlig. 

Du må snakke med sjefen din, de andre behøver ikke få vite noe før du er klar for det. 

Skrevet

Kan du feks jobbe hjemmeifra? 

Men jeg tror jeg definitivt hadde tatt ut en sykemelding, selvom det sitter langt inne..

Anonymkode: 53052...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...