AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Hei, har en gutt på 3 år. Han har i år begynt på ny avdeling (stor avdeling) i barnehagen, men han er fryktelig lei seg og til tider hysterisk når jeg leverer han. Han går sammen med mange fra den forrige avdelingen, deriblant bestekompisen. Vi har snakket mye i sommer om at han etter sommerferien skal over på stor avdeling sammen med (navna på vennene hans) og at det blir gøy og spennende. Nå har han gått der i snart 3 uker, men han vil ikke dra dit. Det første han spør om når han våkner er om han har fri eller skal i barnehagen, når jeg sier at idag er det mandag og barnehagen igjen, begynner han å gråte og sier at han ikke vil i barnehagen. Jeg får han nesten ikke med meg hjemmefra og må til slutt bære han ut i bilen. Jeg har prøvd å sitte der litt med han til han kommer inn i leken for så å si hadet og gå eller jeg har sagt at mamma skal på jobb, sees etterpå gitt han klem og gått. Men han er like hysterisk og lei seg. Det pleier roe seg etterhvert sier de ansatte, men det gjør likevel vondt for en mamma om han går og gruer seg til hverdag han skal i barnehagen. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre annerledes for at han skal glede seg til å gå i barnehagen og se på det dom noe trygt, gøy og positivt, eller er det bare at det er nytt og ukjent for han på den nye avdelingen og med nye voksne? Det gikk greit å levere på småbarnsavdelingen. Anonymkode: 1c510...23c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Akkurat det samme her! Min er også 3 og har begynt på stor avd. Jeg har vært med han i bhg fem dager den første uka for å gjøre overgangen lettere, men det har ikke blitt bedre. Hun har skikkelig separasjonsangst. Hun er ganske mammadalt og har en litt sensitiv personlighetstype. Jeg har ikke noen råd desverre, men håper det kommer noen tips her.. Anonymkode: cba73...203
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Kan ikke pappa levere en stund? Anonymkode: a68ed...d98
Rotemor Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Selv om det er tøft for deg, så er det best for barnet at leveringen foregår så raskt som mulig. Det hjelper ALDRI at mor trøster og henger i gangen. Lever og gå - jo raskere jo bedre. Dette går over like brått som det startet så lenge du ikke holder fokus på det; ihvertfall er det slik jeg forstår det på personalet og de bør du jo stole på. Rask inn, rask ut er altså mitt løsningsforslag. Men nå er jo jeg en realist.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Hva slags forhold har han til de voksne på avdelingen? Anonymkode: 5d62e...f89
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke pappa levere en stund? Anonymkode: a68ed...d98 Samme når han leverer. Anonymkode: 1c510...23c
Gjest Coolaid Skrevet 22. august 2017 #7 Skrevet 22. august 2017 12 timer siden, Rotemor skrev: Selv om det er tøft for deg, så er det best for barnet at leveringen foregår så raskt som mulig. Det hjelper ALDRI at mor trøster og henger i gangen. Lever og gå - jo raskere jo bedre. Dette går over like brått som det startet så lenge du ikke holder fokus på det; ihvertfall er det slik jeg forstår det på personalet og de bør du jo stole på. Rask inn, rask ut er altså mitt løsningsforslag. Men nå er jo jeg en realist. Dette. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke pappa levere en stund? Anonymkode: a68ed...d98 Og dette.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #8 Skrevet 22. august 2017 Min erfaring fra mange år i barnehage er at de foreldrene som gjør jobben greit og effektivt med lite dill og dall, er det som slipper slike avskjeder - de har størst suksess og slipper leveringsproblemer. Det er også som oftest mindre problemer når far leverer og henter, enn når mor leverer og henter. Den voksne må lede barnet og være konsekvent. Det eneste som hjelper. Hilsen mann som jobber i barnehage. Anonymkode: 1ad1f...a01 1
Minlillelykke Skrevet 22. august 2017 #9 Skrevet 22. august 2017 Hva med de voksne? Kom det ingen fra den gamle avdelingen som gjør det hele litt tryggere? Når det er sagt måtte vi selv ha en liten tilvenning ved start eter ferien med vår. Den voksne han var trygg på ble flyttet over på stor avdeling for p trygge de som skulle over dit. Jeg har vært en liten stund med han og det fungerte fint for oss. Ville helt klart forsøke å skape en dialog med pedleder på avdelingen og lage en avtale på at noen tar han i mot og at han kan ha ett fang å sitte på helt i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå