AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Gikk på tur med hunden min (alaska husky) og de pleier ikke å snu på tur når man akkurat har begynt å gå helt uten videre. Jeg bor ikke langt unna en skog ved veien, det tar ca 30 min å gå dit, der er det ingen hus omtrent. I går hadde vi gått maks 30min og hunden min begynte å skrike og pipe og ville hjem etter hun så 6 øst europeerer i en bil, de røyka og ledde litt. Dette har hun aldri gjort før, snu på tur så tidlig. Bilen kom kjørende etter 10min etterpå, men da hadde vi gått et stykke ved noen hus. Jeg ble så redd. Noen som vet om hunder vet hva andre mennesker tenker eller føler? Hundene mine har alltid reagert på noen fåtall av personer, men alltid likt alt og alle, aldri reagert på biler eller folk som går forbi. Anonymkode: a3e9d...5fe
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Kan du ha vært (underbevisst) redd, da? Så du kanskje sendte ut noen signaler til hunden om at du følte deg utrygg? Anonymkode: 043e8...5ee
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 Du skal være glad du har en så klok hund. Hunder har en sjette sans. Hadde det ikke vært for hunden din så hadde du kanskje ligget begravd i et skogholt nå.. Anonymkode: 6023b...234 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Nei jeg var ikke redd før hun ville snu og skreik. Da begynte jeg å bli redd. De åpnet døren da jeg var der og virket litt ruset. Anonymkode: a3e9d...5fe
happiest Skrevet 21. august 2017 #5 Skrevet 21. august 2017 Mine hunder begynte å bjeffe og dra (de ville nok løpe etter) en bil en gang. Var en typisk "rånebil" og lyder på bilen deretter. Så mulig det kun var pga. selve lyden bilen lagde? Ene hunden prøvde også å hoppe ut i veien foran en bil en gang. Skjedde plutselig. Ingen dyr eller noe, er sikker på det var noe med den bilen, men vet ikke hva Har også merket de kan reagere litt på utlendinger. Vet ikke helt hvorfor. Men har skjedd et par ganger at noen utlendinger har oppført seg teit/stygt mot hundene. F.eks trampet hardt og "dratt" beina etter seg, tydelig for å fange oppmerksomheten/irritere hundene mine. Tror noen utlendinger har en annen oppfattelse av og forhold til dyr enn vi nordmenn og kanskje hundene kan merke dette? 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #6 Skrevet 21. august 2017 De åpna bildøra når jeg nærmet meg. * 50m ifra. Jeg trodde de bare plukket bær der når jeg først så de fram til hunden reagerte. Når bilen kjørte forbi meg når jeg var på vei hjem så ble hunden sinna og knurra veldig på bilen. TS Anonymkode: a3e9d...5fe
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #7 Skrevet 21. august 2017 Ledde . Det heter lo. Anonymkode: f5100...940 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #8 Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, happiest skrev: Mine hunder begynte å bjeffe og dra (de ville nok løpe etter) en bil en gang. Var en typisk "rånebil" og lyder på bilen deretter. Så mulig det kun var pga. selve lyden bilen lagde? Ene hunden prøvde også å hoppe ut i veien foran en bil en gang. Skjedde plutselig. Ingen dyr eller noe, er sikker på det var noe med den bilen, men vet ikke hva Har også merket de kan reagere litt på utlendinger. Vet ikke helt hvorfor. Men har skjedd et par ganger at noen utlendinger har oppført seg teit/stygt mot hundene. F.eks trampet hardt og "dratt" beina etter seg, tydelig for å fange oppmerksomheten/irritere hundene mine. Tror noen utlendinger har en annen oppfattelse av og forhold til dyr enn vi nordmenn og kanskje hundene kan merke dette? Bilen sto parkert litt i veikanten i skogen. Anonymkode: a3e9d...5fe
Tabris Skrevet 21. august 2017 #10 Skrevet 21. august 2017 Hunder kan ikke vite hva vi tenker og føler, naturlig nok. Men noen hunder er mer vàr enn andre for kroppspråk og ting som er unormalt, dvs folk og væremåter de ikke har sett så ofte. Det er ikke alltid vi vet hva som trigger dem. 2
Gjest Froning Skrevet 21. august 2017 #11 Skrevet 21. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De åpna bildøra når jeg nærmet meg. * 50m ifra. Jeg trodde de bare plukket bær der når jeg først så de fram til hunden reagerte. Når bilen kjørte forbi meg når jeg var på vei hjem så ble hunden sinna og knurra veldig på bilen. TS Anonymkode: a3e9d...5fe Hvis bikkja de blir traumatisert av dette har nok du vært for slækk på å eksponere den for nok mennesker når den var valp. Øst europeerne gjorde ingenting galt..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #12 Skrevet 21. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal være glad du har en så klok hund. Hunder har en sjette sans. Hadde det ikke vært for hunden din så hadde du kanskje ligget begravd i et skogholt nå.. Anonymkode: 6023b...234 Hvilken sans er det? Er det som ande her inne omtaler som magefølelsen? Siden magen kun kan gi beskjed om kvalme, mett eller tom og sulten? Anonymkode: 1ec01...92a
NewInTown Skrevet 21. august 2017 #13 Skrevet 21. august 2017 Mange hunder liker ikke mennesker som er beruset, og reagerer veldig på det. 2
nurcos Skrevet 21. august 2017 #14 Skrevet 21. august 2017 1 minutt siden, NewInTown skrev: Mange hunder liker ikke mennesker som er beruset, og reagerer veldig på det. Jepp, dette tenkte jeg også. Jeg og samboeren måtte bli avholds etter vi fikk oss hund, for hun reagerer med en gang mennesker er ørlite beruset, og blir redd.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #15 Skrevet 21. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk på tur med hunden min (alaska husky) og de pleier ikke å snu på tur når man akkurat har begynt å gå helt uten videre. Jeg bor ikke langt unna en skog ved veien, det tar ca 30 min å gå dit, der er det ingen hus omtrent. I går hadde vi gått maks 30min og hunden min begynte å skrike og pipe og ville hjem etter hun så 6 øst europeerer i en bil, de røyka og ledde litt. Dette har hun aldri gjort før, snu på tur så tidlig. Bilen kom kjørende etter 10min etterpå, men da hadde vi gått et stykke ved noen hus. Jeg ble så redd. Noen som vet om hunder vet hva andre mennesker tenker eller føler? Hundene mine har alltid reagert på noen fåtall av personer, men alltid likt alt og alle, aldri reagert på biler eller folk som går forbi. Anonymkode: a3e9d...5fe Kanskje du projiserer din egen fremmedfrykt over på hunden? Øst-Europeere flest er hyggelige og flinke folk. La meg gjette, du stemmer FRP? (Gjetter bare av nysgjerrighet, ingen slemme baktanker ) Anonymkode: 12349...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #16 Skrevet 21. august 2017 Hunden min liker ikke rusa eller berusede personer. Hunden min oppdager det lenge før meg. Og da snur hun, å løper hjem over, eller hun står å stirrer å knurrer med lukket munn. Da sier henne tydelig ifra at hun er redd/engstelig. Hunder er ganske vare på slike ting. Og de hører og snuser ting langt borte vi ikke kan i hvert fall lukte. Gå samme turen i dag/kveld og se hvordan hunden din reagerer. Om det var de folka, eller om det var noe i grøfta, som hunden reagerte på. Hvis det ikke er der i dag, så vet hunden din i hvert fall at det ikke er farlig å gå der til neste gang. Og får en positivt opplevelse fra stedet, selv om dere har gått der mange ganger tidligere. 🙂 Det er selvsagt ikke hyggelig å oppleve slikt. Her jeg bor er det ikke noe hyggelig å gå ute på kvelden lengere. Det kom et asylmottak ikke mange hus fra her vi bor. Og det er politi og ambulanse der flere ganger om dagen/kvelden. Mye skriking og bråk. Det er ikke hyggelig. Anonymkode: 081f6...2cd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #17 Skrevet 21. august 2017 Min hund likte også "alt og alle". Men så fikk vi besøk av en vi kjente godt fra før (hunden hadde ikke truffet ham), som skulle levere noe til oss. Hunden reiste bust og knurret voldsomt. Vi hadde aldri hørt og sett ham slik før! Viste seg at det var helt tilfeldig. Mannen er en kjær hundeelsker, vokst opp med hunder og hadde hund selv. Han er den typen som bare er god og snill (min svigerinnes bror, hvor også hans samboer er ei av mine nærmeste venninner. Så kjenner ham ganske godt). Nå har hunden og han hilst mange ganger, og nå går de helt supert overens. Jeg tenker at også dyr kan ha gode og dårlige dager. Men jeg er også sikker på at de kan ane eierens følelser og sinnstemning. Så følte du deg litt utsatt el. så kan det være hunden reagerte på dette. Det er min første tanke, da du tydeligvis fikk med deg mye av kjøreturen til disse karene. De fikk oppmerksomheten din. Anonymkode: f5f4f...3aa
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #18 Skrevet 21. august 2017 Hundene mine er veldig trygge, sosiale og gir beng i hva som skjer rundt de. Om det så er plutselig brak, andre utrygge aggressive hunder etc. MEN 2 ganger har det skjedd at de begynte med growling mot folk. Ene gangen var det en ustabil schizofren komme gående , andre gangen en hooligan gangster som nærmest seg og ønsket å prate /si noe til meg. Når mine hunder faktisk reagerer? Aner ugler i mosen! Ts, vær glad hunden din reagerte! Passer bra å ha en Alaska Husky da👌. Jeg har to pitbulls, så føler meg trygg. Er overbevist at hunder skjønner, gi hunden din et griseøre og vær takknemlig. Flink bisk! Anonymkode: 97e03...f59 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #19 Skrevet 21. august 2017 Margit Sandemo har gitt ut en bok hvor hun har samlet alle brev hun har mottatt fra folk som forteller om hvordan dyrene deres tydelig kunne se inn i nærmeste framtid. En sjette sans. Feks en hest som nektet å gå videre og minutter etterpå gikk det et ras foran dem, og lignende. 'Jovisst har dyrene sjel' heter den. Og til dere som er skeptiske: hvorfor skulle ikke noen dyr (eller mennesker) kunne se inn i nærmeste fremtid? Vi vet fortsatt ikke hva tid egentlig er ennå. Det er dårskap å avvise mulighetene før man er i stand til å utelukke dem. Anonymkode: c69dd...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #20 Skrevet 21. august 2017 Jeg tror at dyr værer ting vi ikke bestandig plukker opp. Har opplevd lignende med hest og hund, og da "hører" jeg på dyret. Klapp hunden din litt ekstra i kveld! 😊 Anonymkode: 15722...95d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå