AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #1 Skrevet 21. august 2017 Nå skjønner jeg hvorfor stedatteren min alltid maser om nike, levis, Calvin klein osvosv når vi handler... Hun feiret bursdag i helgen, og en etter en av venninnene kommer inn med merker fra topp til tå.. er dette virkelig normalt i dag??? til og med bagger, sengetrekk(overnattingsparty) oste av dyre merker.. Slike klær koster jo MYE! Og 12 år????? Anonymkode: e1cd4...2bc
Millimani Skrevet 21. august 2017 #2 Skrevet 21. august 2017 Ja dessverre... Det kommer kanskje litt an på "hvor man bor", hva man "tilegner" seg. Jeg flytta faktisk rett etter at jeg var fylt 12 år, og da flytta jeg to dagsreiser. Der jeg flytta fra var jeg ikke vant med merkeklær i det hele tatt, at det skulle være så viktig falt meg aldri inn. Alle aksepterte hverandre og at min jevnaldrende verste fiende brukte gensere med store bilder av Langbein og Donald Duck var ikke noe problem. 12 år gamle var vi da. Jeg flytta og kom til et miljø hvor alt dreide seg om Levi's, h2o, Adidas og jeg husker ikke alt. Jeg følte at jeg måtte bytte ut halve garderoben min for å bli akseptert. Så var det parfyme da, jeg visste jo hva det var, men jeg hadde aldri brukt det før. Slik holdt det på fram til begynnelsen av videregående, da kunne jeg begynne å kle meg "normalt" igjen 1
VoodooChild Skrevet 21. august 2017 #3 Skrevet 21. august 2017 En forferdelig uting det der, og dette er noe foreldre må ta tak i. Slutt å gi etter for mas! Jeg vokste opp selv med mye merkepress i ungdomsskolen, var ikke noe kjekt. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 21. august 2017 #4 Skrevet 21. august 2017 Mange av bager og sekker med merke på, er sikkert kjøpt på gata i et eller annet "sydenland" og er ikke bare stygt, men også umoralske - og ulovlige - kopier. Når det gjelder klær ellers, så er vi spart for endel av det. Men for en vinter siden så jeg en guttelarve på skolen med Canada Goose-jakke. Da blir jeg bare oppgitt. Min gutt arvet endel tøy tidligere, blant annet Tommy Hilfiger-bukser etc. Det kostet meg MYE å la ham få ha på slikt i barnehagen og på skolen. Det signaliserer noe jeg overhode ikke står for. Ja, jeg kjøper kule klær til ungen min og han er en lang gutt, så vi har måttet begynne å handle på Jack and Jones og Carlings etc. Men å flashe dyre merker er bare harry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå