Gå til innhold

Hund og katt, er det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg kjæreste og nå passer det å flytte sammen. Problemet er at jeg har hund og hun har katt. Begge dyrene er unge og det er lenge til en av dem vil dø. Problemet er at hunden vil ta katten. Ikke en jakthund, men har et jakt/jageinstinkt likevel. Katta springer jo fra, men er ikke nevneverdig redd.

Er det mulig å trene de til å ikke ta hverandre? Eller, mest hunden da? Har trent litt kontakt og bli med hunden i bånd og katten i hus. Men hunden er gira på katten.

Anonymkode: 50fdd...cae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke flytt sammen før dere vet hva dere skal gjøre. 

Jeg har hund og min kjæreste hadde katt. Mine hunder jaget katten. Katten var av og til vekke 1-2 dager innimellom, og nå er den ikke kommet tilbake (flere måneder siden nå). Vi antar hun kanskje har blitt påkjørt eller noe annet har skjedd. Hun er ikke funnet og naboer har heller ikke sett noe. 

Han slapp katten ut når jeg kom med hundene. Og om katten ikke ville ut så måtte hundene mine bli hjemme hos meg eller så tok vi de inn på et eget rom inntil katten ville ut (hun ville som oftest ut en gang på kvelden). Men det ble mye stress, dessuten ble hundene mine stresset da de forstod at katten var i rommet ved siden av. Vi prøvde å venne de til hverandre, men det var nytteløst. Vet ikke hva vi hadde gjort om han fremdeles hadde hatt katten. Jeg setter hundene mine foran alt, så da hadde jeg sikkert flyttet hjem til meg og muligens vi ikke hadde hatt et forhold. Lovet meg selv da jeg gikk til anskaffelse av hund at de alltid er min første prioritet da de faktisk kom inn i livet mitt først. 

Klarer du å roe ned hunden når katten er i samme rom? Eller er det umulig? Det er jo mulig å forsøke å venne de til hverandre over tid, men jeg ville nok ikke flyttet inn før jeg var sikker på at de gikk overens. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...