Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 13. januar 2005 #1 Del Skrevet 13. januar 2005 Finnes det mote prevensjon?? Av medisinske grunner tåler jeg ikke p-piller, minipiller gir meg bivirkninger som hodepine og styrtblødninger. I dag skulle jeg derfor til lege for å få satt inn p-stav(iallefall var det det som stod i henvisninga fra fastlegen min.) Jeg kom inn til legen, han leste henvisninga og sa at p-staven ikke kom til å funke for meg, men han skulle skrive ut en resept på noen "nye" p-piller i stedet.(Cerazette). Dette gjorde han uten noen spørsmål om min helsemessige tilstand, sexliv osv osv. Blodtrykket mitt målte han heller ikke, i stedet spurte han meg om blodtrykket mitt var normalt. Så jeg ble da sendt ut med en resept for et års forbruk av Cerazette og en fin liten fargerik reklamebrosjyre for disse pillene. Det hele var over på 5minutter. Noe annen prevensjon var det overhodet ikke snakk om, det var liksom _disse_ pillene som gjaldt. Har registrert at det har vært skrevet svært mye om Cerazette rundt omkring. Var det ikke slik at p-plasteret og var svært populært da det kom? Noen sandvolleyballjenter stilte opp på kamp med disse plastrene og reklamerte i media om jeg ikke husker feil. En stund før det igjen var det mye snakk om en ny p-pille som skulle gi deg mensen bare fire ganger i året. Så, det jeg da lurer på er om legene får beskjed(betalt?) om å pushe slike nye produkter når de kommer på markedet slik at det nesten oppstår en "mote" når det gjelder prevensjonsmiddel siden "alle" bruker f.eks. p-plaster?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. januar 2005 #2 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg tror ikke dette har noe med mote å gjøre. Men når det kommer et nytt produkt på markedet er det jo fordi det fyller et tomrom som ikke var der før. At mange hoppet på p-plasteret straks det kom var nok fordi de hadde hatt problemer med annen prevensjon. Samme med Cerazette, mange har bivirkninger av p-piller og da kan dette være løsningen. Det har ingenting med mote å gjøre, men rett og slett at en slik pille ikke har vært å få tak i før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå